globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

27.3.2024 v 09:06 | Nahoru | #31
TomasNBK> to nemá smysl řešit, to je věc názoru a to žádná fakta nezmění

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 27.3.2024 v 10:56 | Nahoru | #32

TomasNBK píše: No to se ptám já tebe. Píšeš že každej číňan je sračka. Teď navíc s tvrzením, že si neumí pohlídat kvalitu pokud nad nimi nestojí bílej.

edit: Made in Germany, Co-opted by China


Já? Pročti si těch pár přízpěvků zpětně. Ty jsi s tím v #23 začal. Chceš tvrdit že třeba Triumph který si v Thajsku před 20-ti lety postavil továrnu si tam neudrží svůj standard který požaduje? To samé Honda a její fyzická výroba.
Není ti jasný rozdíl mezi přesunutím výroby z Evropských a Japonských továren do Asie vs. výrobek čínské firmy vyrobený u nich v číně?

Zůstaňme u motorek. Na letošním Motocyklu v Brně jsem byl mile překvapen Tridentem 660. Malá, lehká motorka která mi na první usednutí padla jak ušitá, všechno na ní je přesně tam kde to řidič očekává. Měřím 182cm a přesto jsem se na ní necítil stísněně. Nikde žádný zbytečný plast, plechová nádrž, kulatý budík - vlastně dnes už přístrojový LCD panel, ale udělaný motorkářsky.
Guzzi V85 TT, opět plechová nádrž a žádné plasty co by zakrývaly "něco" co se konstruktérům nepodařilo vyřešit.
SV650X pro mě příjemné překvapení č.2 Padla do ruky stejně skvěle jako Trident, jen těch plastů je tady na můj vkus už trochu moc.
Royal Enfield celé portfolio co na výstavě měli bezplastové. Seděl jsem jen na Scramu 411, o nic jiné jsem neměl zájem, nenadchl ale ani neurazil. Nový Himalayan 450 - hnus, přešla mě chuť na něj sedat když jsem ho viděl naživo. Je to nedotažená slátanina kolem nového motoru.
Fantic Caballero je zklamání největší. V testech vychválená motorka na které jsem si připadal jako na Kývačce z roku 1955. Pocit chatrnosti a plast všude čeho se řidič dotkne. Nechápu jak tohle mohl v testu někdo hodnotit kladně.

A teď čína. Seděl jsem na třech, 2x naháč, 1x cosi jako enduro, zn. nevím. Na všech jsem si připadal jako na TOI-TOIce, kterou jsem použil jednou jedinkrát za cellý svůj život(od té doby nikdy více, i když jsem musel jít třeba 1km pěšky do lesa).
Každá z těch motorek byla obalená v plastu i když ani jedna z nich nebyla kapotovaná silníční motorka. Pocit jako by se ty plasty podemnou měli rozsypat, jako hračka co si vybalíš z Kinder vajíčka. Splácané cosi do tvaru motocyklu. Sedělo se na nich jako na koze co jsme na základce přeskakovali v tělocviku.
Tuono, prezentované jako naháč, mě taky zklamalo množstvím plasů. Když jsem něm ale seděl neměl jsem pocit že se to celé po 100km rozpadne na prvočinitele. Stejně tak SV650X.
Ovšem pocit z těch čínský výtvorů byl jiný, doslova neopakovatelý. Člově přemýšlí jak nejopatrněji z motorky slézt aby se pod ním nerozpadla už v té prodejně. Kdo to nezažil běžte si to zkusit naživo. A proto píšu čínské sračky.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

27.3.2024 v 15:16 | Nahoru | #33
bazin.> Z veľkej časti s Tvojim príspevkom súhlasím. Naozaj treba vyberať motorku tak, aby sa dala za podobnú cenu i predať, inými slovami, nebude jej klesať hodnota, teda za predpokladu, že s ňou niekde nepraštíš. To znamená nie novú, pretože vtedy stratí na hodnote najviac, a nie čínu, pretože sa bude zle predávať kvôli predsudkom o jej kvalite. Ak sem príde niekto vysvetľovať, ako sú to len predsudky a v skutočnosti je čína super, plače na nesprávnom hrobe. Na mojom názore nezáleží. Musíš o tom presvedčiť potenciálnych kupcov - a v tom Ti nejaký týpek z fóre nepomôže. Ak ich nepresvedčíš, budeš na tom tratiť. Chceš to?

Na druhej strane tá motorka nemusí byť žiadne delo. Áno, 600-ky ako Strom alebo Tenere majú horšie odpruženie než 890 Adv R alebo Tiger 900, ale budeš naozaj ten prvý rok lietať tak, že by Ti vadilo, že po odskoku od kameňa Ti to rozhodí motorku? Sotva. Nehovoriac o tom, že ak budeš jazdiť po poľných cestách, to žiaden náročný terén nie je a pokiaľ máš ochranu motora proti odletujúcim kameňom, obvykle to pôjde na čomkoľvek. Ak má kamarát veľké GS, tak asi extra enduro jazdiť nebude a aj tak ako začiatočník si moc netrúfneš. Za mňa sú napríklad spomínaný Strom (650) a Tenere (aj staršia 660, jednoválec) celkom dobrou voľbou, trochu sa vyjazdíš a zistíš, čo bude pre Teba najlepšie. Oboje sú to veľmi priemerné motorky, dobrých vlastností nemajú toľko, vynikajúcich ešte menej, ale to isté sa dá povedať aj o vadách.

Akurát teda výstroj si kúp - najdôležitejšie zo všetkého sú asi boty a helma. Keď necháš nohu pod motorkou v nejakých teniskách, život plný radosti Ťa nečaká. A to nemusíš nijak lietať. Áno, nemusíš hneď kupovať Gaerne, stačí aj nejaká lacnejšia značka, ale nesnažil by som sa to okašľať.

5 reakcí na tento příspěvek Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

27.3.2024 v 21:49 | Nahoru | #34
Chlapi moc díky za všechny příspěvky. Zkusím ještě trochu doplnit své myšlenkové pochody. Moto chci primárně na polní cesty - co najezdím s kamarády popravdě nemám tušení, hledám hlavně něco u čeho si vyčistím hlavu (v přírodě) a vzhledem k tomu, že nejsem úplně "pomalý" řidič, tak hledám něco, na čem bych se raději vyhnul provozu a cestě (i když si říkám, že hlavu na to už snad mám, tak hledám něco, na čem bych si užíval něco jiného než rychlost).

Strom a ostatní velké kubatúry mi přijdou hrozně velké (na pohled těžkopádné) - Tenére vlastně taky natož WR, ale pořád mi z toho přijde aspoň na pohled taková nejvíc kroska nakřížená s možností cesty. Proto jak píšu budu rád i za tipy na jiná moto.

Ohledně koupě a následné výměny za jiné moto nemám zkušenost s prodejem a historie mě naučila, že pokud jsem např šetřil na sportovním vybavení, tak se mi doma ocitlo ve 2-3 provedeních, než jsem koupil to dražší a už jsem se toho nesetřepal. Proto má úvaha v duchu vzít obyč Tenere ( s cenou kolem 240.000) nebo připlatit o 60.000 víc a koupit World Raid "vytuněnou" o dojezd, podvozek a nižší těžiště --- ta vyšší váha WR mě popravdě vůbec nenapadla a ta dvojí nádrž je na živo fakt obrovská --- jen jsem uvažoval nad tím, jestli si těch 60.000 navíc neobhájí vůči tomu, co by se muselo na klasické Tenére dodatečně dodělávat. A taky je pravda, že mě vůbec nenapadlo, že se budu s moto furt válet - s nějakým položením počítam a ze startu tuším, že jich pár bude, jen jsem si to představoval v kusech a ne ve stovkách

Ale na Vaše rady asi začínám koukat po zánovní cca 2020, obloženo doplňky a hlavně padáky. Dává to takhle větší smysl?

Řidíčák a testování před koupí je určitě v plánu, jen se snažím posbírat co nejvíce info, ať můžu začít sezónu co nejdříve.

Mimo téma - jak řešíte jízdu v přírodě, je to všude mimo zákon? Kašlete na zákazy? Má se člověk spíš obávat drátu? Chápu, že je tu i funkce hledání, ale pomohl by třeba název vlákna, pod čím hledat, děkuju

Naposledy editováno 27.03.2024 21:53:38

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 00:13 | Nahoru | #35
Enky> Máš kamarátov, čo jazdia na GS a s ktorými chceš jazdiť, tak je otázka, ako divoko jazdia. Plus počítaj s tým, že niekde v Albánsku budeš opatrnejší než na trati, kde aj keby si motorku rozbil, odnesieš ju do dodávky a rovno vyklopíš v servise. Pochopiteľne je ľahké enduro lepšie a možno Ťa to jazdenie natoľko chytí, že sa budeš chcieť zlepšovať a kúpiš si ho a budete jazdiť niekam na trate.

Keď budeš kupovať jazdenú a nemáš istotu, či dokážeš posúdiť jej stav - vlastne aj keď máš istotu, pretože to sa mýliš, zober si sebou niekoho. Keď nič iné, chladná hlava sa vždy zíde.

V Česku sa na poľných (nie lesných) cestách jazdiť smie, na Slovensku je to tuším zložitejšie. V mnohých iných krajinách sa po cestách (aj nespevnených) jazdiť smie, ale závisí od tej-ktorej krajiny. Vo Španielsku je to celkom voľné (i keď jednotlivé autonómne komunity majú svoje pravidlá), v mnohých balkánskych krajinách detto, zasa v Rakúsku nesmie mimo vyhradené cesty ani cyklista. Musíš si to pohľadať, na začiatok sa napríklad pozri na stránky TET (trans euro trail) (anglicky). Pre Alpy je dobrý zoznam alpenrouten.de (nemecky), sú tam aj asfaltové, tak treba trochu hľadať, ale je tam kopa miest či trás.

Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 05:46 | Nahoru | #36
Á, pan jednoválec se přestěhoval hádat do jiného vlákna....

Pro autora vlákna: Vše co tu bylo napsáno je směs osobních preferencí, návyků a vizí uživatelů. Ty ses správně označil za začátečníka, protože šestková silnice před dvacet lety je trochu jiný level. Nicméně i to málo z minula ti dává možnost udělat si nějaký obrázek. Požádej kamarády o zapůjčení stroje, vyhledej půjčovny nebo předváděcí mota a půjč si je. Opravdu není nic lepšího než si osobně vyzkoušet konkrétní stroj. Osobní preference jsou nepřenosné, co je ideál pro jednoho, druhému nic neříká.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 07:58 | Nahoru | #37
Jsi prostě rozhodnutý pro T700 tak něco konkrétního.

Enky píše: Ale na Vaše rady asi začínám koukat po zánovní cca 2020, obloženo doplňky a hlavně padáky. Dává to takhle větší smysl?

Nedává, i u padáků je spousta možností, počínaje hříbkama a konče rámem omotaným kolem celé motorky. Dovybavíš se podle vlastních preferencí, ne podle toho co se líbílo předchozímu majiteli. To samé pro držák tel., plexi, roadbook, brašny, atd.....
U starších modelů si uživatelé stěžovali na nemožnost vypnutí ABS jen na zadním kole. Byly jen dva stavy ABS ON/OFF. Letos přibyla v menu třetí volba, ABS OFF jen pro zadní kolo.

Enky píše: ... nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku?

Na výstavě jsem vyzkoušel všechny čtyří modely co tam měli. Jsem stejně vysoký jako ty, ale o 25kg lehčí.
Extreme má sedlo 910mm a dosáhnul jsem nohama na zem jen tak tak špičkama. Zastavit v terénu na nějakém hrbku tak bych z ní na zem určitě nedošlápnul.
Základní model má sedlo 875mm, World Rallye 890mm. Z obou jsem došlápnul stejně, téměř na celé chodidlo, z těch by v terénu pro mě nebyl problém došáhnout na zem.
Explore sedlo 860mm, z té jsem došlápnul na zem pohodlně celou nohou.

Yamaha TT600R má sedlo 940mm a na zem z něj došlápnu přibližně stejně jako ze Základního modelu T700 s výškou sedla 875mm. Extreme má "jen" 910mm a přesto mám problém narozdíl od 940mm TT600R. Takže není to jen o tabulkových mm, ale i tom jak je motorka přes sedlo a pod ním široká.

Je otázka kde máš těch +25kg odloženo, při stejné výšce. Pokud na stehnech a prdeli je docela možné že Explore bude pro tebe maximum.

Naposledy editováno 28.03.2024 08:10:28

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

28.3.2024 v 08:35 | Nahoru | #38

bazin. píše: Jsi prostě rozhodnutý pro T700 tak něco konkrétního.



V mým očích zatím vítězí... designem, "subtilností", použitím terén/cesta a hlavně bezúdržbovostí a nízkou cenou dílů - alespoň takhle mi to připadá ze střípků, co jsem kde načetl nebo nakoukal - ale rád si poslechnu názory ostatních, abych na všechny chyby nebo blbá rozhodnutí nemusel přicházet sám a hodně draho

Jízda na T700 samozřejmě může ukázat úplný opak a budu zase na začátku proto hledám i tipy na konkurenci.

Aspoň posez mám vyzkoušený - extreme určitě ne, tam už mám opravdu problém dosáhnout, WRaid by ušel. Explore jsem nezkoušel - ale předpokládám, že se výšky dá dosáhnout snížením podvozku nebo jen výměnou sedla?

Je při vypnutí ABS na předním kole v terénu problém a snáz to položím?

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 08:36 | Nahoru | #39
Enky> Hlavně se na té T700 někde svez, abys viděl, jestli Ti vyhovuje její projev. Ona má takovou hrubší rekci na plyn při změně on/off, jsou prostě motorky, které mají to vstřikování vyladěné lépe, to říkám jako majitel T7.
A jak už tu bylo psáno vícekrát, na World raid bych se vykašlal a sáhnul po základní. I ona má nastavitelný podvozek a na YT je dost videí, kde se tomu věnují a jsou tam popsány konkrétní nastavení a počty kliků. A souhlasím taky s Metricem, že v první/druhé sezoně určitě neodhalíš limity podvozku. Jestli se Ti líbí, jako že asi jo, tak to špatná volba určitě není a navíc je to motorka, která se snadno prodá. Ale pravda taky je, že na delší přesuny jsou i pohodlnější stroje . Prostě vždy něco za něco.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 08:44 | Nahoru | #40
Je při vypnutí ABS na předním kole v terénu problém a snáz to položím? [/quote]

To asi jo, ale mě osobně mnohem víc vadí ABS zapnuté (v terénu), než vypnuté. Když na tom nebudeš sedět jak pařez a budeš pracovat s váhou těla tak se dá ledasčemu předejít.
V tvém rozpočtu a časovém rozvrhu si najdi místo na nějakou ověřenou enduro školu, ono to má opravdu něco do sebe. Doporučuju každému.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

28.3.2024 v 08:57 | Nahoru | #41

Enky píše: předpokládám, že se výšky dá dosáhnout snížením podvozku nebo jen výměnou sedla?

Je při vypnutí ABS na předním kole v terénu problém a snáz to položím?



Určitě nic nesnižuj pokud opravdu řešíš vlastnosti podvozku a ano, položíš to raz dva.

Potřeboval bys dvě Jednu lehkou tréninkovou vránu na omlácení a druhou (dle osobních sympatií) na ostrou akci s kámošema při výletech.
Myslím, že ti Tenerky bude líto. A co si budem, i dobitá Yamaha se neprodává snadno.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 10:55 | Nahoru | #42

Enky píše: Explore jsem nezkoušel - ale předpokládám, že se výšky dá dosáhnout snížením podvozku nebo jen výměnou sedla?


Budeš řešit snižování nějakým experimentováním a přitom hned na začátku píšeš že sám montovat nic nechceš.
Explore má o 2cm nižší zdvihy než základ, ale jsou to KYB vepředu i vzadu. Nejlépe osobně vyzkoušet oba modely. Je to fakt velký rozdíl došlápnout celou nohou nebo jen špičkou chodidla. Zejména v terénu a navíc když motorka váží 2q.
Pochopíš až zastavíš někde mimo rovinu a bude ti pod nohou "kousek" chybět. Např. polňačka, v obou kolejích bláto nebo voda, tak jedeš prostředkem který je výš a je suchý. Z nějakého důvodu zabrzdíš a ..... nedošlápneš, protože kolej je níž než ten prostředek. A takových chvilek bude v terénu spousta.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

28.3.2024 v 17:32 | Nahoru | #43

bazin. píše: Já? Pročti si těch pár přízpěvků zpětně. Ty jsi s tím v #23 začal.



Zeptal jsem se pouze jak mám chápat tvé tvrzení, že vše čínské je sračka. Odpověď jsem nedostal.

Čili tvrdíš tedy, že čínské motory v nečínských motorkách, které jsi uvedl jako etalon kvality, jsou pro tebe v pohodě, protože si to "pohlídali"?
Abychom se pochopili, nechci vytvářet hate.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

28.3.2024 v 20:12 | Nahoru | #44
TomasNBK> podle me tvrdit treba o bmw motoru co se vyrábí v Číně, ze je cinskej je hodne zavadejici …

A to jsem musel se skripenim zubu uznat, ze uz jsou obory, kde opravdu cinskej - tzn cinanama navrzenej - produkt je špička.

Motorky to za me ale jeste nejsou. Uz jsem si prohlidnul a projel par čínských motorek kde je pomer cena vykon asi fakt dobrej, ale ja u veci jako jsou motorky chci to nej, ne dobrej pomer cena/vykon…

Naposledy editováno 28.03.2024 20:13:15

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

28.3.2024 v 21:16 | Nahoru | #45
assassin> No přesně. A ten BMW navrženej motor si Loncin vyrábí i pro sebe. Na stejných linkách, stejní dodavatelé komponentů. Cpe ho do Voge a nedivil bych se kdyby je měl ještě pro trh v Asii.
De facto je to motor koupenej od Loncinu (nebo pronajatá výrobní kapacita), vyrobený v Číně, čínským lidem. Kdo má licenci už se vlastně nikdo moc neptá.
Když si koupím teda u nás Voge 900 DSX bude ten motor v principu nějak horší než v malých GS? A nejen motor, když se podíváš? A čí je to teda motor teď?
Je to čínská sračka nebo ne? -seriózní otázky

CFMOTO, Loncin, Qianjiang, Zongshen...ti všichni prodávají motory (výrobní kapacity, když se budeme držet toho kdo to vymyslel) nebo jejich komponenty. KTM, BMW, Piaggio, Benelli...kupují. Další příklady neznám.

Podle mě kategorizovat čína=sračka nejde. Všechno není jen černé a bílé.

Ještě se spokojím s odpovědí, že v každé motorce začíná být kus sračky

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

29.3.2024 v 00:25 | Nahoru | #46
TomasNBK> podle me to rozhodne nefunguje tak, ze by si naka cinska tovarna pres noc jela na strojich nebo minimalne na naradi bmw ze stejnejch materialu stejny motory a pouzivala je do svych motorek. Kdo ma k tomuhle nejak bliz, musi mu byt jasne, ze takhle to opravdu nefunguje.

Ani to co na aliexpresu clovek koupi za par dolaru a vypada to jako ajfoun neni ajfoun co se ve stejne fabrice kde delaji ajfouny udelal pres noc

Jestli cinska fabríka pouziva nejakou konstrukci, technologii atd od bmw, tak jim to bmw poskytlo za jasne danych podminek. A rozhodne to neni identickej motor…

Tohle je na delsi debatu a urcite ne tady… a prestoze nejake zkusenosti v tomto smeru mam, porad jsem jen radovej konstrukter, videl jsem jen malej kousek cele skladacky. Ikdyz uz jsem kreslil pro cinany nebo pro nemecke firmy co ten vyrobek potom v cine vyrabely…

Ja si o tehle motorkach myslim svoje a rozhodne me nelaka nakup nejakeho takoveho stroje, ale to se srackama si odpustim… kazdy sveho stesti strujce. Pokud vlastnictvi a jizda na cinske motorce udela nekoho stastnym, proc ne… ja si rozhodne v nejblizsi dobe cinskou motorku nekoupim

I to glorifikovane kove melo na dakarskem specialu vykon jako ma ktm u produkcnich motorek a motor mel zivotnost par hodin, tam kde ten produkcni motor u KTM vydrzi nekolikanasobek…

Z hlediska mechaniky jsem jeste nevidel cinskej produkt z kteryho bych si sedl na prdel… ale treba 3d tiskarnu mam cinskou nic lepsiho nebylo …

Naposledy editováno 29.03.2024 00:28:56

1 reakcí na tento příspěvek Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

29.3.2024 v 03:47 | Nahoru | #47
Taky do toho trochu dělám abych se přiznal. Několikrát jsem byl učasten svou prací na podobné fúzi, spojení automotive výroby. Dodávala se pouze odlišná finální linka-OEM. Kompletace, montáže, výstupní kontroly atd. To co se hezky prezentuje (čti-zde provádíme návštěvy).
To že jsou základní provozy povětšinou společné, to už se moc na venek neprezentuje. Stejně jako smlouvy.
Ani v jedné z firem jsem si nevšiml, že by měli dvě separátní produkce od slévárny po třeba obráběcí centra. A že mě také práce zavedla na různá místa té skládačky jak říkáš.
Budiž toho důkazem zdejší reportáž z CF MOTO. Musí se nechat, že si připravili prezentaci pěknou a ukázali co potřebovali. Starbucks cením jako dobrý divadlo.

Z ekonomického hlediska ani nedává smysl proč by se to mělo dělat jinak v ostatních továrnách. Běžně se změní program, přípravek/forma, přenastaví jednoúčelák a lupe se jinej produkt. Nědělá se nic speciálního, je třeba chrlit kusy. Netřeba mít víc strojů.

Ale netvrdím, že takové společnosti neexistují, znám jen tu svojí výseč reality Samozřejmě dělají se sem tam škatulata se stroji nebo technologií v konkrétním vlastnictví, ale rozhodně to není tak, že bavorák vybavil Loncin. Nebo KTM CFMOTO.
Ohánět Aliexpressem se tu nemusíme. A neřekl jsem identickej motor, nevkládej my slova do úst

Naposledy editováno 31.03.2024 20:50:42

1 reakcí na tento příspěvek Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 31.3.2024 v 23:02 | Nahoru | #48
Doporučuji jít do Tenerky. Se svoji tělesnou konfigurací se toho nemusíš bát. Akorát ten rozpočet 300 tis, je trochu na hraně - T 700 World je dražší, ale hotová. T700 základ stojí cca 270 tis., ale až se trochu rozkoukáš a budeš vědět, že ti vyhovuje, budeš ji chtít podle sebe doladit. A opět se přiblížiš ceně Worldky. Vím to, protože jsem si tím prošel.
Přecházel jsem z Transalpa. Koupil jsem funglovku T700 základ, pořídil funkční ochranu od OutbackMotortek (padáky a kryt motoru), hned jsem si tam nechal namontovat tlumič řízení od Scotta a najezdil s ní nějakých 15-20 tis km. Potom jsem vyměnil podvozek (bral jsem plně nastavitelné tlumiče, přední a zadní pružiny na svoji váhu od RallyRaid - dělají cartridge s TracTive Suspension), dokoupil přídavnou 5L nádrž a vlastnostma i cenou jsem se dostal zhruba na Worldku. V té základní konfiguraci pouze s tlumičem řízení, jsem projel celou Gruzii vč. Omala, Shatili, Truso walley atd. S tou upravenou jsem projel polský TET, jezdil v horách v Bosně, jezdím každý týden off (šotoliny, nezpevněné cesty atd. - trasy kolem 130-150 km) a za chvíli s ní pojedu na měsíc do Maroka - opět off.
Tenerka je skvělý unierzální voják. A jak jsem psal ,se svoji tělesnou konstitucí se nemáš čeho obávat. Já jsem na tom hůř (170/73)., ale kde je vůle, tam je i cesta.

Naposledy editováno 31.03.2024 23:07:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

31.3.2024 v 23:34 | Nahoru | #49
TomasNBK> I Číňan katuje kosty. To, že je něco vyrobené ve stejné továrně na stejném zařízení, vůbec nic neznamená. Výrobek pro zákazníka, který má na místě zajištěnou kontrolu kvality, a pro blbečky z čechystánu, se může lišit naprosto vším. Vstupním materiálem, parametry ve výrobní technologii, tepelným zpracováním, nároky na přesnost, výstupní kontrolou, atd. Těch případů známe každý stovky, typu "vypadá to jako vrtačka, chová se to jako vrtačka, tak by to měla být vrtačka - tak proč to kurva nevrtá?"

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

1.4.2024 v 02:19 | Nahoru | #50
Kohlstein> Máš pravdu. Vycházím z informací třeba v čase 05:05 "chvíli se montuje dekl KTM, chvíli CFMOTO, jinak jde o stejné motory". To co znám z praxe. Dá se předpokládat, že na tom bude dost podobně BMW v Loncinu a výše zmínění. Není důvod aby nebyl.
Ale pokud to teda tak není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

1.4.2024 v 08:00 | Nahoru | #51

PetNed píše: Potom jsem vyměnil podvozek (bral jsem plně nastavitelné tlumiče, přední a zadní pružiny na svoji váhu od RallyRaid - dělají cartridge s TracTive Suspension)

Tomu co jsi napsal úplně nerozumím. Demontoval jsi původní přední tlumiče co tam byly a pořídil nové nebo jen upravil vnitřky těch sérových?
U zadního tlumiče jsem to snad pochopil, tam jsi vyměnil jen pružinu na svoji váhu.

Naposledy editováno 01.04.2024 08:01:05

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

3.4.2024 v 18:02 | Nahoru | #52
bazin.> Ahoj, vpředu jsem vyměnil cartidge a pružiny. OEM tlumiče neumožňují nastavit předpětí pružin a tuším rebound se nastavuje na spodním konci tlumiče. Což není příliš operativní. Zejména když chceš ladit. Touhle výměnou mám klasiku s veškerým nastavením nahoře. A je to "trochu" jiný podvozek. Open cartridge jsem chtěl jednak kvůli vlastnostem (nejsem závodník), dále z důvodů jednoduchosti servisu a taky kvůli ceně.
https://www.rallyrai...dge-fork-kit-rrp-616
No a zadní tlumič jsem nechal původní, akorát tam novou mám pružinu podle váhy (moje váha + hadry a vybavení) a chlap, který umí a který mi výměnu a první odladění prováděl, mi zadní tlumič přeplanžetoval, aby měl měkčí nástup.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2024 v 19:33 | Nahoru | #53
Enky> Vezmu to z jiného konce – Jestli jsi najel před 20 lety něco na Simsonu a pár kilometrů na silniční motorce... nyní chceš znovu začínat na 200 kg motorce v terénu? Skoro ve 40ti s 25 kg nadváhou? Podle mě to je hazard se zdravím. Jezdíš v terénu na horském kole? pokud ne, tak bych začal kolem, poté koupil něco jako CRF 300 L – s upraveným podvozkem na tvoji váhu. I tak budeš mít na začátek co dělat, až vlítneš někde do bláta, drážky atd.
+ Nastuduj problematiku univerzálních pneu. Rozjezdit se na silnici, poté nějaká Enduro škola by taky nebyla od věci.

Naposledy editováno 03.04.2024 19:46:18

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

3.4.2024 v 20:16 | Nahoru | #54
JAVR> Vezmu to taky z jiného konce- co si představuješ pod pojmem terén? Předpokládám povahu terénu kterou dají jeho kamarádi na GSech, na to nepotřebuje CRF300. Blbě by se na tom dělal trip do Albánie.

Naposledy editováno 03.04.2024 20:16:38

1 reakcí na tento příspěvek Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 3.4.2024 v 21:19 | Nahoru | #55
Koukám, že WR má dokonce pohotovostní 220 kg. Výška sedla 89 cm. Obyčejná tenerka je zase top heavy.
to jsou začátečnické motorky do terénu?
Navíc pro Staršího člověka se 180 cm s hmotností přes metrák?
Ani před těmi 20 lety pořádně nic nenajezdil. To znamená ideálně pro takovýho začátečníka Nejlépe se rozjezdit na silnici na dvouválcové pětistovce. Pak teda zkusit v terénu nějaký co nejlehčí dual sport, a podle situace se posouvat dál.
Přeskočit takovýhle podobný vývoj může být hodně riskantní.
Jedná se jen o můj skromný názor, ať se zařídí podle svého a za rok nám dá vědět jak pochodil

Naposledy editováno 03.04.2024 21:24:36

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

3.4.2024 v 21:46 | Nahoru | #56
JAVR> Hele, není tvoje alterego bazin?
"Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.)"....
Kde vidíš slovo terén?

JAVR píše: ...Navíc pro Staršího člověka se 180 cm s hmotností přes metrák?


Za první část bych se urazil, a druhá mi nedává smysl. To jako čím větší chlap, tím lehčí motorka? Nebo jak si to myslel? Nebo jako že je na to malej a slabém?
Mimochodem , Tenerku koupil cca dva roky zpět jeden známý, který měl do té doby jen pár km na Jawě Tramp. A prý to tahá i do terénu. Zatím žije

Naposledy editováno 03.04.2024 22:04:44

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

3.4.2024 v 22:15 | Nahoru | #57
Enky> napíšu SZ

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2024 v 07:56 | Nahoru | #58

Anti píše: JAVR> Hele, není tvoje alterego bazin?
"Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.)"....
Kde vidíš slovo terén?

Výslovně terén nenapsal snad nikdy, ale čteno mezi řádky o něm mluví pořád.

Enky píše: ...hledám hlavně něco u čeho si vyčistím hlavu (v přírodě) a vzhledem k tomu, že nejsem úplně "pomalý" řidič, tak hledám něco, na čem bych se raději vyhnul provozu

Enky píše: pořád mi z toho přijde aspoň na pohled taková nejvíc kroska nakřížená s možností cesty


JAVR> Myslel jsi to dobře, ale tady je už rozhodnuto. Na 99% se bude kupuvat T700, jde jen o to jaká velikost.
Přes léto ji nechá obutou na tom co tam dali z fabriky, na silnicich a cestách jí dostane trošku do ruky. Napodzim jí přezuje na špalky a vyrazí do terénu.
A když ho to chytne nechá už na předku Mitas C17 nebo C21 celoročně a dokoupí druhé zadní kolo aby nemusel přezouvat pneu, ale jen přehodit kolo se silničním enduro vzorkem za to s teréními špalky podle toho kam zrovna pojede.

Naposledy editováno 04.04.2024 08:08:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 4.4.2024 v 09:19 | Nahoru | #59

Anti píše: JAVR> Hele, není tvoje alterego bazin?
"Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.)"....
Kde vidíš slovo terén?

Za první část bych se urazil, a druhá mi nedává smysl. To jako čím větší chlap, tím lehčí motorka? Nebo jak si to myslel? Nebo jako že je na to malej a slabém?
Mimochodem , Tenerku koupil cca dva roky zpět jeden známý, který měl do té doby jen pár km na Jawě Tramp. A prý to tahá i do terénu. Zatím žije



píše Horší polní a lesní cesty -to už je terén. Na vysokou a těžkou mrchu určitě. A i kdyby začínal jenom na silnici ,tak já za sebe mu doporučím spíš nižší a lehčí motorku na půl sezóny na rozježdění.
Starší člověk – myšleno pro začínání s jízdou v terénu
180cm/105kg-To není úplně sportovní postava, taky Nic moc výška pro zvládání vysoké motorky na začátek
Takhle jsem to myslel, ale vím že tady v Česku je trend čím víc proužků ,tím víc adidas. Začínat na něčem slabším je tady známka slabosti
Přičemž je obecně známo, že na slabší a menší motorce se začátečník líp a ve větším bezpečí naučí motorku správně ovládat.
Chtěl tady od lidí znát názor, tak můj tady taky má. Ale jinak je mi potom houby a ať si koupí co chce..

Naposledy editováno 04.04.2024 10:08:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

4.4.2024 v 15:08 | Nahoru | #60

JAVR píše: píše Horší polní a lesní cesty -to už je terén....


Víc netřeba dodávat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 69 21.4.2024 v 09:23 1705ol
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 61 16.4.2024 v 08:33 Metric
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid PeteTenere700WR 3 10.4.2024 v 23:46 temor
trať enduro Yamaha Tenere 700 Eskoun 2 9.4.2024 v 13:49 MH79
V-Strom 800DE delší zkušnosti [1 ... 5, 6] Suzuki V-Strom 800DE Roman2bk 153 1.4.2024 v 16:28 HonzaeR


TOPlist