globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Euro 5 vs 4
9.3.2022 v 06:27
Ahoj všem!
Je tu někdo, kdo má Scrambler 1200 XE/XC a řešil odstranění katalyzátoru? Euro 4 měla katalyzátor ve svodech a u Euro 5 ho přesunuli do koncovek výfuku. Já to včera vyřešil tak, že jsem nechal původní svody Euro 5 a namontoval koncovky Euro 4. Jde mi hlavně o zvýšení průchodnosti a snížení teploty. Zatím jsem motorku jen na cca 15 minut nastartoval - zvuk je hrubší a motor vypadá, že s tím problém nemá. Může mít tahle úprava negativní vliv na motor?





1 reakcí na tento příspěvek Euro 5 vs 4

11.3.2022 v 22:38 | Nahoru | #1
Moje troška do mlýna - graf k GSX1400 co tu postoval Ariete, myslím že ex Beranidlo, je v tématu úplně k hovnu, každý výrobce výfuků se chlubí podobnými nárusty výkonu, zjevně mimo realitu, co uznávám já jsou grafy ze skutečných nezávislých měření na brzdě s popsanýma hodnotama na osách, s hodnotama atmosferických podmínek měření,a hlavně doplněné o křivku bohatosti a popisem všech úprav na hardware i software motoru. Na tomto dokazovat nějaké adaptační schopnosti systému Suzuki/Mitsubishi pokládám jaksi za nepatřičné.
Stejně tak jsem na rozpacích z příspěvku "oponenta" X-tra-X, obecné proklamace - citát:" ta pracuje s úplně jinými daty a s mnohem více senzory a faktory, to se vůbec nedá srovnávat, tam je rozdíl 15 let" - nepřinesou účastníkům diskuse zhola nic, snad jen sdělení, že on sám tomu rozumí nejvíc z diskutujících. Za mě škoda zmařené příležitosti, sám jistě načerpal spoustu svých informací na jiných, tipuji že zahraničních fórech, kde se informace a zkušenosti sdílí mnohem otevřeněji než v Česku.

No a k dotazu zakladatele vlákna - novější systém Triumphu se bude jistě lépe než starší moto adaptovat na radikální změny na výfuku díky dvěma lambda sondám, možná díky senzoru klepání, možná díky detekci chyb ve spalování, možná díky novým a podstatně rychleji počítaným řídícím strategiím v ECU, a třeba dalším záležitostem co znají místní odborníci. Já bych nechal změřit na brzdě průběh krouťáku se starým a novým výfukem, pokud budou rozdíly velké pak udělat pár jízd s logováním bohatosti širokopásmovou lambdou a teprve podle výsledků pak uvažovat jak upravit vstřikování přímo v jednotce nebo přes nějaký Power Commander, RapidBike aj. A nebo čekat na někoho kdo už to vyzkoušel a zároveň tomu rozumí.

(reakce na) Euro 5 vs 4

12.3.2022 v 07:36 | Nahoru | #2
geloš> Ten můj citát byl jen pro informaci, jaký je v těch jednotkách rozdíl, kdybych ti měl popisovat konkrétní rozdíly, tak by se ti to ve finále možná ani nechtělo číst, jak by to bylo dlouhý ten příspěvek Jinak ještě pro malé upřesnění tvé úvahy, moje informace nejsou z žádných zahraničních fór, ale není jednoduchý se k nim vždy dostat...
K tomu Triumphu - pokud se honíš za výkonem, tam samozřejmě brzda, ale pokud chceš jen doladit jednotku na optimální podmínky pro motor, tak ti stačí udělat ten log a podle toho úpravu v origo jednotce. Power Commander a podobný přídavný jednotky dělají jen problémy, je od nich zpožděná reakce, takže ten projev motoru pak není ideální a za ty peníze, co pořídíš PC, si můžeš nechat upravit origo jednotku a výsledek bude lepší, to vím i ze zkušenosti s tím.

assassin> Hezky jsi popsal tu práci s Yosh krabičkou, to se mi líbí. Funkce reset autoadaptačních parametrů je běžná a důležitá funkce řídících jednotek, někdy je to pro jednotlivé komponenty vstřikování udělaný zvlášť, záleží na konkrétní jednotce. Tato funkce se aktivuje jedině profi diagnostikou a poté následuje tzv. Self-learning proces, který je zase u každého systému jiný a musí se dodržet daný postup. Akcelerometry, které jsi zmínil, to už jsme zase u elektronického plynu...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Triumph Scrambler 1200 - svody Triumph Scrambler, Triumph Scrambler 1200 Grenes 17 21.2.2022 v 19:10 Papírus
Triumph Scrambler 1200 Triumph Scrambler 1200 FranaD 7 15.4.2019 v 15:22 _ferda_


TOPlist