globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 10:35 | Nahoru | #1
kerut> Dírka v termostatu, aspoň v autě, je tam kvůli odvzdušnění, ne kvůli nějakému obtoku. Aby ti nezarostla vodním kamenem, bývá v dírce ještě nýtek na volno. Bez dírky by se ti v termostatu mohla vytvořit parní nebo vzduchová bublina a termostat by otevřel příliš pozdě. Ještě záleží, jestli ten termostat je hned na motoru, nebo někde na půlmetrové hadici, jako u VFR. Pak samozřejmě musíš zajistit dostatečný průtok kolem termostatu, aby stíhal. Výsledkem může být, že v chladném počasí se motor ohřívá deset kilometrů.
Jinak normální motorky typu Fireblade mají ten bypass z fabriky.


Naposledy editováno 11.09.2018 11:15:17

(reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 11:16 | Nahoru | #2
Beranidlo> kdyz jsi u toho FB, co si myslis o tom vymeniku voda/olej u hondy ? je zapojenej jako paralelni (kratkej)obeh kolem pumpy, coz je sice parada pro stabilitu teploty mezi vodou a olejem pri nizsich teplotach, ale podle me se tak trosku zbytcne ubira vykon pumpy/snizuje ucinnost samotnyho chlazeni (mysleno tak ze urcite zpomali obeh skrz chladice, protoze obeh skrz chlaice ma mnohem vyssi hydrodynamickej odpor, coz povede v extremu pri maximalnim tepelnym k mensimu celkovymu odvodu tepla )..
co jsem koukal jiny znacky maji vymenik zapojenej jinak, bud jako ja viz dole, nebo skrz nej dokonce honej teplou vodu jako tebou popisovany bypass..

ja jsem ho dal praveze paralelne s vystupem z chladice (tedy cca 1/10 vody potece misto primo, jeste skrz vymenik, cimz se olej trosicku ochladi a voda naopak lehce ohreje.. coz trochu souvisi s tematem) .. mam v planu to pak na vice mistech merit/snimat a podle toho bud stanovit prutok (clonkou v obehu vymeniku) nebo prip. vymenik vynechat (v serii neni, naopak v serii byva chladic oleje, ALE jen u UK verzi, coz je samotny divny kdyz je v anglii zima jak v prdeli,.. u Jap. chladic oleje ani vymenik neni.. v HRC verzi chladic oleje tez neni ale vymenik je, ovsem zapojenej stejne jako na tom FB ve schematu nahore..)

jinak k tematu, nejsem ani moc v rozporu s teorii, nicmene bez zmereni konkretnich teplot v praxi je to podle me pitomost resit..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist