Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu
kerut píše: Kratzmar1> no.. ten prutok skrz vymenik musi bejt malej - nechci ten motor uvarit + zadrit studenym olejem.. chci jen zvednout teplotu z 85-90 nekam na 95.. (jinak teda spravny provozni teloty NC30 mam vycteny z ruznych prispevku z greybike400.. tech 90-95 je prej iealni, aby to slo dobre do otacek) ...
VFR400 má stejné olejové hospodářství s VFR750F, z manuálu 750 jsem vzal schema. Olejové čerpadlo má dvě sekce. Paralelně s motorem je větev do chladiče oleje (který kerut nahradil výměníkem voda/olej). Průtok chladičem je dán druhou sekcí čerpadla, dávkovací, která má asi poloviční šířku proti hlavní. Tedy polovina dávky jde do motoru (a do obtoku, pokud je potřeba), polovina prochází chladičem. I kdyby olej procházející chladičem zmrznul, tak se motoru samotnému nic nestane, protože tento studený olej prochází převodovkou, než se dostane do vany. Kerutí řešení s úmyslem regulovat teplotu oleje do motoru je mimo.
Přikládám měření teplot VFR750F z testu z italského časopisu Moto Sprint, březen 1990. Po šesti kolech naplno na okruhu byla teplota oleje 113°C, při teplotě okolí 15°C. Z toho vyplývá, že pro použití na okruhu by měl být chladič oleje mnohem účinější.
Beranidlo píše: VFR400 má stejné olejové hospodářství s VFR750F, z manuálu 750 jsem vzal schema. Olejové čerpadlo má dvě sekce. Paralelně s motorem je větev do chladiče oleje (který kerut nahradil výměníkem voda/olej ).
..bohuzel jsi ale, jako obvykle, vygooglil spatne schema, protoze japonske verze NC30 zadny olejovy chladic nemaji a nikdy nemely, v HRC verzi tez neni, a mam takovy pocit (100% ti to nepovim) ze ani NC35 jej nema.. A ne neni to zadna dodatecna uprava, ony nemaji ani provrtane nalitky na bloku a umerne tomu zapojene cerpadlo
hele, beranidlo, uprime mezi nama,... tys nekde na tom VUT studoval, ucis(chran priropda studenty..), nebo jenom chodis kolem, delas chytryho a procitas DP o ladeni 4T svodu (vetsinou bohuzel presne v brnenskem duchu "prani otcem myslenky" resp. "hovno jsme tam namerili, ale my uz to nejak odprezentujem" )
Naposledy editováno 22.09.2018 20:01:17
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 9.5.2024 v 15:19 Anti |
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 6 | 19.2.2024 v 21:27 KubAiS |
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 | KubAiS | 8 | 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM |
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 | Husa123 | 24 | 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein |
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 | LegitPasha | 4 | 3.12.2023 v 19:58 slabak2 |