globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 09:48 | Nahoru | #1
Kratzmar1> hele podle me je to cely pitomost resit bez overeni charakteristiky termostatu a bez zmereni teplot v ruznych mistech obehu (v ruznych provoznich rezimech.. ) Ten termostat nejen ze se behem cca 10 s otevre ale i on se i zavre,... puvodne jsem chybne predpokladal problem v tom , ze po otevreni se vyhrne do motoru voda stojici v chladici ktera ma tech treba 40°C jenze i tohle je reseny tou puvodne popsanou dirkou v termostatu (tepla voda velmi pomalinku dirkou plni chladic a studena se stejne pomalinku ohriva v motoru aniz by ho vyrazneji chladila vzhledme k pomeru prumeru dirky v termostatu a prumeru potrubi)..

nicmene pokud to fakt (overeno, zmereno) chladi moc, je proste nejlogictejsi tu ucinnost chlazeni snizit, ne ji vselijak obchazet
auto nech autem, tam je topeni, vyhrejvani vzduchu na sklo atd... ale to nejsou veci dulezity pro auto(vykon), nybrz veci dulezity pro ridice..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 10:35 | Nahoru | #2
kerut> Dírka v termostatu, aspoň v autě, je tam kvůli odvzdušnění, ne kvůli nějakému obtoku. Aby ti nezarostla vodním kamenem, bývá v dírce ještě nýtek na volno. Bez dírky by se ti v termostatu mohla vytvořit parní nebo vzduchová bublina a termostat by otevřel příliš pozdě. Ještě záleží, jestli ten termostat je hned na motoru, nebo někde na půlmetrové hadici, jako u VFR. Pak samozřejmě musíš zajistit dostatečný průtok kolem termostatu, aby stíhal. Výsledkem může být, že v chladném počasí se motor ohřívá deset kilometrů.
Jinak normální motorky typu Fireblade mají ten bypass z fabriky.


Naposledy editováno 11.09.2018 11:15:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 20:34 | Nahoru | #3
kerut>

auto nech autem, tam je topeni, vyhrejvani vzduchu na sklo atd

Tohle je samozřejmě blbost,termostat ovládající bypass chladiče nemá s topením nic společného, jde o regulaci rozdílů teploty vody, což pokud by to nemělo vliv na motor a bylo by lepší mít rozdíl 40°C tak máme dodnes sifonové chlazení.To že ty budeš jezdit jen na okruhu asi zakladateli jeho problém nevyřeší(pokud je založen na reálném měření).

ja jsem ho dal praveze paralelne s vystupem z chladice (tedy cca 1/10 vody potece misto primo, jeste skrz vymenik


Podle mě je to horší řešení 1)za studena budeš déle zahřívat olej(nepoteče přes něj ohřívaná chl. kapalina 2)nižší účinnost,chlad. kapalina poteče hadicí místo výměníkem(nižší odpor, na origo řešení ti dělá odpor motor + chladič proti odporu výměníku)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist