Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
E: a pokud bude zavrenej termostat prutok samozejme nebude ani jednou cestou, ale to je spravne..
jinak vypada to takhle - pro ilustraci
Naposledy editováno 12.09.2018 21:32:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem
I když to zapojíš jakkoliv, tak ani jedno z toho nehrozí.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
cim pomaleji bude voda ve vetvi vymeniku proudit tim vic se ohreje... tedy po smiseni nesmi uvarit motor
Já bych se spíš bál, pokud nebude průtok že začne vřít už ve výměníku,v motoru to problem nebude, se to smíchá + naroste teplota na budíkuNaposledy editováno 12.09.2018 23:39:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
kerut píše: Kratzmar1> no.. ten prutok skrz vymenik musi bejt malej - nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem.. chci jen zvednout teplotu z 85-90 nekam na 95.. (jinak teda spravny provozni teloty NC30 mam vycteny z ruznych prispevku z greybike400.. tech 90-95 je prej iealni, aby to slo dobre do otacek) ...
VFR400 má stejné olejové hospodářství s VFR750F, z manuálu 750 jsem vzal schema. Olejové čerpadlo má dvě sekce. Paralelně s motorem je větev do chladiče oleje (který kerut nahradil výměníkem voda/olej). Průtok chladičem je dán druhou sekcí čerpadla, dávkovací, která má asi poloviční šířku proti hlavní. Tedy polovina dávky jde do motoru (a do obtoku, pokud je potřeba), polovina prochází chladičem. I kdyby olej procházející chladičem zmrznul, tak se motoru samotnému nic nestane, protože tento studený olej prochází převodovkou, než se dostane do vany. Kerutí řešení s úmyslem regulovat teplotu oleje do motoru je mimo.
Přikládám měření teplot VFR750F z testu z italského časopisu Moto Sprint, březen 1990. Po šesti kolech naplno na okruhu byla teplota oleje 113°C, při teplotě okolí 15°C. Z toho vyplývá, že pro použití na okruhu by měl být chladič oleje mnohem účinější.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 9.5.2024 v 15:19 Anti |
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 | Husa123 | 24 | 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein |
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 | LegitPasha | 4 | 3.12.2023 v 19:58 slabak2 |