globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

3 reakcí na tento příspěvek Honda CB 500 F

27.1.2021 v 00:12 | Nahoru | #1
Tak po několika dalších dnech studia recenzí a videí jsem vylučovací metodou dospěl k Honda CB 500 F. Všechno, co je blízké mým požadavkům - naháč do 180 000 Kč, aspoň 300 kubíků, jsem musel vyloučit. Yamaha, KTM - pro mě ošklivé motorky, spíš pro teenagery, já už jsem skoro dědek. Navíc jsou to jednoválce. Možná líp drží v zatáčce, ale to mě zas tak moc netrápí. Na druhé straně silnější stroje jako Suzuki SV 650 by se mi líbilo, ale žere to skoro dvakrát tolik, co ta honda. Kvůli ceně benzínu nejsem zvyklý jezdit autem křížem krážem po republice jen tak pro radost - na PCX, která žere 2 litry to není problém, takže cca 3 litry, co bude chtít 500 F, když pojedu maximálně stovkou, to bude taky pohoda.

Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.

Naposledy editováno 27.01.2021 00:15:32

(reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 00:57 | Nahoru | #2
ruinin> Fajn, že jsi se rozhodl a víš proč... ale přece jenom malá technická od NCčkáře: půllitr budeš muset víc točit, protože má malej krouťák. Sedmpade honda enco jezdí za směšnou spotřebu (pro to, co píšeš, tak kolem 3 litrů), a nemusíš motor nijak točit. Jezdil jsem dřív půllitra hondu a teď enco "S" a nikdy bych se už k půllitru nevrátil, sedmpade je vyklidněná stejně jako já a dává stejnou jízdu s neporovnatelně větším přehledem a pohodou. Už taky nejsem žádnej mlaďoch a něco jsem za ty roky projezdil, tak možná by se ti mohlo hodit ještě to pětikilo zvážit. Já ho měl rád, bylo to pěkný svezení a všechno, ale jak říkám, už bych ho zpátky nechtěl. Tak než vytáhneš peníze z kapsy, zkus třeba ještě zvážit charakteristiku motoru, jestli fakt zrovna hledáš pětikilo. Já si před pár roky myslel, že půllitr bude akorát, ale nebyl. Proto píšu tenhle postřeh, nic víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 08:11 | Nahoru | #3
ruinin> Hele je to blbej nápad, na druhou stranu je to standardní postup lidí co nikdy nejeli na lepší a ta horší se jim zda super. Stejný jako u aut...
To že nejde nastavit komprese u vidlice bych neviděl jako problém. To Ti začne vadit až když s tou motorkou jedeš stylem nad maximum toho co ten podvozek pobere a to zřejmě nehrozí.
Spotřeba....samozřejmě 3 není stejné jako 6 ale pro tohle si většina motorku nekupuje.
Jediný v čem s kamarádem souhlasím je ať si zkusíš víc motorek ....ale zase ze zkušenosti vím, že kdo má svou “vysněnou” kde se mu sejde variace model/nová/barva /spotřeba není moc schopen se toho vzdát a vzít jinou
E: jinak 500F 2015 máme doma tzn rozumím že se Ti líbí ale po tom co jsem si vyzkoušel jiné v kategorii je to v podstatě motorka co omrzi za rok
Ale zase já jsem ochotný si koupit 1-20 let staré aby jsem si zkusil co mě bude bavit víc let...

Naposledy editováno 27.01.2021 08:16:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 10:36 | Nahoru | #4

ruinin píše: Tak po několika dalších dnech studia recenzí a videí jsem vylučovací metodou dospěl k Honda CB 500 F. Všechno, co je blízké mým požadavkům - naháč do 180 000 Kč, aspoň 300 kubíků, jsem musel vyloučit. Yamaha, KTM - pro mě ošklivé motorky, spíš pro teenagery, já už jsem skoro dědek. Navíc jsou to jednoválce. Možná líp drží v zatáčce, ale to mě zas tak moc netrápí. Na druhé straně silnější stroje jako Suzuki SV 650 by se mi líbilo, ale žere to skoro dvakrát tolik, co ta honda. Kvůli ceně benzínu nejsem zvyklý jezdit autem křížem krážem po republice jen tak pro radost - na PCX, která žere 2 litry to není problém, takže cca 3 litry, co bude chtít 500 F, když pojedu maximálně stovkou, to bude taky pohoda.

Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.



Rezervovat si motorku, když ani přesně nevíš, kdy ji dostaneš, jestli ti sedne a bez vyzkoušení dalších strojů je iracionální pitomost ...... ale to neznamená, že bys to neměl dělat. Pokud se ti ta motorka fakt líbí, pokud ti už jen pomyšlení na to, že už ji máš zarezervovanou, že za chvilku bude tvoje, dělá radost, jdi do toho . Motorka má spoustu racionálních užití, kdy je to prostě vhodný nástroj pro danou činnost, ale realita je, že většina lidí jezdí, protože jim to prostě dělá radost. Na to nepotřebuješ tu nejlepší motorku, koupenou za nejvýhodnějších motorku. Potřebuješ stroj, který ti bude dělat radost, a ideálně mít z nákupu radost, ze servisu radost...

PS: Kompresi ani odskok ti chybět nebude. Potřebuješ nastavení předpětí vepředu i vzadu, to nastavíš podle své váhy, spolujezdce, zavazadel a silnic, na kterých budeš jezdit. Pokud není vepředu stavitelné, dá se to velmi snadno vyvložkovat - práce na půl hodiny. Vzadu je to dost krkolomné, proto mají skoro všechny motorky předpětí vzadu stavitelné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F MichaelP 7 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny


TOPlist