bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neustálé závady na statoru
14.9.2023 v 20:08
Dobrý den. Neustále se mi opakují závady na statoru. Za 35000 km se mi spálil 3x. Regulátor vyměněn. Udělal jsem už i náporové chlazení toho bočního víka+hliníkový chladič na víku, který část tepla odebírá. Motorku na semaforech vypínám,ale stále se to opakuje. Neví někdo čím by to mohlo být? Je to ročník 2010.

2 reakcí na tento příspěvek Neustálé závady na statoru

14.9.2023 v 20:32 | Nahoru | #1
Jak meris olej? Neni ho v motoru malo?

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé závady na statoru

14.9.2023 v 21:03 | Nahoru | #2
800 stovky do r. 2012 měly chybnou konstrukci chlazení statoru. Od tohoto ročníku už problémy nejsou, byly přidány odvětrávací otvory směrem k volnoběžce.
V 50 t. jsem nechal stator preventivně převinout u p. Mareše a zároveň u něho koupil i MOSFET regulátor. Mám voltmetr zapojený na baterku a od té doby stabilní napětí 14.5V
www.previjeni-regulatory.cz/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé závady na statoru

14.9.2023 v 21:06 | Nahoru | #3

Slávek-TDM píše: Jak meris olej? Neni ho v motoru malo?


800 stovka nemá alternátor chlazený olejem.

1 reakcí na tento příspěvek Neustálé závady na statoru

15.9.2023 v 08:17 | Nahoru | #4
Čau, mrkni sem:

https://www.advrider...blem-solved.1242648/

Taky jsem bral věci od p. Mareše. Má dobré reference.

Mě altík odešel až v 75t km, takže jsem to bral jako daň z provozu BMW a k výměně regulátoru nedošlo, i když jsem ho koupil taky. Byl už klid než jsem to na 95t km prodal.

Zřejmě je to opravdu stroj od stroje kdy odejde. Zkus sehnat ten novější rotor (s otvory) + reg co radí v odkazu...

Naposledy editováno 15.09.2023 11:44:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé závady na statoru

15.9.2023 v 09:03 | Nahoru | #5
Lannius> no vidíš to, a já jsem si myslel, jak jsou tam ozubený kola, že tam olej být musí...
Jinak pokud jsem to pochopil správně, tak řešení je montáž rotoru z novějších ročníků, který ho mají "odvětrávaný"... Spálenej stator je jen důsledek vysoký teploty. Je to tak?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neustálé závady na statoru

15.9.2023 v 21:36 | Nahoru | #6
Slávek-TDM> Do r. 2012 byl stator chlazený pouze kartrem, novější ročníky olejovou mlhou s odvětráváním. Montáž samostatného rotoru není možná, musí se vyměnit celý blok rotoru, cena EUR 1200,-
Jako prevence je asi nejlepší vyměnit origo regler za MOSFET. Karter se statorem je teď o poznání chladnější (čti: nespálím si ruku) a MOSFET regler je vlažný.

(reakce na) Neustálé závady na statoru

15.9.2023 v 22:59 | Nahoru | #7
Lannius> Aha, měl jsem za to že se dají zaměnit

(reakce na) Neustálé závady na statoru

16.9.2023 v 18:17 | Nahoru | #8
Slávek-TDM> Olej měřím podle návodu se zasunutou měrkou(bez zašroubování)

(reakce na) Neustálé závady na statoru

16.9.2023 v 18:18 | Nahoru | #9
TomasNBK> Děkuji

(reakce na) Neustálé závady na statoru

16.9.2023 v 18:38 | Nahoru | #10
Lannius> Díky. Zkusím to.

(reakce na) Neustálé závady na statoru

16.9.2023 v 18:39 | Nahoru | #11
Lannius> Díky. Zkusím to.

Neustálé závady na statoru

17.9.2023 v 19:49 | Nahoru | #12
Fakt by mě zajímalo. jakým způsobem sníží proudové namáhání alternátoru mosfet regulátor. A taky by mě zajímala konstrukce alternátoru do roku 2012. To jako není v oleji?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Obnova servisního intervalu BMW F 800 GS rimbo 5 1.2.2024 v 13:18 MartasUS
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent


TOPlist