bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
 
22.2.2018 v 16:46
Sice se to týká aut, ale myslím, že pro spoustu motoristů to může být důležité.
Dneska by měl v Německu Nejvyšší správní soud rozhodovat v žalobě, která požaduje zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých německých měst. Na to už dopředu reagují některé automobilky tiskovými prohlášeními, že dieselové motory přestanou do osobních aut úplně nabízet.

Jak si myslíte, že rozsudek dopadne?
Preferujete v osobním autě benzínový nebo dieselový motor?
Kdybyste se měli dnes rozhodovat pro nákup nového osobního vozu, vzali byste vůz s dieselovým motorem? (Tato otázka je vztažena zejména k autům, která najedou např. více než 40 000 Km ročně, případně k větším SUV).

V poslední době je kolem toho dost hysterie a v Evropě začíná podíl aut s dieselovými motory výrazně klesat. Jaký na to máte názor?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:00 | Nahoru | #121

KubaLC8 píše: mam v osobaku naftak a jsem spokojenej, prumernej rocni najezd mam 50 - 80tkm za rok ten benzin (ani oturbenej) mi nejak k srdci neprirostl.
Je rozdil jet s naftakem po dalnici pod 6 a se stejne vykonnym benzinem kolem 8, nehlede na dojezd na nadrz



Jezdim z 2,0 autem za 85 hal/km. Ukaž mě jediný diesel na světě, který se k tomu alespoň vzdáleně přiblíží prosím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:01 | Nahoru | #122
vilemx> v usa a u šejků není spotřeba tak důležitá. tady si auto,který žere 15 litrů koupí málo kdo.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:01 | Nahoru | #123

Creck píše: 1100Virago> Diky za osvetu, ja doted zil v predstave ze je vsechen humbuk kvuli globalnimu oteplovani.

Neumru hloupy.



hele kolik ta zaoceanska lod vyprodukuje CO2 , kdyz teda jsme u toho globalniho oteplovani a "vypusti skodlivin vic nez vsechny auta na svete" ? - zajimalo by me cislo, trosku mi prijde, ze si to nekdo vycucal z prstu....

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:08 | Nahoru | #124

nemako píše: zdenek86> mám auto šest let,najeto 150 000 a nic se neposralo,asi jsem klikař. ani mým známým se ty nový vraky neserou,tobě jo?



Vidíš, máš auto šest let... a zmiňoval jsi auta z devadesátek, až bude tomu Tvému autu stejně, nebo bude mít obdobný nájezd, zhruba dvojnásobný, než teď, pak tady napiš o spolehlivosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:11 | Nahoru | #125
zdenek86> to už budu mít dávno jiný. já psal o spolehlivost aut z devadesátek,když byly nový,dneska jsou to vraky. nějak jsi mi neodpověděl,co se na novém autě serte tobě

Naposledy editováno 24.02.2018 11:11:50

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:12 | Nahoru | #126

zdenek86 píše: Vidíš, máš auto šest let... a zmiňoval jsi auta z devadesátek, až bude tomu Tvému autu stejně, nebo bude mít obdobný nájezd, zhruba dvojnásobný, než teď, pak tady napiš o spolehlivosti



auta z devadesatek jsou vetsinou vraky... kolik v jakym stavu a s jakym najezdem jich potkavas?

mam doma auto z devadesatek (uz asi 5let nepojizdne) a rozhode neni spolehlivejsi nebo "lepsi" nez druhe auto z 2009 ... kazdopadne to modernejsi ma 3x takovej najezd :D

lidi maj kratkou pamet, tenkrat za celou zivotnost to auto najelo tolik co dneska najede za rok....

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:13 | Nahoru | #127

vilemx píše: Jenže výběr motoru se řídí zejména výslednou cenou vozidla, kterou určí vyrobce. Pokud by V6, V8 stál víc jen o rozdíl výrobních nákladů (desítky tisíc, možná i šul nul vůči složitějšímu oturbenému mrňousovi) a nikoliv o statisíce, resp. +30 % nebo klidně i 50 % ceny sociál verze, prodeje by vypadaly úplně jinak. Stačí se podívat na ceníky v USa nebo u šejků, kolik tam stojí velké motorizace.



Ne, výběr vozidla se řídí zejména reklamou a ovcovstvím... krásný příklad druhá generace fabií a motory HTP, všude samá reklama jak to míň žere, je to levnější atd. A výsledek? Spotřeba kolem 12l a kdo to měl v mém okolí se toho co nejdřív zbavil, protože uznal, že to bylo to nejhloupější rozhodnutí. Včetně mě, který jsem to dostal jako firemní auto. Abych nezdržoval provoz, tak to člověk musel pořád vytáčet

2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:14 | Nahoru | #128
tak zrovna výše opěvované ecoboosty... mrkněte na ford-forum, aspoň 8 lidí tam řeší prasklé písty, všichni u prvního kroužku.
Všechny tyhle motory trpí na low speed pre-ignition.

A ty opravy nejsou zrovna zadarmo

http://www.ford-focu...hp?f=241&t=41207

Naposledy editováno 24.02.2018 11:19:10

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:16 | Nahoru | #129
assassin> já měl v devadesátkách hodně aut,který jsem moc chtěl,ale neměl na ně prachy. už se v tom ani nechci projet,protože v čem jsem jel,to mně zklamalo. v dnešní době už je to překonaný i podprůměrnejma autama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:20 | Nahoru | #130

PetrXX píše: zdenek86> Tomu rozumim, ale těžko najdeš objektivitu když máš předem jasno. Slepá obhajoba je stejně zavádějící jako slepá kritika. Ecoboost jsou všude v Evropě a jezdí bez ohledu na tvé i mé postoje velmi spolehlivě a o tvrzení ze auta s DPF jsou skodlivejsi než staré ropáky bez by se dalo s úspěchem pochybovat. A EU jsme i my, jen na okraj :)



To není o postoji, to je o výběru, respektive o nemožnosti výběru. Pokud mi někdo nabídne 1.0T nebo 1.8/2.0 atmosféru s podobnými parametry, vyberu si tu atmosféru.
Ano, EU jsme sice i my, a dál?

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:25 | Nahoru | #131

Jurawood píše: tak zrovna výše opěvované ecoboosty... mrkněte na ford-forum, aspoň 8 lidí tam řeší prasklé písty, všichni u prvního kroužku.
Všechny tyhle motory trpí na low speed pre-ignition.

A ty opravy nejsou zrovna zadarmo

http://www.ford-focu...&t=41207 [/quote]

No jenze to je na ocich protoze lidi co koupi levny auto (obvykle s malym motorem) to resi na forech, jak to oravit svepomoci atd.
Kdyby to resili na forech lidi co maji ty opevovane velke v6 a v8 bylo by to uplne jinak - tyhle motory byly vzdy vykladni skrin techniky automobilek - predstava o jednoduchem v8 bez kurvitek je uplne mimo - a serou se mnohem vic a opravy jsou mnohem drazsi

A to ze nekdo jezdi se 100kW autem temer porad nadoraz, jak tu nekdo psal - protoze to je jen 1.0 - bych chtel docela videt :)

Temer vsechny malorazky jsou oturbene a obvykle maji kroutak vyssi ve stejnych otackach nez ty "stare dvoulitry" co se tu davaji jako srovnani - takze pak vytahnout atmosfericke htp jako priklad motoru co se musi tocit aby jel mi prijde dost mimo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:27 | Nahoru | #132

zdenek86 píše: To není o postoji, to je o výběru, respektive o nemožnosti výběru. Pokud mi někdo nabídne 1.0T nebo 1.8/2.0 atmosféru s podobnými parametry, vyberu si tu atmosféru.
Ano, EU jsme sice i my, a dál?



Tak proc si 90procent zakazniku v minulosti vybralo ten malej motor? Lidi si ty motory nevybirajv protoze v nabidce neni vetsi motor ani protoze jim EU zakazala si koupit vetsi motor

Ja bych si vzal to preplnovany auto. Atmosfera nejede dokud nema pres 3litry...

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:31 | Nahoru | #133
Ohledně aut z devadesátek. Na dojíždění do práce si držím jednu takovou bezcennou popelnici. Nikde a nikdy to nezamykám, před retardéry nezpomaluji, je mi fuk, že mi na parkovišti před obchoďákem mi každý měsíc přibyde další rýha na dveřích. Půl roku jezdím na motorce, půl roku tímhle. Každé ráno nastartuji, jedu do práce, večer nastartuji, jedu na nákup, nastartuji, jedu domů. Takhle 12 let, co to auto mám. Je to dvoulitr benzín z roku 92 (tedy 26 let), najeto přes půl mega a funguje perfektně, emise prochází na výbornou.
Za 12 let a nekonečno km jsem měnil: palivovou pumpu, chladič, termostat, jedno ložisko, jeden čep a 2 silenbloky. A samozřejmě několikrát brzdy a 1x tlumiče.
Kdybych to nemusel před STK vyvařovat, nechal bych si ten pekáč doživotně. Přes svůj věk a opotřebení má stále lepší jízdní vlastnosti než nová fábie a je i výrazně pohodlnější.

Zatímco na BMW polovičního stáří a třetinového nájezdu, které jezdí jen delší vzdálenosti, jsem toho jen za 4 roky už vyměnil asi 10x tolik za třetinu aktuální ceny auta. A to jde o poslední spolehlivou generaci BMW, majitelé novějších modelů opravují 4x tolik.

Pokud by se dnes prodávalo nové stejně spolehlivé a bezúdržbové auto jako ten starý pekáč, neváhal bych ho koupit. Dnes se tak kvalitní auta prostě nevyrábějí, vývoj je už desetiletí soustředí na to, jak co nejvíc ořezat výrobní náklady přesně tak, aby to vydrželo záruční dobu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:32 | Nahoru | #134

nemako píše: zdenek86> to už budu mít dávno jiný. já psal o spolehlivost aut z devadesátek,když byly nový,dneska jsou to vraky. nějak jsi mi neodpověděl,co se na novém autě serte tobě


Dneska jsou to vraky, protože si to koupí někdo, kdo nemá na servis a je mu úplně jedno, v čem jezdí. Pokud by stejný člověk dostal nové/dnešní auto, bude za pár let vypadat úplně stejně
Co se na nich sere mě? Škoda superb, cca před 5lety, x-krát prasklé svody, nadměrná spotřeba oleje, doléval jsem deci na 1000km. Vw passat 3roky zpátky, po 30tis se potkal motor. Ford mondeo prosinec minulý rok, prasklý válec včetně pístu, jak zmiňuje kolega nade mnou. Naštěstí jsou to firemní auta na operák, takže je mi to u... ale kdybych si to měl koupit ze svého, tak bych asi daného konstruktéra kopal hodně dlouho do zadnice
A kdyby jsi náhodou chtěl namítnout "no jo, služebák" tak se i k firemním autům chovám jako k vlastnímu, za studena nehoním, nechávám dochladit a sebemenší nepříznivý zvuk řeším servisem Ale prostě jsou to mrdky a je jedno, jestli je to auto za 100tis nebo za 1.5 mega...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:36 | Nahoru | #135
assassin> www.google.cz/search

Jinak tady o tom vyborny dokument www.csfd.cz/film/441157-temna-stranka-lodni-dopravy/prehled/

Naposledy editováno 24.02.2018 11:38:18

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:40 | Nahoru | #136

assassin píše: Tak proc si 90procent zakazniku v minulosti vybralo ten malej motor? Lidi si ty motory nevybirajv protoze v nabidce neni vetsi motor ani protoze jim EU zakazala si koupit vetsi motor

Ja bych si vzal to preplnovany auto. Atmosfera nejede dokud nema pres 3litry...



Viz. Můj příspěvek výše, protože lidi hodně dají na reklamu. Ano, jsou tací, které auta baví a zajímají se o ně, a něco o nich vědí, ale to je tak 10% kupní síly...
Nejede... tak to budeš evidentně závodník. Pokud používám auto na ježdění do práce a dlouhé trasy, nepotřebuju, aby to trhalo asfalt. Pokud se chci svézt, vezmu si auto, které má výkon a náhon na zadek

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:42 | Nahoru | #137
Deadman

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:42 | Nahoru | #138

Creck píše: assassin> www.google.cz/search

Jinak tady o tom vyborny dokument www.csfd.cz/film/441157-temna-stranka-lodni-dopravy/prehled/



Jo vsechno clanky z bulvaru, bez cisel a bez zdroje informaci... Kdyz hodis do googlu spravnej dotaz, vypadne ti stejny mnozstvi odkazu na to, ze zeme je placata - znamena to, ze je?

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:49 | Nahoru | #139
Deadman: nechapu, ze ty zrovna pises, ze to je tim ze se driv delalo kvalitneji a dnes se to sidi - vzdyt je to jen tim, ze v tom aute nic nebylo - co tam neni se nerozbije a to malo co tam je si psal ze uz si menil :)
Kup nove auto ze stejne kategorie bez vybavy - vymontuj vsechny prvky vybavy ktere uz dnes maji auta vsechny, protoze pozadavky jsou jinde a vydrzi to stejne nebo vic nez ten starej kram...

Zdenek86: no hele osobne znam jen jednoho cloveka co je schopnej za par let zkurvit 3fungl novy auta ... A ten je fakt nesetril. V mem okoli ma nako sluzebni auta tyhle stroje co pises kde kdo, najete statisice km bez problemu... Takze nevim, jestli jde na tve osobni zkusenosti stavet nazor na vsechna auta. Ono pak bych moh zas ja rict, ze auta z devadesatek byly srace, mel jsem jich dost a vsechny se sypaly

Sou to vraky, protoze lidi co s nima jezdi nemaj na servis? Myslis na servis co tyhle auta temer nepotrebuji a nebo je za par supu? :D
Tady se tahaj z klobouku auta ktery v te dobe servisovat stalo neskutecnej balik a vypravej o nich lidi co ji ted za desetinu ceny koupili a jezdi s nima jednou za rok do sousedni vesnice na pout :)

Naposledy editováno 24.02.2018 11:51:14

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:51 | Nahoru | #140

assassin píše: Deadman: ty velky motory hlavne zakaznici nekupuji - treba ten superb, kde vsichni oplakavaj 6ti valec - si skoro nikdo se sestivalcem nekupoval. To same fabie atd - velky motory tam byly, ale zakaznika kupoval temer vyhradne ty nejmensi motory - ale pak se najdou lidi kteri si koupili 20let stare auto se sestivalcem za par supu a zacnou basnit jak je to super ... Ale kdyby meli jit koupit nove auto, stejne si nejoupi to silne...
1.0 trivalce jsou zalostne malo, ale jsou kam se podivas a lidi s tim normlane jezdi :)



Zrovna u nových aut je u nás specifické, že si je řidiči nekupují, ale fasují. Víc než půlku aut koupí firmy. U značky jako Škodovka, je to pak naprostá většina. Ten motor si nevybírá řidič, motor mu vybere nějaký ekonom podle tabulkových provozních nákladů.

Jasně, že 3-litr si koupí člověk, co si chce jízdu vychutnat a nenajezdí tolik, aby ho bolela spotřeba. Kdo si spočítal celkové náklady na auto, ví, že spotřeba tvoří klidně jen čtvrtinu nákladů.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:54 | Nahoru | #141

assassin píše: Tak proc si 90procent zakazniku v minulosti vybralo ten malej motor? Lidi si ty motory nevybirajv protoze v nabidce neni vetsi motor ani protoze jim EU zakazala si koupit vetsi motor

Ja bych si vzal to preplnovany auto. Atmosfera nejede dokud nema pres 3litry...

nejlíp když má přes tři litry a turbo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:55 | Nahoru | #142

Jurawood píše: Jezdim z 2,0 autem za 85 hal/km. Ukaž mě jediný diesel na světě, který se k tomu alespoň vzdáleně přiblíží prosím.



Mužeš mě ukázat kterej 2 litr benzin jezdí za 85h??

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:58 | Nahoru | #143

yzf07 píše: Mužeš mě ukázat kterej 2 litr benzin jezdí za 85h??

každej předělanej na plyn

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 11:58 | Nahoru | #144

nemako píše: nejlíp když má přes tři litry a turbo



Jo. Byl jsem se svezt s novou 340i a jeste jsem nejel v nicem lepsim. A to jsem se byl 2vikendy zpet svezt s autem z tech kvalitnich 90tek s 4.4 V8 ... Co tu nekteri vyzdvihuji jako etalon nesmrtelnosti - opecovavane auto - najezd 280tis km a za posledni 3roky do nej majitel nasypal 250tis ... (No svezt, byl jsem ho kupovat, ale jelikoz by do nej jeste 250padlo aby bylo takovy jak se tu o tech starych dobrych autech pise, tak jsem se na to vykaslal)

Naposledy editováno 24.02.2018 11:59:29

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 12:00 | Nahoru | #145

zdenek86 píše: Dneska jsou to vraky, protože si to koupí někdo, kdo nemá na servis a je mu úplně jedno, v čem jezdí. Pokud by stejný člověk dostal nové/dnešní auto, bude za pár let vypadat úplně stejně
Co se na nich sere mě? Škoda superb, cca před 5lety, x-krát prasklé svody, nadměrná spotřeba oleje, doléval jsem deci na 1000km. Vw passat 3roky zpátky, po 30tis se potkal motor. Ford mondeo prosinec minulý rok, prasklý válec včetně pístu, jak zmiňuje kolega nade mnou. Naštěstí jsou to firemní auta na operák, takže je mi to u... ale kdybych si to měl koupit ze svého, tak bych asi daného konstruktéra kopal hodně dlouho do zadnice
A kdyby jsi náhodou chtěl namítnout "no jo, služebák" tak se i k firemním autům chovám jako k vlastnímu, za studena nehoním, nechávám dochladit a sebemenší nepříznivý zvuk řeším servisem Ale prostě jsou to mrdky a je jedno, jestli je to auto za 100tis nebo za 1.5 mega...

to bych se nad sebou zamyslel,možná bych si máčel ruce a nohy na noc v heřmánku. neznám nikoho,kdo by tak likvidoval auta,ani v autoškole se to tolik nesere,jak tobě a tam s tím jezdí každou hodinu jinej začátečník

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 12:06 | Nahoru | #146

Deadman píše: Zrovna u nových aut je u nás specifické, že si je řidiči nekupují, ale fasují. Víc než půlku aut koupí firmy. U značky jako Škodovka, je to pak naprostá většina. Ten motor si nevybírá řidič, motor mu vybere nějaký ekonom podle tabulkových provozních nákladů.

Jasně, že 3-litr si koupí člověk, co si chce jízdu vychutnat a nenajezdí tolik, aby ho bolela spotřeba. Kdo si spočítal celkové náklady na auto, ví, že spotřeba tvoří klidně jen čtvrtinu nákladů.



Trilitr si musi koupit clovek, co breci nad tim, ze 1.0t nejede a musi se tocit. 2litr atmosfera totiz ani ve snu nejede stejne ve stejnejch otackach jako ta malorazka - jo najdou se 2.0 stmosfery te doby co trochu jedou... Ale to musi byt otackomer daleko nad 4ma tis :)

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 12:27 | Nahoru | #147
Když už tady byla řeč o tom Fordu.

Osobní zkušenost kolegy z práce: Ford Mondeo 1,5 EcoBoost, najeto kolem 80 000 Km a auto je momentálně v servisu kvůli tomu, že mu odešla vačka. Stalo se mu to 2 měsíce před ukončením 2-leté záruky! I když je vůz služební, tak se o něho stará příkladně a jezdí v něm jen on.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 12:55 | Nahoru | #148

yzf07 píše: Mužeš mě ukázat kterej 2 litr benzin jezdí za 85h??



Tak to jo, ale neznám žádnyho 2 litra kterej jezdí do 6l, bohužel jenom kecy.

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 13:53 | Nahoru | #149
->assassin: Ty si patrně myslíš, že servis znamená G.O. půlky auta, ale není výjimkou, kdy k mám přijede borec, a když se ho zeptáš, kdy naposled měnil olej, tak neví a když konečně najdeš štítek z předchozí výměny, tak je to 40tis zpátky. A pak se ještě kroutí, když mu rekneš, že za nový olej, filtr a práci chceš 1200,- tak se mu to zdá strašně moc... Takže ano, spoustu majitelů těchto starých pekáčů kašle/nemá na servis.
To že někdo nasype hromady peněz do starého auta, aby to jelo a nezabil se v tom je hlavně dáno tím, že už si koupí vrak. Není problém sehnat staré auto v "dobrém" stavu, ale každý vidí pouze tu prvotní investici, protože "ušetří" nebo protože to auto děsně chce/potřebuje Proč by si koupil staré auto za 200tis. Když to samé sežene za 80...

->nemako: aha jasně... když Ti někdo napíše osobní zkušenost a né jedna paní povídala nebo soused má, kamarád má... tak bych se nad sebou měl zamyslet... jasně A víš Ty co? Mám Peugeota 206 2.0 16V 100kW z roku 2001, kupoval jsem ho jako nového, jezdím s ním taky jenom já a nesere se. Má dneska najeto nějakých 370tis. A kromě kuláku, silentbloků a pár dalšího spotřebáku je na něm všechno původní. Tak kde asi soudruzi u té atmosféry a starého křápu udělali chybu?

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 13:57 | Nahoru | #150
Aha takze ti umřely 3 sluzebaky co ostatním drzi stovky tisíc bez problemu a drzi ti 400tis 206ka - nam zase zadnej pezot nefungoval dyl jak mesic v kuse, bracha ma ted 308 a tam snad neni jedinej dil se kterym by nebyl problem :D

Naposledy editováno 24.02.2018 13:58:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist