globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
21.10.2022 v 19:20
Nic lehčího než 701/690 na takový cesty neexistuje. Nejde sehnat a nevyrábí se.
Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.

Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.

Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.

Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.

Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.

Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.

Děkuji za pozornost.

Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11


1 reakcí na tento příspěvek uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

7.11.2022 v 09:22 | Nahoru | #1
V příspěvku #265 tohoto vlakna jsem napsal


Výkon motoru motorky kterou provozujete teď není totiž vůbec běžný a nelze ho brát jako nějaký základ. 55Kw ze 700ccm jednoválce to jsou prostě parametry závodního motoru. To že ho KTM vypustila do světa v sériověm motocyklu a navíc se servisními intervaly jaké mají motory s o 20kw nižším výkonem asi chtělo hodně odvahy.

Nedalo mi to a tak jsem si dodatečně trošku něco přečetl co se o těchto motorkách napsalo tady na fóru. Našel jsem dva příspěvky které v podstatě potrvdily moji úvahu, ale byli napsány už před deseti roky.

Jacob_M800 píše:
690 je nahoněný motor dělaný na zatáčky a kravení, ne na dálnici. Přežije hodně, po dálnici může jet taky, ale ne na 100% plynu dlouhou dobu.
KTM nevyrábí obecně tuctové motorky na univerzální použití, ale stroje zaměřené nějakým směrem a tak se s nimi musí zacházet.

KubaLC8 píše:
tyhle motory jsou vice nez jakekoliv jine velice nachylne na stav, hladinu a kvalitu oleje, pokud se cokoliv zanedba, motor jde do kytek tak rychel nez stacite rict Kazdej Tejden Motor. Bylo jiz zde receno to, ze to je motorka ktera nebyla stavena kompromisne, jako XT, DR, a kdo vi co jeste. A to uz od doby LC4 640/625/620.
Dukazem budis moje nasledujici zkusenost, LC4 640 utopena v bahnite vode, chcipla sama. Diky narocnosti terenu jsem MUSEL dojet 10km do civilizace, pak doslo ke kompletnimu vzycisteni motoru, ramu, vymene oleje. Bohuzel i tech 10km stacilo k tomu, aby se motor vydrel - klika, pist, loziska na klice proste vsechno co se tam hybalo. cenovka - pres 40t (nedelano v KTM)
Priklad druhy, DR650SE, utopeno v rece, nachcalo tam vyfuckem i sanim. roztazeno autem, odjezd domu, vymena oleje, motorka jezdi do dnes.
JENZE! ty motorky se sobe nemuzou rovnat co do zazitku v jizde, motor, podvozek, ram, brzdy jsou u KTM uplne nekde jinde.
Takze, pokud se o KTM nechces starat, nejezdi na ni.


Oba příspěvky jsou z tohoto vlákna: https://www.motorkari.cz/tema/?t=133072

Naposledy editováno 07.11.2022 09:23:19

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...

7.11.2022 v 13:24 | Nahoru | #2

kokotsrotmorava píše: po dálnici může jet taky, ale ne na 100% plynu dlouhou dobu.
Oba příspěvky jsou z tohoto vlákna: https://www.motorka...ma/?t=133072 [/quote]

hm, príspevok z 4.9.2012, to ešte bude k tým motorom aktuálne?

A ktorá že to civilná motorka by mohla ísť po diaľnici dlhú dobu na 100% plynu?
A jazdí tak vôbec niekto?

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F kika. 42 16.3.2024 v 12:53 krokoš
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F Vlastik177 9 18.1.2024 v 07:50 Anti
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R KubAiS 18 7.12.2022 v 16:55 lopata75


TOPlist