globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Spojkové plechy hladké vs vroubkované
Ahoj,

chtěl bych se zeptat jeslti je nějaký funkční rozdíl mezi broubkovanými plechy vs hladkými viz foto

Hladké

vroubkované

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

3.11.2022 v 20:17 | Nahoru | #31

MartasUS píše: No to cuknutí plynem se spojkou není na tuti, že se všechny lamely odlepí přeci. Třeba jo ale třeba ne. Ty slepené lamely ten koš můžou udržet. Není tam žádný odpor nebo jen minimální. To cuknutí motorkou bez motoru se spojkou a rychlostí je 100% že se odlepí všechny.


Ty lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná, na to vem jed.
Po nastartování na neutrál stačí párkrát vrknout plynem a a díky setrvačnosti vnitřního spojkového koše a plechů dojde k prokluzu a k odlepení. Dokonce stačí před zařazením jedničky podržet smáčklou spojku o pár vteřin déle a o odlepení se postará neprovidelnost chodu motoru.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

4.11.2022 v 09:05 | Nahoru | #32

Ariete píše: Ty lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná, na to vem jed.

A tady bych to s tebou asi ukončil Očividně nechápeš jak jednoduché zařízení, jako je spojka, funguje, co? Ty Máňo

Naposledy editováno 04.11.2022 10:00:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

4.11.2022 v 09:11 | Nahoru | #33

Ariete píše: Ty lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná, na to vem jed.
Po nastartování na neutrál stačí párkrát vrknout plynem a a díky setrvačnosti vnitřního spojkového koše a plechů dojde k prokluzu a k odlepení. Dokonce stačí před zařazením jedničky podržet smáčklou spojku o pár vteřin déle a o odlepení se postará neprovidelnost chodu motoru.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

4.11.2022 v 17:16 | Nahoru | #34
MartasUS> Přestaň se tady společensky znemožňovat a nech si někde implantovat mozek. Podle tebe při spínání spojky nebo při jejím rozepínání a prokluzu některé lamely zabírají víc a jiné míň?

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

4.11.2022 v 17:23 | Nahoru | #35

MartasUS píše: A tady bych to s tebou asi ukončil Očividně nechápeš jak jednoduché zařízení, jako je spojka, funguje, co? Ty Máňo



to od tebe sedi uz jsi pretrhnul snuru?

Naposledy editováno 04.11.2022 17:23:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

5.11.2022 v 20:28 | Nahoru | #36

Ariete píše: MartasUS> Přestaň se tady společensky znemožňovat a nech si někde implantovat mozek. Podle tebe při spínání spojky nebo při jejím rozepínání a prokluzu některé lamely zabírají víc a jiné míň?


Jseš opět mimo a meleš zase blbosti. Když spojka zabírá tak všechny jsou na tom stejně. Neslovíčkař.
Záleží co se spojkou děláš a kdy to děláš. Vy tady všichni říkáte něco co platí pro každou situaci a to je blbost.
1. Když zmáčkneš spojku u chcíplé motorky tak se prostě odlepí od sebe třeba jen jedna lamela s deskou. Ostatní zůstanou slepené.
2. Když zmáčkneš spojku v neutrálu s nastartovaným motorem tak to samé ale mohou se všechny odlepit. Záleží jak jsou slepené.
3. Když zmáčkneš spojku a startuješ s jedničkou tak se hned odlepí všechny.
Zkrátka většina hádek tady je jen proto, že někdo něco napíše a myslí si, že ta situace je stejná v každém nastavení což je megakktina.

Edit: ještě doplním, že každá situace se také mění pokud např. motorka rok stojí nebo má novy/starý olej nebo dobrý/špatný olej nebo motorka je ještě zahřátá z předchozí jízdy atd atd.

Naposledy editováno 05.11.2022 21:31:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

5.11.2022 v 21:50 | Nahoru | #37

MartasUS píše: 1. Když zmáčkneš spojku u chcíplé motorky tak se prostě odlepí od sebe třeba jen jedna lamela s deskou. Ostatní zůstanou slepené.


Dotaz: Jak poznáš, že se jedna lamela odlepila a ostatní zůstaly slepené?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 08:17 | Nahoru | #38

1100Virago píše: Dotaz: Jak poznáš, že se jedna lamela odlepila a ostatní zůstaly slepené?

Když jsou lamely s deskama stlačený v oleji 6-ti celkem silnýma pružinama i několik dní a ty pak vemeš za páčku spojky tak dám na to krk že v ten moment se to odlepí jen mezi jednou deskou a jednou lapmelou. Až budeš dělat spojku tak si budeš jistě namáčet předem nové lamely. Srovnej si je na sebe s plechama a zatlač na ně a chvilku to drž stlačené. Pak ten balík vem kdekoli a vsadím se, že i když to celé chytneš za první tak vytáhneš všechny jako celek. Ale to je pouze malý test k pochopení jak to myslím. Spíše tak trochu ve všem vycházím z toho co psal Koudy, že se mu to slepí i po pár hodinách. No skočím dneska do garáže cuknout motorkou s jedničkou a zmáčknutou spojkou. Už 3 týdny motorka stojí. Třeba mi to taky lepí a jen o tom nevím.

Naposledy editováno 06.11.2022 08:19:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 08:27 | Nahoru | #39
MartasUS: V té spoustě slov pořád nevidím odpověď na otázku "Jak poznáš, že se jedna lamela odlepila a ostatní zůstaly slepené?". Sám píšeš, že ty lamely vytáhneš slepené jako celek, tudíž slepené všechny. A v okamžiku kdy je zatížíš smykem, rozlepí se zase všechny naráz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 11:38 | Nahoru | #40
1100Virago> Vidět to samozřejmě nejde ale cítit ano. Když zmáčkneš spojku tak to znamená že se spojka rozspojila. V tento moment ještě nevíš jestli všechny nebo jen jedna. Jenže když tam dáš jedničku a motorkou nejde popojet se spojkou znamená, že se prostě všechny lamely a desky nerozspojili od sebe. Chápeš to?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 11:44 | Nahoru | #41
Koudy01> Musim ti dát za pravdu s tou slepeností lamel. Teď sem byl v garáži a zhodil motorku z centrálu, dal jedničku a se spojkou sem s ní nepohnul. Musel sem se opravdu dost zapřít a párkrát s motorkou škubnout dopředu a dozadu a utrhla se asi na páté škubnutí. Asi sem to jen ty roky nevnímal a ignoroval. Motorka stojí asi 3 týdny. Jak bude třeba chvilku po jízdě nebo několik hodin po zjisím časem.

Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 13:55 | Nahoru | #42
Mě se lamely k sobě přicucnou už po pár hodinách stání. Není to moc, ale je to cejtit že to trochu drží. Před startem vždy cuknu s motorkou ať se odlepí. Taky mě to sere, zkoušel jsem různý oleje ale žádná změna.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 15:17 | Nahoru | #43
MartasUS>

KHejml> Místo cukání prostě jen před prvním zařazením podrž spojku trošku dýl a vrkni to plynu. Celá tato "procedura" trvá asi 5 vteřin a padne to tam úplně hladce.

Naposledy editováno 06.11.2022 15:17:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 15:26 | Nahoru | #44

MartasUS píše: ...Jenže když tam dáš jedničku a motorkou nejde popojet se spojkou znamená, že se prostě všechny lamely a desky nerozspojili od sebe. Chápeš to?


Když dáš jedničku a motorkou nejde popojet se spojkou, může to taky znamenat, že se nerozpojila žádná lamela od žádné desky. Mi jde o to, jak poznáš rozdíl, jestli se nějaká lamela rozlepí nebo zůstanou slepené všechny. Podle mě to nejde rozlišit, takže tvrzení "odlepí se od sebe třeba jen jedna lamela" je jen teoretizování. Blíže pravdě bude naopak tvrzení "lamely se odlepí buď všechny a nebo žádná".

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 18:39 | Nahoru | #45
Koudy01> To jsem taky zkoušel, ale parkuju s kvaltem tak jenom zmáčknu spojku cuknu a startuju. ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 19:37 | Nahoru | #46
1100Virago> Pokud by se neodlepila žádná tak bys nezmáčkl spojku. Pokud jí zmáčkneš až k řídítku tak jen toto znamená že se prostě rozlepila a na tuti jen jedna jak sem už psal. Chápeš to?

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 22:18 | Nahoru | #47
Koudy01> Zítra zkusím. Nakopnu a se spojkou na neutrál vrknu 3x plynem. Pak chcípnu se spojkou dám jedničku a cuknu motorkou. Pokud se odlepí tím vrknutím tak s ní v pohodě pohnui s rychlostí. Uvidíme

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 23:07 | Nahoru | #48

MartasUS píše: 1100Virago> Pokud by se neodlepila žádná tak bys nezmáčkl spojku. Pokud jí zmáčkneš až k řídítku tak jen toto znamená že se prostě rozlepila a na tuti jen jedna jak sem už psal. Chápeš to?



Urcite? Podle me lanko/hydraulika hejbe jen pritlacakem .. pusobi proti sile pruzin. Neni tam zadna pevna vazba na lamely. Ale pokud se pletu, necham se jako pouhy teoretik od praktika poucit na tema konstrukce motocyklove spojky…

Tzn zmacknes spojku k riditku, pritlacak se odsune od sestavy plechu a lamel, ktere dale klidne muzou zustat slepene…



Naposledy editováno 06.11.2022 23:10:42

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 23:26 | Nahoru | #49
Asi se mi nechce to polopate vysvetlovat, ale myslim, ze z obrazku je jasne, ze slepene lamely nezabrani pohybu pritlacaku ani packy a ze pokud se ma vlivem momentu od motoru nebo kola zacit hridel prevodovky otacet nezavisle na motoru tak se musi rozlepit vsechny lamely. Jsou totiz svazane drazkami v kosi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

6.11.2022 v 23:27 | Nahoru | #50
assassin> To je jedno, protože i první/poslední lamela vs. přítlačák/unašeč se z hlediska rozlepení axiálním posunem bere jako spoj lamela/plech. Spojka začne prokluzovat, až když se rozlepí všechny lamely.

Edit: byl jsi o pár vteřin rychlejší :)

Naposledy editováno 06.11.2022 23:28:44

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 06:10 | Nahoru | #51
Kdyz MartasUS zmackne spojku na studenym motoru se slepenou spojkou, ma asi pravdu v tom, ze se odlepi s velkou pravdepodobnosti hranicici s jistotou jen pritlacnak. Kdyz motor nebezi, tak to asi i tak zustane. Pokud ale motor bezi a spojka se drzi zmacknuta (muze se pomoct tim vrknutim), tak se to vlivem tech rotacnich sil utrhne. A utrhne se to samozrejme vsechno. Jinak by se to neutrhlo, ze

Nevim, jestli pouzivam spravny termity, ale prijde mi, ze vsichni maji pravdu a jen nechcou uznat pravdu toho druhyho...

Naposledy editováno 07.11.2022 06:10:42

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 09:10 | Nahoru | #52
assassin> Čekal sem kdo s tím přijde. Komplet slepenou spojkou bylo myšleno i první a poslední lamela k přítlačáku a unašeči. To že jsem psal, že pokud nejde zmáčkou spojková páčka tak je to komplet zalepené sem čekal že to někteří pochopí. První a poslední lamela je pořád lamela. Proč ze sebe děláš troubu když přesně víš jak sem to myslel?

Naposledy editováno 07.11.2022 09:32:45

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 09:19 | Nahoru | #53

assassin píše: Asi se mi nechce to polopate vysvetlovat, ale myslim, ze z obrazku je jasne, ze slepene lamely nezabrani pohybu pritlacaku ani packy a ze pokud se ma vlivem momentu od motoru nebo kola zacit hridel prevodovky otacet nezavisle na motoru tak se musi rozlepit vsechny lamely. Jsou totiz svazane drazkami v kosi.


Tohle mi je jasné. Lamely prostě nemůžou být slepené všechny a nebo žádná v případě zmáčknuté páčky spojky jak psal Ariet.
1. Pokud nezmáčkneš páčku spojky tak jsou slepené všechny
2. Pokud páčku spojky zmáčkneš až k řídítkům tak se to prostě v ten moment rozlepilo jenom a pouze mezi jednou lamelou a plechem či přítlačákem a poznáš to tak, že při jedničce a spojce nepohneš motorkou. Je jasné že zbytek lamel je slepený když to drží, ale musí být jedna rozlepená když jde páčka spojky zmáčknout.
3. Pokud motorka stojí nastartovaná se spojkou a s rychlostí tak až v tento moment jsou všechny lamely na tuti rozlepené.
Celkem jednoduché k pochopení a fakt mne celkem zaráží, že v tom něco hledáš. Vlastně nezaráží

Naposledy editováno 07.11.2022 09:31:59

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 09:20 | Nahoru | #54
vilemx> přesně tak. dík. jsi první

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 09:24 | Nahoru | #55
Koudy01> Přesně tak. Assasin to věděl přesně jak to myslím, ale dělá jen zbytečně troubu
Jinak teď sem byl v garáži a se spojkou a sneutrálem vrknul plynem asi 5x a pak chcípnul a s jedničkou sem s tím v poho pohnul bez škubnutí takže je to asi tak, ale neodpustím si fakt, že pokud bude spojka hoooodně slepená tak to vrknutí nemusí fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 09:25 | Nahoru | #56
jak rikam, spojka pohybuje jen pritlacakem, tzn aby neslo pohnout packou, musely by byt lamely k sobe, ke kosi a k pritlacaku svarene :D ten prevod na spojku je takovej, ze urcite neni moznost aby ho premohl olej jako lepidlo mezi lamelama...

tobe uz se nekdy stalo, ze neslo pres slepenou spojku zmacknout packu?

troubu delas ty. precti si treba znovu diskuzi s ariete, placas tam uplny nesmysly. uz jsi pretrhl snuru?

Naposledy editováno 07.11.2022 09:28:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 09:37 | Nahoru | #57
assassin> kurnik to je jasný že na 99,99% spojku vždy zmáčkneš. To byl jen příklad s tím slepené všechny . Zbytečně si to rozvířil když hned od začátku přesně víš jak jsem vše myslel. Takže dle tebe je výrok Arieta v pořádku když napsal, že když zmáčkneš spojkouvou páčku tak se rozlepí všechny a nebo žádná??? Vážně?? Já se chytil této jeho věty, protože to je megakktina. Nc víc.
Nepřetrhl. Nebyl sem v OBI asi 5 měsíců.
e: příspěvek č. 31 první věta. Kokotina na ENTOU

Naposledy editováno 07.11.2022 09:41:08

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 10:04 | Nahoru | #58
MartasUS> mozna bys mohl to co ariete tvrdil napsat cele. tam nebylo jen zmacknuti spojky...

s jistotou se pohne jen pritlacak. jenze ten nema pro prenos momentu zadnej vliv, protoze ten neni vystupkama spojenej ani s vnitrnim ani vnejsim kosem...

snuru ti klidne poslu kuryrem

Naposledy editováno 07.11.2022 10:09:50

(reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 10:16 | Nahoru | #59
assassin> Víš co? Končim s tebou. jako vždy děláš joudu. TADY to máš přesně popsané. Nemám n trouby čas. Čus

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Spojkové plechy hladké vs vroubkované

7.11.2022 v 10:36 | Nahoru | #60

assassin píše: MartasUS> s jistotou se pohne jen pritlacak.

To není ale jistý, že se zrovna odlepí jenom přítlačák jak opět píšeš (s jistotou) . Nevíš jak která lamela je zrovna přilepená. Prostě povolí ta co je nejméně a to může být jakákoli v řadě. Tohle nejde s jistotou říct.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Regulátor nereguluje Kawasaki KLR 600 Firecracker 1 13.7.2023 v 18:53 spac1
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti
Přepákování demontáž KLR 600 Kawasaki KLR 600 Pájmen 6 12.4.2022 v 19:43 Pájmen


TOPlist