globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 20:34 | Nahoru | #1
kerut>

auto nech autem, tam je topeni, vyhrejvani vzduchu na sklo atd

Tohle je samozřejmě blbost,termostat ovládající bypass chladiče nemá s topením nic společného, jde o regulaci rozdílů teploty vody, což pokud by to nemělo vliv na motor a bylo by lepší mít rozdíl 40°C tak máme dodnes sifonové chlazení.To že ty budeš jezdit jen na okruhu asi zakladateli jeho problém nevyřeší(pokud je založen na reálném měření).

ja jsem ho dal praveze paralelne s vystupem z chladice (tedy cca 1/10 vody potece misto primo, jeste skrz vymenik


Podle mě je to horší řešení 1)za studena budeš déle zahřívat olej(nepoteče přes něj ohřívaná chl. kapalina 2)nižší účinnost,chlad. kapalina poteče hadicí místo výměníkem(nižší odpor, na origo řešení ti dělá odpor motor + chladič proti odporu výměníku)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 21:19 | Nahoru | #2
Kratzmar1>
ad prvni cast - no hele, chapu jak to myslis ale obeh v autech je fakt trosku slozitejsi nez na motorce (at jde o blbnuti nebo jezdeni do prace), budu se opakovat ale termostat se i zavira, a pokud neni konstrukter absolutni debil, je ten obeh navrzenej +- k nejakym provoznim podminkam,.. 40°C voda urcite skrz chladic nepotece..
v tomhle s Tewbou muzu i castecne souhlasit, ale opakuju - pokud nema autor vlakna ty teploty omereny je to vesteni z koule a spis nadela vic skody nez uzitku

ad druha cast - ted si nejsem jistej jestli si rozumime.. v serii ten vymenik neni vubec ! ta voda se vraci z chladice do motoru jen hadici..
ohledne snizeni ucinnosti to nechapes uplne spravne, strucne receno biude o par stupnu teplejsi voda, ale taky o par stupnu studenejsi olej, tj. kdyz zanedbame hydrodynamicky ztraty na vymeniku (protoze ano - ten je tam navic, takze jasne v tom prutoku se ucinnost mechanicky/hydrodynamicky trochu snizi, ALE) odvod tepla bude praveze vicemene obbdobnej(skoro stejnej), jen se proste teplo nebude odvadet pouze kapalinou ale castecne i olejem - rozumime ? slibuju si od toho taky lepsi stabilitu treplot vuci sobe, nebude se prehrivat olej a chladici kapalina pujde do motoru trosku teplejsi, ale min nez v ty smycce, A NAVIC:
u vymeniku zapojenyho jako fireblade a dalsi hondy ve smycce, se NAOPAK kapalina toci pouze skrz vymenik aniz by vubec prosla chladicem - uz chapem ? coz je parada pro rychlej ohrev(jak pises - souhlas), ale v otackach kdy potrebujes taky chladit na to musi bejt dostatecne predimenzovanej chladic protoze se nevyuzije celej prikon pumpy ...proto mi prijde tohle reseni "ne uplůne nejvic sikovny", a proto (a na tohlre presne) jsem se Beranidla ptal co si o tom mysli..

..BTW delsi ohrev motoru v mem reseni je samozrejme jasnej, o tom naprosto zadna, ale to me zas netrapi, nepotrebuju to nastartovat, sednout a hned kourit plny otacky, nejsme hacisi na vyjezdu k pozaru, zejo

E: jeste (omlouvam se za OT) pridam jednu hadanku, TAKHLE to maji(meli) reseny inzenyri v motoGP u 211..

z tech moznosti o kterych se bavime to neni ani jedna, budto je vymenik hozenej "bypasem" z motoru do motoru, ale spis bych sazel (protoze ta horni trubka je viditelne tenci nez spodni, tudiz bernouli-vetsi rychlost, vesti dyn. podtlak, atd..) ze tahaj chladnou kapalinu (ale az za pumpou kde je vyssi stat. tlak) skrz vymenik nahoru a z vymeniku ale misto rovnou do sani pumpy ji posilaji jeste do chladice..

Naposledy editováno 11.09.2018 21:58:06
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist