globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Regulátor nereguluje
11.7.2023 v 17:49
Ahoj,

mám takový problém s napětím. Na motocyklu KLR 600 (1985) má mám AGM baterii. Protože jsem se bál aby ji motorka nepřebíjela tak jsem si nainstaloval měřík napětí. Motorka dlouho stála, ale teď jsem na ní zase začal jezdit a pro jistotu slále sleduji napětí, většinou se drží při jízdě (v cca 3500 otáčkách) otáčkách mezi 13,9 až 14,3 (při zapnutách světlech) když je vypnu vyskočí napěti i 0,1 a ž 0,2V nicméně občas zničeho nic vyskočí napětí třeba na 15,1V, 15,3V a po chvilce zase klesne na třeba 14,1V říkal jsem si že je špatný regulátor dobíjení a tak jsem ho vyměnil za jiný použitý kus v nezjištěném stavu. Ze začátku (prvních cca 30 km) to bylo vše OK a pak najednou začalo napětí opět lítat k těm 15,1 atd. chvíli po té, ale vylítlo až na 17,1V pak jsem zastavil a motorka už nešla nastartovat přepálila se větši ze dvou pojistek co tam jsou (20A) (to už se mě v minulosti stalo a bylo to kvůli tomu že se prodřela izolace na drátu a vyskratovala se o kostru) motorka naštěstí jde pákou nastartovat i s přepálenou 20A pojistkou a normálně dál jede (svítí světla atd. - na to je ASI druhá 10A pojistka která se nepřepálila) nicméně je zajímavé že krom toho, že nejde nastartovat startérem, tak taky nesvítí neutrál ani světla a obecně vypadá mrtvě nicméně - to se vše rozsvítí až po nastarttování/nakopnutí pákou. Cestou domů napětí vyskočilo opět lehce přes 17V a musel jsem to regulovat zapnutím vyhřívání rukojetí kdy se napětí kolem 3500 otáček drželo na cca 14,1V - byl ale cítít velký vliv otáček při volnoběhu napětí padalo až někdy k 6-8V (při zapnutých světlech a vyhřívání rukojetí) jakmile jsem vypnul vyhřívání rukojetí napětí vyskočilo na cca 12V na volnoběhu a pokud jsem na volnoběh vypnul i světla vyskočilo napětí opet k 17V, zrovna tak když jsem začal točit 4000 otáček tak napětí lezlo k 14,5V. Po dojetí byl regulátor dobíjení dost horký, zkusil jsem tam na chvílku hodit ten původní regulátor dobíjení a chovalo se to uplně stejně.


Je tady několik věcí ke kterým bych znal rád názor někoho kdo tomu rozumí.

1. Je u starých motorek normální že napětí vyobčas vyskočí až k těm 15V?
2. Dá se nějak proměřit regulátor dobíjení.
3. Mohlo to vyšší napětí přepálit tu 20A pojistku?
4. Mohl vadný regulátor napětí přepálit tu pojistku (teoreticky mohou být vadné oba regulátory nabíjení)
5. může to že se přepálí pojistka protože se nekde prodřela izolace na kabelu zvýšit takhle napětí? (třeba protože nějaký okruh který to reguluje není připojený kvůli přepálene pojistce)
6. Může se takto projevovat vadné magneto/alternátor?
7. samozřejmě se podívám na kabeláž a pokusím se zjistit zda se opět neprodřel nějaký kabel a kvůli tomu se to nevyzkratovalo, ale je něco co bych mohl/měl proměřit?
8. Je tu někdo kdo by se toho případně v praze a blízkém okolí byl ochotný ujmout (pochopitelně že za peníze)

Regulátor nereguluje

13.7.2023 v 18:53 | Nahoru | #1
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Regulátor nereguluje (možná) [1, 2] Kawasaki KLR 600 Firecracker 52 10.8.2023 v 20:29 Anti
Spojkové plechy hladké vs vroubkova... [1, 2, 3] Kawasaki KLR 600 Firecracker 67 7.11.2022 v 14:42 VlaHa
problém s výkonem [1, 2] Kawasaki KLR 600 indyK 41 4.9.2022 v 23:35 XxxFrajirek
Kawasaki Klr 600 nevystavuje spojka Kawasaki KLR 600 hugo12 1 27.8.2022 v 21:34 Anti
Přepákování demontáž KLR 600 Kawasaki KLR 600 Pájmen 6 12.4.2022 v 19:43 Pájmen


TOPlist