globalmoto_kveten





Téma: Kroutící moment vs výkon
 
21.3.2020 v 15:15
Ahoj, měl bych takový dotaz. Už delší dobu o tom přemýšlím, načetl jsem plno článků, ale pořád mi to laicky není jasné (nechci slyšet odborné, teoretické věci, ale spíše praktické a aplikovatelné vysvětlení). Jedná se o rozdíl kroutícího momentu a výkonu. Laicky krouťák udává zrychlení a výkon udává maximální rychlost, jestli tomu dobře rozumím.

Když si teda vezmu příkladové motorky např.:
- Yamaha FZ6N, 600ccm, 72 kW (12 000ot.), 63 Nm (10 000ot.), čtyřvál
- KTM Duke, 690ccm, 50 kW (7 500ot.), 70 Nm (5 500ot.), jednovál
- Yamaha MT-07, 690ccm, 55 kW (9 000ot.), 68 Nm (6 500ot.), dvouvál

Pokud bych postavil motorky vedle sebe a jely by vedle sebe, tak dle teorie krouťák = zrychlení, výkon = maximálka by na tom měl být nejlépe Duke, pak MT-07 a naposled FZ6N, který by se před ně v určité rychlosti dostalo a samozřejmě by vedlo, protože má nejvyšší výkon. Proč je ale praxe taková, že by byl nejrychlejší Fazer (má přeci nejmenší obsah a krouťák, ale zase nejvíc válců a nejvyšší výkon)?

Díky za vysvětlení a prosím o shovívavost. Fakt jsem toho načetl mraky, ale pořád tomu nějak nerozumím.

Naposledy editováno 21.03.2020 15:15:53

1 reakcí na tento příspěvek Kroutící moment vs výkon

21.3.2020 v 16:16 | Nahoru | #1
Čau, neviem, čo tu riešite za ftákoviny. Veď výkon je čiste teoretická veličina je to vlastne moment krútiaci x otáčky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kroutící moment vs výkon

21.3.2020 v 16:22 | Nahoru | #2

krokoš píše: Čau, neviem, čo tu riešite za ftákoviny. Veď výkon je čiste teoretická veličina je to vlastne moment krútiaci x otáčky.



Mě přijde výkon jako zcela reálná veličina...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist