globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 21:19 | Nahoru | #1
Kratzmar1>
ad prvni cast - no hele, chapu jak to myslis ale obeh v autech je fakt trosku slozitejsi nez na motorce (at jde o blbnuti nebo jezdeni do prace), budu se opakovat ale termostat se i zavira, a pokud neni konstrukter absolutni debil, je ten obeh navrzenej +- k nejakym provoznim podminkam,.. 40°C voda urcite skrz chladic nepotece..
v tomhle s Tewbou muzu i castecne souhlasit, ale opakuju - pokud nema autor vlakna ty teploty omereny je to vesteni z koule a spis nadela vic skody nez uzitku

ad druha cast - ted si nejsem jistej jestli si rozumime.. v serii ten vymenik neni vubec ! ta voda se vraci z chladice do motoru jen hadici..
ohledne snizeni ucinnosti to nechapes uplne spravne, strucne receno biude o par stupnu teplejsi voda, ale taky o par stupnu studenejsi olej, tj. kdyz zanedbame hydrodynamicky ztraty na vymeniku (protoze ano - ten je tam navic, takze jasne v tom prutoku se ucinnost mechanicky/hydrodynamicky trochu snizi, ALE) odvod tepla bude praveze vicemene obbdobnej(skoro stejnej), jen se proste teplo nebude odvadet pouze kapalinou ale castecne i olejem - rozumime ? slibuju si od toho taky lepsi stabilitu treplot vuci sobe, nebude se prehrivat olej a chladici kapalina pujde do motoru trosku teplejsi, ale min nez v ty smycce, A NAVIC:
u vymeniku zapojenyho jako fireblade a dalsi hondy ve smycce, se NAOPAK kapalina toci pouze skrz vymenik aniz by vubec prosla chladicem - uz chapem ? coz je parada pro rychlej ohrev(jak pises - souhlas), ale v otackach kdy potrebujes taky chladit na to musi bejt dostatecne predimenzovanej chladic protoze se nevyuzije celej prikon pumpy ...proto mi prijde tohle reseni "ne uplůne nejvic sikovny", a proto (a na tohlre presne) jsem se Beranidla ptal co si o tom mysli..

..BTW delsi ohrev motoru v mem reseni je samozrejme jasnej, o tom naprosto zadna, ale to me zas netrapi, nepotrebuju to nastartovat, sednout a hned kourit plny otacky, nejsme hacisi na vyjezdu k pozaru, zejo

E: jeste (omlouvam se za OT) pridam jednu hadanku, TAKHLE to maji(meli) reseny inzenyri v motoGP u 211..

z tech moznosti o kterych se bavime to neni ani jedna, budto je vymenik hozenej "bypasem" z motoru do motoru, ale spis bych sazel (protoze ta horni trubka je viditelne tenci nez spodni, tudiz bernouli-vetsi rychlost, vesti dyn. podtlak, atd..) ze tahaj chladnou kapalinu (ale az za pumpou kde je vyssi stat. tlak) skrz vymenik nahoru a z vymeniku ale misto rovnou do sani pumpy ji posilaji jeste do chladice..

Naposledy editováno 11.09.2018 21:58:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 22:14 | Nahoru | #2
kerut> Bavil jsem se o zapojení na obrázku od Beranidla versus to cos popsal,tam jsem to pochopil žes napojil vstup vody do výměníku na zpátečku z chladiče a výstup jsi nechal do sání pumpy.To ale zajistí jen nižší průtok vody přes výměník(pokud nebudeš nějak škrtit zpětnou hadici z chladiče)protože kapalina poteče cestou nejmenšího odporu.To řešení z moto GP co jsi dal foto mě přijde o.k. (pro okruh)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 00:57 | Nahoru | #3
kerut> kerut nedělá dobře, když dává výměník paralelně k hadici. Na rozdíl od motogp nemá skoro žádný tlakový spád. Kerut neohřívá olej po startu, ani nechladí po ohřátí. Mimo to, pochybuju, že v motogp si komplikují život nějakým termostatem, a hadice k výměníku nepochybně napíchli do míst, kde je tlakový spád dostatečný.

Beranidlo nemusí chápat Kerutovy myšlenkové pochody stejně jako Kerut. Beranidla nebaví číst Kerutova záhadná souvětí bez interpunkce a proto je ani nečte. Ale těší se, až to bude jednou napsané česky, nebo i v jiném jazyce, hlavně když to bude gramaticky správně.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist