rád bych začal jezdit, historicky něco na Simálu (6.000 km) a GSX-R 600 Srad (2.000 km) před 20 lety. Beru to tak, že jsem úplný nováček 180cm 105 kg. Rád bych něco na polní/lesní cesty (i horší) a zároveň abych s tím mohl s kamarády GS 1250 a GS 800 někam na dlouhý trip (Albánie apod.). Kolem a kolem koukám po Tenere, nepočítám, že bych si na tom něco opravil sám a tak uvažuju spíše o nové motorce. Můj strop za nové moto je cca 300.000 - budu ještě muset dokoupit veškeré oblečení včetně helmy a dokončit rošíření z A2 na A. Jde mi o to zjistit na co jsem nemyslel, jaké moto ještě uvažovat nebo si jít pujčit a projet. Ještě jeden benefit pro Yamahu je servis cca 2 km od baráku.
Moje dotazy:
1. Je vhodné koupit novou motorku, když uvažuju jezdit lehčí terén?
2. Volit raději starší Tenere s doplňky (když neumím posoudit stav moto) nebo připlatit na Tenere World Raid a vzít si ji od novoty nebo předváděčku kvůli většímu dojezdu a lepšímu podvozku ?
3. Vzít raději něco jiného?
- KTM (moc se mi nelíbí design a mám obavu z vyšší ceny a nákladnějšího servisu)?
- Aprilia Tuareg (četl jsem něco o dlouhé čekačce na náhradní díly, tekoucí olej a díly s výrazně vyšší cenou než u Yamahy)
- Suzuki V-Strom (přišla mi hodně velká a ne úplně do terénu)
- jiná alternativa?
4. Koupit na začátek něco lehčího a slabšího třeba CF MOTO MT 450 a vyměnit to za silnější třeba po 2 letech (ale s otázkou jestli se v pohodě zbavím číny a s jakou ztrátou)?
Předem díky za odpověďi a ochotu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
A to jsem musel se skripenim zubu uznat, ze uz jsou obory, kde opravdu cinskej - tzn cinanama navrzenej - produkt je špička.
Motorky to za me ale jeste nejsou. Uz jsem si prohlidnul a projel par čínských motorek kde je pomer cena vykon asi fakt dobrej, ale ja u veci jako jsou motorky chci to nej, ne dobrej pomer cena/vykon…
Naposledy editováno 28.03.2024 20:13:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tenére World Raid vs alternativy - jako první moto
De facto je to motor koupenej od Loncinu (nebo pronajatá výrobní kapacita), vyrobený v Číně, čínským lidem. Kdo má licenci už se vlastně nikdo moc neptá.
Když si koupím teda u nás Voge 900 DSX bude ten motor v principu nějak horší než v malých GS? A nejen motor, když se podíváš? A čí je to teda motor teď?
Je to čínská sračka nebo ne? -seriózní otázky
CFMOTO, Loncin, Qianjiang, Zongshen...ti všichni prodávají motory (výrobní kapacity, když se budeme držet toho kdo to vymyslel) nebo jejich komponenty. KTM, BMW, Piaggio, Benelli...kupují. Další příklady neznám.
Podle mě kategorizovat čína=sračka nejde. Všechno není jen černé a bílé.
Ještě se spokojím s odpovědí, že v každé motorce začíná být kus sračky
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
obleceni na endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700 | Norik11 | 61 | 6.5.2024 v 21:41 Deadman |
Nastavení tvrdosti zadního tlumiče Yamaha Tenere 700 | vr46. | 1 | 5.5.2024 v 11:40 assassin |
Výber cestovného endura [1, 2, 3] Yamaha Tenere 700, BMW F 850 GS, KTM 790 Adventure R... | Metric | 62 | 5.5.2024 v 02:22 Metric |
450MT [1, 2, 3] CFMOTO 450MT | TomasNBK | 72 | 30.4.2024 v 18:55 Animals21 |
Rumunsko TET 2024 Yamaha Tenere 700 World Raid | PeteTenere700WR | 3 | 10.4.2024 v 23:46 temor |