globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Thermo bob, neboli bipass termostatu
Zdravím kawáci, mám dotaz a nejspíš i podnět k zamyšlení..
Když jedu vyšší rychlostí bez zátěže, po chvíli masivní chladiče celkem drasticky ochladí zahřátou vodu vracející se k válci. Za mě mi přijde špatně, aby se k válci valila voda co má + - 40 *C, když vezmu v úvahu rozdíl teplot dole u kráterů a u hlavy, odkud vychází kolem + - 100 *C. Narazil jsem pak na produkt jménem Thermo bob, určený pro klr650, kde se hadicí se spojkami vřelá voda částečně přepouští před vodní pumpu, tim se zvyšuje teplota vody hnané k válci, jsou tam popsané i výhody instalace produktu, ovšem na e-bayi je za 140$ a to se mi vážně nechce dávat.
Máte někdo zkušenost, nebo nějaké názory, zkuste si najít na googlu: watt-man.com. díky za názory a reakce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

11.9.2018 v 22:14 | Nahoru | #1
kerut> Bavil jsem se o zapojení na obrázku od Beranidla versus to cos popsal,tam jsem to pochopil žes napojil vstup vody do výměníku na zpátečku z chladiče a výstup jsi nechal do sání pumpy.To ale zajistí jen nižší průtok vody přes výměník(pokud nebudeš nějak škrtit zpětnou hadici z chladiče)protože kapalina poteče cestou nejmenšího odporu.To řešení z moto GP co jsi dal foto mě přijde o.k. (pro okruh)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Thermo bob, neboli bipass termostatu

12.9.2018 v 00:10 | Nahoru | #2
Kratzmar1> jj, vsak to chapes spravne - v serii jen hadice z chladice do sani pumpy - u keruta paralelne s touto hadici jeste zapojeny vymenik, ktery odvede cast tepla z oleje do vody, ktera po smiseni se zbytkem z hadice proudi do motoru trosku teplejsi.. tj. celkova tepelna bilance motoru se defakto nezmeni (kdybych ve stejnem zajmu pouzil termostat na vyssi teplotu, celej motor by byl o ten kousek teplejsi, coz by mohl byt problem pri nizsich otackach, je to termodynamika, ne termostatika), ale co se zmeni (opet jen malinko ale zmeni) je rozlozeni teploty.. =valce budou o neco malo teplejsi a vana o neco malo studenejsi, nic vic nic min

reseni u FB je jasny, honis vodu kolem oleje dokola - takze se vzajemne vyrovnavaji teploty, ale zaroven snizujes prutok skrz chladic, na coz narazim v #19
uplne idealni to podle me proste neni..

reseni u 211 je praveze ciste k chlazeni oleje, a trosku me tam zarazi ze nemeli misto vymeniku primo chladic oleje, treba 500 2T ho mivaly
nicmene 211 byla jedna z nejuspesnejsich moto v MS takze to asi fungovalo dobre, a (myslim ze yamaha ale nevzpomenu si, proste jina fabrika) to ma zapojeny u nekterych seriovych moto praveze obdobne
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výměna zadního tlumiče KLR 650 (+vi... Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 9.5.2024 v 15:19 Anti
Zpřevodování KLR 650c Kawasaki KLR 650 KubAiS 6 19.2.2024 v 21:27 KubAiS
Montáž blastrů - plná, zaslepená ří... Kawasaki KLR 650 KubAiS 8 19.2.2024 v 20:44 Slávek-TDM
zkušenosti S KLX 650R Kawasaki KLX 650 Husa123 24 8.2.2024 v 22:16 Kohlstein
Moto servisy Jihočeský kraj Kawasaki KLX 650 LegitPasha 4 3.12.2023 v 19:58 slabak2


TOPlist