globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi
Čaute...
potřeboval bych poradit, jestli někdo nebude vědět...
Mám tu Kawu Ninju 600 z 99´ roku, karbecy a manuál uvádí povolit šroubky bohatosti o jednu otáčku od utažení.
Když jsem rozebral karbecy, byly všechny čtyři šr. bohatosti povoleny o 3 - 3,5 otáčky...???
Jinak vše je origo, jak filtr sání, trysky i výfuk...
A dostáváme se k otázce...: Není v manuálu chyba? Nebylo by to poprvé ... Nepatří tam, že se mají šroubky povolit o 2,5 až 3 otáčky? Nebo o kolik?
Jestli ne, proč to někdo takle nastavil...,
Nemáte někdo stejnou motorku? Nepamatujete si někdo nastavení...? díky
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

23.1.2019 v 09:44 | Nahoru | #31

Kohlstein píše: assassin> Tak ceny jsou jasné, s číslama souhlasím. Ještě mi řekni, sonda je vyhřívaná jak? A pak ji máš zašroubovanou do té odsavačky, kde proudí plyny skrz osovou díru kolem sondy a ven druhou dírou kolmo k ose, kde se odsají ejektorovým účinkem?



sonda ma vlastni vyhrivani - ridi ho ten kontroler. odsavacka funguje presne jak rikas.

Hitak: 2t jde merit taky, ale sonda jak rikas moc nema rada ten olej - zivotnost je tuudiz uplne nekde jinde. resi se to i jinou konstrukci te odsavacky a bude jina i metodika mereni - to by ti asi spis rekl Kohlstein. Ja jsem 2t podle toho nikdy neladil.

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

23.1.2019 v 21:29 | Nahoru | #32
mischa638> Děkuju za odpověď. Snad jednou pochopim, jak opravdu funguje spalovací motor. Myslím tím i tu duchařinu, na kterou někdy přestává stačit selský rozum .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

Skvělá odpověď, děkuji! 23.1.2019 v 22:09 | Nahoru | #33

mischa638 píše: petr.machy> Dle mě je to postupnou změnou komprese na jednotlivých válcích. Když seřizuješ klapky ať to děláš jakýmkoli testrem tak to seřizuješ na základě podtlaku v sání. A ten je dán tlakem ve válci. Jak se ti opotřebením mění v každém válci tlak, tím se mění i podtlak v sání.


Tak to snad ne ...
Karburátor se skládá z několika samostatných systémů, které mají společný začátek někde v nádrži a společný konec v difuzoru. Samotný karburátor se mechanicky opotřebovává například na škrticí klapce, na šoupátku, nebo i na jehle. Zanesení jednoho systému různými úsadami nebo nečistotami se může kompenzovat jinde, to ale bude fungovat jen v některých režimech.

1 reakcí na tento příspěvek Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

24.1.2019 v 21:22 | Nahoru | #34
Tak teď mi ještě vysvětlete, jak dojde ke zmenšení ventilových vůlí..?
Mě napadlo jen zaklepání ventilu do sedla, kdoví jak dlouho se ventilové vůle nekontrolovaly...
Z 16-ti ventilů jsou v toleranci DVA...!!!

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

24.1.2019 v 21:25 | Nahoru | #35

kuzmič píše: Tak teď mi ještě vysvětlete, jak dojde ke zmenšení ventilových vůlí..?
Mě napadlo jen zaklepání ventilu do sedla, kdoví jak dlouho se ventilové vůle nekontrolovaly...
Z 16-ti ventilů jsou v toleranci DVA...!!!



jo to je nejbeznejsi jev, ze se ventily zaklepavaji.

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

27.1.2019 v 20:12 | Nahoru | #36
Udajne je to u Kawasaki bolest - zaklepane ventily. U mojeho SRADa bylo vsech 8 sacich ventilu totalne zaklepanych, az uz nestacila ani nejmensi podlozka na vymezeni vule. Vyfukove byly netknute a vsechny sedla ventilu byly taky v pohode.
Ja jsem ji mel provozovanou na karburatory z 600, namisto aby tam byly origo 750. Proc to dotycny prede mnou udelal to nevim. Ale rikam si, jestli tim padem chudsi smes a nazledne vyssi teplota horeni mi nezpusobila ono zaklepani ventilu. Pry tento jev nastava napriklad u aut pri provozu na LPG, nebo pri pouzivani paliva E85 bez pridane ridici jednotky na prodlouzeni casu vstriku paliva.
Jak to presne bylo, to uz se asi nedozvim. Videl jsem hlavy tohoto modelu i s 60 000 km a ventily v pohode.

Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

30.1.2019 v 22:05 | Nahoru | #37
No, ono taky těžko říct, co má ta motorka za sebou...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

31.1.2019 v 20:39 | Nahoru | #38

Kohlstein píše: Tak to snad ne ...
Karburátor se skládá z několika samostatných systémů, které mají společný začátek někde v nádrži a společný konec v difuzoru. Samotný karburátor se mechanicky opotřebovává například na škrticí klapce, na šoupátku, nebo i na jehle. Zanesení jednoho systému různými úsadami nebo nečistotami se může kompenzovat jinde, to ale bude fungovat jen v některých režimech.


Samozřejmě že je to dané i opotřebením např. škrtící klapky jak píšeš, ale i komprese má na to taky vliv. Zkus třeba u motorky s podtlakovým čerpadlem vytáhnout svíčky. Odpoj čerpadlo od karburátorů a startuj, jestli z něho poteče benzín?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

31.1.2019 v 20:49 | Nahoru | #39
mischa638> Zkoušíš na mě nějaké svoje fabulace? Samozřejmě, že když vyndáš svíčky, tak nebude podtlak v sacím potrubí a všechno co je s tím spojené přestane pracovat. Taky by ti mohl na motorce vysadit podtlakový posilavač brzd! Ale pokud vím, tak za chodu motoru se svíčky vytahují jen ve zcela vyjímečných případech a vůbec to není snadné.
Cituji:

Fabulovat. Pokud fabuluji, tak si vymýšlím děj, příběh, fantazijní událost , které jsou spojené s přesvědčením, že se skutečně staly.

(reakce na) Kawasaki ZX6R Ninja -bohatost směsi

1.2.2019 v 08:49 | Nahoru | #40
Kohlstein> Prosím? Proč bych na tebe něco zkoušet? Vždyť sem řekl že máš pravdu a jen sem dodal že s kompresí to taky souvisí. Když děláš synchronizaci škrtících klapek, tak na každý válec si napojíš hadičku která ti ukazuje podtlak v daném válci. Ten se samozřejmě mění s tím jak je klapka natočená. Na základě toho se ty klapky seřizují aby chodily stejně a nebyla jedna otevřená tak a druhá jinak. A jak říkáš provozem dochází k opotřebení jednotlivých komponentů karburátoru a každého samozřejmě trochu jinak, pak se podtlak na jednotlivých válcích mění a je proto třeba dělat synchronizaci. A já dodávám že se to mění i opotřebením válců jak se postupně snižuje komprese. Kdybych vzal třeba nový motor který má kompresi 13 a pak na něm změřím kompresi např. po 50000km nebo 100000km tak bude komprese určitě menší, kdyby 12,5 třeba. Neřeknu ti přesně o kolik nikdy sem to až tak nezkoumal, ale prostě bude menší. Ale jakýkoli rozdíl v kompresi přece je i rozdíl v podtlaku v sání. Nebo ještě jinak. Napojím si klasicky budíky jak když chci dělat synchro. Dejme tomu že je vše seřízené a na všech válcích mi to ukazuje stejně. Zapíšu si hodnotu podtlaku na jednom válci kterou mi ten budík ukazuje. A kdybych na tom daném válci teď seřídil ventilové vůle tak aby byl aspoň jeden ventil trošičku pootevřený (tudíž dojde ke zmenšení komprese) a nastartoval znova motor, nebude hodnota na budíku(ikdyž třeba minimálně) kterou sem si zapsal teď jiná? A už mám synchronizaci rozhozenou a to jen změnou komprese ve válci bez jakéhokoli opotřebení karburátoru. Vždyť na tomhle principu fungují některé lepší testry pro synchronizaci škrtících klapek. Které umí i částečně diagnostikovat motor např. právě netěsnící ventil na základě změny podtlaku v sání.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist