bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: podivná věc s přední brzdou
19.12.2017 v 19:55
Zdar. Musim se už prostě optat fundovaných. CBR 600 F, přední brzdy. Brzdový třmeny (čtyřpístky Nissin) rozebraný, pístky v pořádku, nový těsnění a prachovky na všech pístkách + těsnění mezi půlky (brzdiče ). Prostě rozborka, vyčištění, kompletní přetěsnění + nový desky. Místo origo pumpy použita radiální Brembo 3.16 z R1ky rok 2005 (pumpa mnou odzkoušená, mnou ježděná, šlapala perfektně). K tomu odžkoušený pancéřový hadice PP Tuning (HEL).

Problém je ten, že se mi buď nedaří brzdy odvzdušnit, nebo je něco s pumpou. Systém nalitej už poněkolikátý, odvzdušňovanej pořád dokola a brzda tlakuje, ale málo. Nikde nic neteče - všechno těsní. Nalíval jsem klasicky seshora a po odvzdušnění pořád malej tlak (malej, ale je), potom všechno vylejt, naplnil jsem přes třmeny odspoda, odvzdušnil, tlak malej, ale je. Pak dokola a dokola odvzdušňování (jak třmeny, tak pumpa), to se tvaří, že je naprosto bez vzduchu. Odvzdušňoval jsem i velkou stříkačkou podtlakem, dneska i podtlakovým odvzdušňovačem (na kompresor). Tváří se to odvzdušněně. Zkoušel jsem už i nechat skoro 30 hodin zmačklou páku brzdy (uvazánou k heftu) - po tomto úkonu první zmačknutí krásně tvrdý, další už měkčí a pak zase měkký. Třmeny jsem už i různě obracel atp.

Pístky chodí a vrací se, zvenčí jsou suchý, všechny spoje taky. Pumpa používaná do tý doby chodila naprosto korektně.

Může bejt poškozený nějaký těsnění v pístku pumpy? Když ale namačknu a držím, tlak se nezmenšuje. Občas se stane, že páčka o trochu "ztuhne", při dalším pomačkání zase změkne.

Že by radiální pumpa Brembo 3.16 z Yamahy R1 (2005) byla slabá na čtyřpístky Nissin z CBR 600 (průměr 32 a 34 mm)? Přitom R1 má taky čtyřpístky (mam je na FZS 1000 a vypadají ještě mohutnějš) - to se mi prostě nezdá.

Už si nějak nevim rady. Leda ještě zkusit znova origo pumpu. Ale jak řikam - ta radiálka chodila do posledního použití jak víno. Nebo jí ještě rozebrat a zkontrolovat.

Naposledy editováno 19.12.2017 20:17:46

1 reakcí na tento příspěvek podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 19:47 | Nahoru | #1
Tak už jsem chytřejší. Zkoušel jsem ještě znovu odvzdušnit (asi po padesátý), pořád stejný, pak jsem pumpu rozpojil, rozebral a uvnitř všechno naprosto v pořádku. Tak jsem ji zase složil a zkusil ještě pro sichr jednou. Žádná změna, pořád to samý.

Tak jsem to zkusil s origo axiální pumpou. Odvzdušnit šla úplně v pohodě a brzda chodí jak má.

Takže resumé - Nissin čtyřpístky z F4 (a F4i) se tedy zjevně nekamarádí s radiálkou brembo 3.16

Pumpa nejspíš bude k mání kdyby měl někdo zájem ...

(reakce na) podivná věc s přední brzdou

21.12.2017 v 21:09 | Nahoru | #2
Piwell> Divné. V průměru hlavního válce by problém být neměl, originál má mít průměr 15,87mm. Takže zbývá zdvih pístku, respektive velikosti převodu na páce. Píšeš, že pístky chodí a vrací se, ale nejspíš se vrací moc, protože je drží to nové těsnění. Opravit by se to mělo po pár zabrzděních během jízdní zkoušky samo a pak můžeš dát zpátky tu radiálku
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F Mxbike 6 8.3.2024 v 17:48 Mxbike
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F GaučMaster 7 6.3.2024 v 03:41 kokoška.
honda cbr600f2 2002 Honda CBR 600F tomg 15 15.2.2024 v 08:32 mta
Motoalarm SPY15 Honda CBR 600F aFazol 10 5.2.2024 v 14:52 LiborGSXR
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F juri23 22 2.2.2024 v 16:16 juri23


TOPlist