globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ventilek u duše, aneb kam s maticí
21.12.2019 v 21:50
Ahoj hoši a děvčata,

hledal jsem hledal za dlohých zimních večerů a odpověď nenašel... nebo jen neumím hledat, tak mne, prosím, hned nekamenujte .

Moje otázka směřuje k tomu, kam s maticí u ventilku duše.
Pokud koupím novou motoduši, pak na ventilku je nasazena taková ta prohnutá podložka a matice. Zrada je v tom, že nepříklad Heidenau asi šetří, protože dodává jen jednu matici. Naproti tomu Michelin dodává dvě.

Moje otázka tedy zní, jak správě použít matice na ventilcích? Jedna možnost je, použít jen jednu matici a do ráfku na ventilku nechat jen tu podložku (asi ala Heidenau). Druhá možnost je, přitáhnout jednou maticí tu podložku k ventilku a druhou matici pak na ventilek zvneku po obutí, jak se to dělalo v pravěku, kde byl ventilek kompletně montovaný a nikoli zavulkanizovaný (dokonce se na duších psávalo, že před montáží dotáhnout matici ventilku ).

Už jsem slyšel oba názory vícekrát, ale nemůžu přijít na to, jak to má doopravdy být a proč.
Díky .

2 reakcí na tento příspěvek Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 09:40 | Nahoru | #1
Matice s podložkou má chránit navulkanizovaný ventil ( podložka,matka,ráfek,matka) aby se přitáhl a nenakláněl například Hevy Duty (tlusté) duše na to trpí.

(reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 10:09 | Nahoru | #2

lobo6 píše: Matice s podložkou má chránit navulkanizovaný ventil ( podložka,matka,ráfek,matka) aby se přitáhl a nenakláněl například Hevy Duty (tlusté) duše na to trpí.


Mně se tenhle nevulkanizovaný, tedy nelepený ventil naklonil a díky nedotažené vnitřní matici kolem něj ucházel vzduch. U tohohle typu duše je tedy potřeba matic dvou. A klouzek dávám vždy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilek u duše, aneb kam s maticí

22.12.2019 v 17:19 | Nahoru | #3
lobo6>
Díky za první příspěvek přímo k věci .
Už jsem pár pneu zouval a pro NAVULKANIZOVANÝ ventil zažil jen podložku do ráfku a jednu matici mimo ráfek, nebo i druhý případ, matici na podložku do ráfku a druhou na ráfek. Ale pořád mi to není jasné, takže prosím ještě jedno kolo pro navulkanizované ventilky.

Ještě jsem koukal na další výrobce a je více dodavatelů, kteří dodávají jen jednu matici... a o to je to zmatečnější .

A jinak mastek při obouvání vážně dávám v dostatečném množství a kupuji jej 1 kg za cca 50 kaček u nás v barvách a lacích. Spotřeba je prakticky mizivá, jak píšou kolegové. A v nouzi lze použít i dětský zásyp
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XT 660 r - kryt motoru. Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X sniper931 5 13.5.2024 v 09:08 svobodik
Svody xt660 yamaha 2004 Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 X johan6 0 20.12.2023 v 09:21 johan6
Enduro do 700 ccm Yamaha XT 660 R, Yamaha XT 660 Z Tenere Laz5 29 13.1.2023 v 21:28 Laz5
uzavŔENO - Lehké, ale funkční vybav... [1 ... 4, 5] Suzuki DR 650, Yamaha XT 660 R, KTM 690 Enduro, Husq... ZdendaZB 135 10.11.2022 v 08:49 Gahan37
Jawa 650 Style Bing 94/40/146 Jawa 650 Style, Jawa 650 Classic, Jawa 650 Dakar, Ja... Kamioňák_Petr 4 28.8.2022 v 20:24 kratkej01


TOPlist