globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
Ahoj,
rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.

Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?

2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?

3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?

4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?

Předem díky za odpověďi a ochotu.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

28.3.2024 v 08:35 | Nahoru | #1

bazin. píše: Jsi prostě rozhodnutý pro T700 tak něco konkrétního.



V mým očích zatím vítězí... designem, "subtilností", použitím terén/cesta a hlavně bezúdržbovostí a nízkou cenou dílů - alespoň takhle mi to připadá ze střípků, co jsem kde načetl nebo nakoukal - ale rád si poslechnu názory ostatních, abych na všechny chyby nebo blbá rozhodnutí nemusel přicházet sám a hodně draho

Jízda na T700 samozřejmě může ukázat úplný opak a budu zase na začátku proto hledám i tipy na konkurenci.

Aspoň posez mám vyzkoušený - extreme určitě ne, tam už mám opravdu problém dosáhnout, WRaid by ušel. Explore jsem nezkoušel - ale předpokládám, že se výšky dá dosáhnout snížením podvozku nebo jen výměnou sedla?

Je při vypnutí ABS na předním kole v terénu problém a snáz to položím?

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 08:44 | Nahoru | #2
Je při vypnutí ABS na předním kole v terénu problém a snáz to položím? [/quote]

To asi jo, ale mě osobně mnohem víc vadí ABS zapnuté (v terénu), než vypnuté. Když na tom nebudeš sedět jak pařez a budeš pracovat s váhou těla tak se dá ledasčemu předejít.
V tvém rozpočtu a časovém rozvrhu si najdi místo na nějakou ověřenou enduro školu, ono to má opravdu něco do sebe. Doporučuju každému.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

28.3.2024 v 08:57 | Nahoru | #3

Enky píše: předpokládám, že se výšky dá dosáhnout snížením podvozku nebo jen výměnou sedla?

Je při vypnutí ABS na předním kole v terénu problém a snáz to položím?



Určitě nic nesnižuj pokud opravdu řešíš vlastnosti podvozku a ano, položíš to raz dva.

Potřeboval bys dvě Jednu lehkou tréninkovou vránu na omlácení a druhou (dle osobních sympatií) na ostrou akci s kámošema při výletech.
Myslím, že ti Tenerky bude líto. A co si budem, i dobitá Yamaha se neprodává snadno.

(reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto

Skvělá odpověď, děkuji! 28.3.2024 v 10:55 | Nahoru | #4

Enky píše: Explore jsem nezkoušel - ale předpokládám, že se výšky dá dosáhnout snížením podvozku nebo jen výměnou sedla?


Budeš řešit snižování nějakým experimentováním a přitom hned na začátku píšeš že sám montovat nic nechceš.
Explore má o 2cm nižší zdvihy než základ, ale jsou to KYB vepředu i vzadu. Nejlépe osobně vyzkoušet oba modely. Je to fakt velký rozdíl došlápnout celou nohou nebo jen špičkou chodidla. Zejména v terénu a navíc když motorka váží 2q.
Pochopíš až zastavíš někde mimo rovinu a bude ti pod nohou "kousek" chybět. Např. polňačka, v obou kolejích bláto nebo voda, tak jedeš prostředkem který je výš a je suchý. Z nějakého důvodu zabrzdíš a ..... nedošlápneš, protože kolej je níž než ten prostředek. A takových chvilek bude v terénu spousta.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 Norik11 61 6.5.2024 v 21:41 Deadman
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 vr46. 1 5.5.2024 v 11:40 assassin
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... Metric 62 5.5.2024 v 02:22 Metric
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT TomasNBK 72 30.4.2024 v 18:55 Animals21
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid PeteTenere700WR 3 10.4.2024 v 23:46 temor


TOPlist