globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kaše v předním tlumiči, proč?
8.1.2010 v 22:47
Už podruhé (zase po dvou letech) měním olej v předních tlumičích a mám stejnou zkušenost jako minule. Starej olej v jednom tlumiči OK a ve druhým strašně černej a daleko hustší (minule to ale byl ten druhej tlumič, pokud sem si to poznamenal ovšem dobře). Tak sem udělal 2x proplach, ale stejně nic moc, pořád když vytékají poslední zbytky, tak je to špína (víc oleje sem neměl). Mám koupit ještě litrovku (do vidle dávám 0,3 l) a udělat ještě proplach? Říkám si, jestli abych tím, že teď ušetřím 300 nedal pak víc za repasi... Díky za rady a postřehy.

1 reakcí na tento příspěvek Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 00:32 | Nahoru | #1
V praxi se stává, že když se ve vidlici při záběhu udělá spousta "špon", tak dochází k vydírání vidlice a pokud není ten bordel včas vypláchnut tak se to stále opakuje i po výměně oleje. Ta brusná pasta tam totiž zůstane. Proto doporučuji a u všech mnou servisovaných motorek měním olej s důkladným výplachem hned při prvním servisu a potom ještě jednou v intervalu cca půl roku. Potom už se vidlice nevydírají a stačí měnit jednou za sezonu.(Samozřejmě ne u motokrosových a soutěžních motorek !)
Po první výměně dávám do tlumičáku trochu motorovýho pro lepší mazací schopnost. Není to žádná kravina jak se tu mnhým zdá ale mnoha lety osvědčená praxe u běžných seriových motorek. U terénních motorek to doporučit nemohu protože se zhorší nepěnivost náplně.
Zrovna tak jako je úplně jedno jestli do motoru nalejete Castrol nebo Motul stejné předepsané třídy, tak je zrovna tak jedno jestli do vidlí místo oleje za 300 nalejete olej stejných parametrů za 70 Kč. Oba oleje musí splňovat veškeré předepsané parametry třídy a rozdíl je v naprosté většině jen v tý ceně. Do závodních krosů a endur (ale hlavně krosů) bych asi také sáhl po dražším závodním oleji ale jen proto, že se o něco později "vymlátí". U seriovky Vám ale zaručuji že žádný rozdíl nemáte šanci poznat. A ty krosové závodní oleje jsou cenově ještě výše než 300,-.
akže ač se někomu moje rada s českým tlumičákem může zdát divná já mám zkušenosti jiné.
A ta trocha motoráku dělá divy.
Co se týče výplachu, tak za těch pár vteřin co to tam nalejete, zatřepete a vylijete se to gufero vážně nezblázní ani z techničáku!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kaše v předním tlumiči, proč?

10.1.2010 v 11:02 | Nahoru | #2
babajezi> Ahoj,v jakém poměru mísíš ty oleje?(tlumičový/motorák)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
jakou z těchto dvou motorek [1, 2] Honda CBF 250, Honda VTR 250 matej20 35 27.10.2023 v 16:12 Oki
aku moto na zaciatok pre nizsiu zen... [1, 2] Honda CBF 250, Honda CBF 125 J-Girl 37 1.9.2023 v 11:24 Metric
W5 suché mazivo na řetězy z Lidlu Honda CBF 250 Mike70 20 3.6.2023 v 09:08 Jerry_jr
CBF 250 zvuk motoru Honda CBF 250 nenazranej 13 9.9.2022 v 22:43 nenazranej
CBF 250 kontrola napínáku Honda CBF 250 nenazranej 6 25.8.2022 v 10:28 nenazranej


TOPlist