globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CB 500 F
Tak se postupně dopracovávám k tomu velkému předělu v životě - a sice že si koupím slušnou motorku. První krok byl pořízení skútru PCX v září, abych viděl, jestli mi fakt něco říká jízda na dvou kolech pomocí spalovacího motoru. Druhý krok bude řidičák na motorku na jaře. Bohužel, nebo bohudíky je PCX pro mě už droga - dokud bylo hezky, jezdil jsem každý víkend daleko za Prahu. Řídítka, dvě kola a motor pod zadkem - netušil jsem, že mě to tak dostane. Takže mi je jasný, že normální motorka mě o to víc bude bavit. Původně jsem chtěl spíš něco menšího, ale nechci další 125 cc, to bych se moc neposunul, takže volba padá na Honda CB 500 F. Nechci utrácet víc peněz, nepotřebuju větší výkon, baví mě jezdit na pohodu, ale zase nemám tolik peněz na nějaký silný cruiser. Takže chci něco spolehlivýho, levnýho na provoz a současně něco, co už váži dost, abych nemusel tolik bojovat s bočním větrem... PCX je jak z papíru, když trochu fouká. Hlavně se chci zeptat, jak dlouho se taková motorka v roce 2021 může udržet na skladech, jestli bude jen pár kusů a budou hned fuč - dá se to nějak odhadnout? Jinak vím, že CB 650 R by byla po všech stránkách lepší, to by byl sen, ale je to cca o 50 000 Kč dražší stroj a provoz bude taky dražší. A jak říkám, nechci na tom moc šílet, spíš jezdit v klidu. Jo a ten zvuk dvouválce je docela už fajn, o dost lepší než jednoválce, co jsem zatím slyšel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2021 v 10:36 | Nahoru | #1

ruinin píše: Tak po několika dalších dnech studia recenzí a videí jsem vylučovací metodou dospěl k Honda CB 500 F. Všechno, co je blízké mým požadavkům - naháč do 180 000 Kč, aspoň 300 kubíků, jsem musel vyloučit. Yamaha, KTM - pro mě ošklivé motorky, spíš pro teenagery, já už jsem skoro dědek. Navíc jsou to jednoválce. Možná líp drží v zatáčce, ale to mě zas tak moc netrápí. Na druhé straně silnější stroje jako Suzuki SV 650 by se mi líbilo, ale žere to skoro dvakrát tolik, co ta honda. Kvůli ceně benzínu nejsem zvyklý jezdit autem křížem krážem po republice jen tak pro radost - na PCX, která žere 2 litry to není problém, takže cca 3 litry, co bude chtít 500 F, když pojedu maximálně stovkou, to bude taky pohoda.

Kamarád mě velice vehementně odrazuje od rezervace, mám si aspoň sednout na co nejvíc motorek. Dobře, ale mně se prostě ty motorky nelíběj a nechci je. Další věc, která se mu nelíbí na F - prý nejde nastavit rebound a komprese u vidlice. To je fakt tak strašně důležitý pro ježdění na kochačku?
Takže mám plán - složím nevratnou zálohu -. a pokud by se nedejbože stalo, že bych z nějakýho důvodu nemohl nebo nechtěl motorku koupit a jezdit na ní - třeba že by mi někdo dal zadarmo fungl novou CB 650 R, tak bych zaplatil plnou cenu, aniž bych se motorky dotkl, našel kupce, ten by mi dal tutéž plnou cenu a v obchodě si vyřídil přihlášení. Nepřišel bych ani o korunu a kupec by měl moto bez jediného najetého km. Je to blbej nápad? Jde totiž o to, že je možný, že do května nemůžu čekat - je dost pravděpodobný, že v květnu už budou tyhle F fuč a nějaký zbytky z minulýho roku nebudou mít barvu, jako chci. Koukal jsem na autoscout, ani v Německu není žádný velký výběr z loňských motorek 500 F, barvu si člověk už fakt nevybere. Proto mi jde o tu včasnou rezervaci.



Rezervovat si motorku, když ani přesně nevíš, kdy ji dostaneš, jestli ti sedne a bez vyzkoušení dalších strojů je iracionální pitomost ...... ale to neznamená, že bys to neměl dělat. Pokud se ti ta motorka fakt líbí, pokud ti už jen pomyšlení na to, že už ji máš zarezervovanou, že za chvilku bude tvoje, dělá radost, jdi do toho . Motorka má spoustu racionálních užití, kdy je to prostě vhodný nástroj pro danou činnost, ale realita je, že většina lidí jezdí, protože jim to prostě dělá radost. Na to nepotřebuješ tu nejlepší motorku, koupenou za nejvýhodnějších motorku. Potřebuješ stroj, který ti bude dělat radost, a ideálně mít z nákupu radost, ze servisu radost...

PS: Kompresi ani odskok ti chybět nebude. Potřebuješ nastavení předpětí vepředu i vzadu, to nastavíš podle své váhy, spolujezdce, zavazadel a silnic, na kterých budeš jezdit. Pokud není vepředu stavitelné, dá se to velmi snadno vyvložkovat - práce na půl hodiny. Vzadu je to dost krkolomné, proto mají skoro všechny motorky předpětí vzadu stavitelné.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F

27.1.2021 v 22:17 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer> No to jsi vystihl přesně. Takhle už jsem koupil tři kola - ono vypadá, že kolo je nějaká věc ze supermarketu za pár tisíc, ale jedno stálo po slevě cca 45 000. Kamarádi taky - za ty peníze můžeš mít lepší, blabla, ale navrhovaly typy, co se mi prostě vůbec nelíbily. Mám doma tři "nesmysly" za nevhodnou cenu, snobská značka, ale miluju ty kola všechny tři a nevyměnil bych je za nic. Už jen pohled na každý to kolo je požitek a jízda, kdykoliv na to sednu. U hondy mám dobrej pocit, vždycky. Kdysi jsem jezdil s tátovým civicem, rok cca 1993, nejzábavnější auto, co jsem kdy řídil, zvuk to mělo fantastickej. PCX je taky zábava a pravděpodobně bez problémů, mám dobrej pocit, jak to je celkově pojatý a vyrobený. Takže ta husquarna 401 je lepší technologicky - lepší podvozek, ale já zas tak ty zatáčky stejně řezat nebudu, takže to nevyužiju, že to lítá v zatáčkách. 500 F je dost těžká, ale na druhou stranu super stroj CB 650 R je ještě těžší, tak co.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F MichaelP 7 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F petr_klecka 6 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F ellie88 73 4.4.2023 v 14:09 mito7
Laděný výfuk Honda CB 500F DDave 13 30.1.2023 v 17:14 WildOne
Olej Honda CB 500F Petan12131213 4 14.1.2023 v 15:22 zahadnytajemny


TOPlist