globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: p
p

Naposledy editováno 27.02.2022 12:29:46

vilemx píše: Taď jsi mě dostal, ale mám za to, že když montuji voltmetry a člobrda nechce extra dvojlinku z baterky, ale musím to zapojit "někam" pod přístrojovku, tak obvykle ukazijí o pár desetinek, tak do půl Voltu méně, než je na baterce.



Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu. Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.

(Samozrejme mekost baterky jen odhaduju a nezapocitavam ztraty ani treba na meraku, nebo teplem zvyseny odpory konektoru..)

Zaver: Proste si myslim, ze merit paralelne k zarovce je blbost. Zatim mi nikdo nerekl kloudny duvod.

(reakce na) p

12.12.2018 v 12:22 | Nahoru | #2

DrDNA01 píše: Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu. Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.

(Samozrejme mekost baterky jen odhaduju a nezapocitavam ztraty ani treba na meraku, nebo teplem zvyseny odpory konektoru..)

Zaver: Proste si myslim, ze merit paralelne k zarovce je blbost. Zatim mi nikdo nerekl kloudny duvod.



hele a jak jinak bys to meril, aby to nebyla blbost?

DrDNA01 píše: Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu.



Prd tomu rozumíš, ale jseš přesvědčenej blbě.

DrDNA01 píše: Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.

(Samozrejme mekost baterky jen odhaduju a nezapocitavam ztraty ani treba na meraku, nebo teplem zvyseny odpory konektoru..)

Zaver: Proste si myslim, ze merit paralelne k zarovce je blbost. Zatim mi nikdo nerekl kloudny duvod.



Pokud ti odporem 2,6 Ohmů teče 4,6A, naměříš přesně 11,96 V. On ten ohmův zákon funguje v obou směrech

Nicméně měřením na žárovce zjistí celkový úbytek napětí, nic mu to neřekne kde ten úbytek vzniká, jestli mezi žárovkou a plusem baterky nebo mezi žárovkou a kostrou. K tomu poslouží ta měření, která jsem naznačoval v minulém příspěvku. Možné příčiny bych hledal na spojích - konektory, ukostření motoru je častý problém, ale může to být klidně i zkorodovaný vodič kam se porušenou izolací dostala voda a sůl, často to bývá neodborně provedený pájený spoj, kdy "odborník" použije agresívní pájecí kapalinu nebo pastu, která obsahuje kyseliny, navzlíná mezi licnami do kabelu a ten se po čase promění na zelenej zoxidovanej sajrajt..

(reakce na) p

12.12.2018 v 12:28 | Nahoru | #4

DrDNA01 píše: Prd tomu rozumim, ale jsem presvedceny, ze nemas pravdu. Pokud mi rozsviceni zarovek shodi napeti baterky treba z 12,4V na 12V (mekky zdroj), tak 55W zarovce potece proud 4,6A. Jeji odpor bude teda neco kolem 2,6 ohmu. Pokud s takovou zarovnkou zapojis paralelne voltmeter, tak by mel ukazat neco kolem 2,6V.



Jak si došel k 2,6V? Nemáš někde překlep?
DrDNA01> Moc ti nerozumím. Vezmu multimetr nebo Voltmetrm který budu montovat. Zapnu klíček a rozsvítím světla. Změřím napětí na baterce mezi + - mínus kontakty batery. Potom změřím napětí na patici svítícího vlákna žárovky, tady mezi kostrou a sklopeným nebo dálkvým (které zrovna svítí). no a tady mi displej ukazuje o těch pár desetinek méně, než je na baterce, protože proud musí protéct přes tři metry kabelu, čtyři piny pojistek a jeden kontakt na relátku a většinou i ve spínačce = tahle cesta znamená nějaký odpor, proto naměřím o fous méně než přímo na baterce.

Naposledy editováno 12.12.2018 12:36:31
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hřejí kontakty fází z alternátoru Honda NTV 650 Deauville OldCrow 3 9.4.2024 v 09:21 Dr.fík
Jak správně utáhnout hadici chladíc... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 11 18.2.2024 v 10:42 FJRPEPA
Repas př tlumičů rada Honda NTV 650 Deauville OldCrow 8 12.12.2023 v 18:53 OldCrow
Křivé trubky př tlumičů Honda NTV 650 Deauville OldCrow 5 23.11.2023 v 11:40 pps2
pouzdra vidlice ALL balls 38-6090 -... Honda NTV 650 Deauville OldCrow 2 4.11.2023 v 08:25 krokoš


TOPlist