globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 11:39 | Nahoru | #1

mariano píše: až na to přepákování to platí i o lc8...


Hmmm, Tak si pořádně přečti, k čemu ta hvezdička (výluka LC8 ze soupisu) patří. Ale ono to je stejně jedno, vždyť podle některých příspěvků a podle prodejních statistik není tlak na nízkou hmotnost tím podstatným.

Výhodnější než honit hmotnost a optimalizovat konstrukci je vyrobit "moderní" LED světlomet - ten motorku prodá 100 krát lépe, než kdyby do katalogu napsali, že LED světlomet to nemá, protože je s ním motorka o kilo těžší, nejde opravit, stojí bambilión a stejně svítí na pikaču, protože snad každý si hned namontoval přídavná světla. Nebo to je tím, že stejně drtivá většina lisdí to jako enduro stejně nevyužívají a takové nepodstatné souvislosti neřeší?

Když vyjela nová CRF, tak, aniž by ji fůra lidí odzkoušela či dokonce viděla, byly na ni pořadníky. Teď se podobná mánie chystá u KTM 790 a sedmičkové Tenérky. Nebyly ani ofiko představeny, ale zájemci už vypovídají termínované vklady a v práci si vyjednávají sick day.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:10 | Nahoru | #2
vilemx> Holt taková je doba...Trhy s motorkama nedrží srdcaři šetřící půl života na svůj vysněný model ale určitá skupina lidí kteří nemají hluboko do kapsy.Ti chtějí mít novinku která je našlapaná novými technologiemi.Nečiní jím potíže zánovní stroj poslat dál a koupit zase něco nového.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:27 | Nahoru | #3
vilemx a Anti > Co se na těch LED světlech může podělat?
Mně tohle už trochu zavání akademickou debatou na téma Cayen a Panamera ano/ne. Jako asi je pravda, že Porsche si mohlo zachovat punc výrobce sportovních aut a nepouštět se do rodinných aut a limuzín, ale doba je asi taková, že výroba ryzích sporťáků asi potřebuje trochu zadotovat od těch suv a sedanů.
U motorek je to imho stejný. Sem tam se prostě najde pár kusů, který se dají použít i trochu hruběji.
Já jsem ale tohle vlákno založil především proto, že mi připadá, že ty kila se moc okecat nedají a pokud má být motorka aspoň trochu schopná v terénu (zdvihy třeba 200mm, vyšší světlá výška, nerozbitnost nebo snadná ochrana) a zároveň má být schopná ten terén zpřístupnit na konci evropy (ochrana před větrem, pohodlí), tak ty dva metráky stejně má, ať je to prehistorická afrika, 660tenere a nebo dvakrát silnější nová afrika, lc8 nebo tiger 800xc, f800gs.
A to vůbec nemluvím o tom, že u toho gs je aura zadírajícího se vyvažovacího hřídele a u nesmrtelného motoru tenerky jaksi zjišťuju, že se sere převodovka, takže mi z toho nakonec stejně vyjde dilema koupě tříválce 800xc a padáků a nebo hold té "rozežrané" lc8/990ky.

Naposledy editováno 04.12.2017 12:28:06

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 22:53 | Nahoru | #4

vilemx píše: Hmmm, Tak si pořádně přečti, k čemu ta hvezdička (výluka LC8 ze soupisu) patří. Ale ono to je stejně jedno, vždyť podle některých příspěvků a podle prodejních statistik není tlak na nízkou hmotnost tím podstatným.

Výhodnější než honit hmotnost a optimalizovat konstrukci je vyrobit "moderní" LED světlomet - ten motorku prodá 100 krát lépe, než kdyby do katalogu napsali, že LED světlomet to nemá, protože je s ním motorka o kilo těžší, nejde opravit, stojí bambilión a stejně svítí na pikaču, protože snad každý si hned namontoval přídavná světla. Nebo to je tím, že stejně drtivá většina lisdí to jako enduro stejně nevyužívají a takové nepodstatné souvislosti neřeší?

Když vyjela nová CRF, tak, aniž by ji fůra lidí odzkoušela či dokonce viděla, byly na ni pořadníky. Teď se podobná mánie chystá u KTM 790 a sedmičkové Tenérky. Nebyly ani ofiko představeny, ale zájemci už vypovídají termínované vklady a v práci si vyjednávají sick day.



;)

afru jsem si zkusil (sice jen na silnici) a příjemně překvapila...ale rozdíl mezi 990adv a afrou nebyl takový, abych si její koupi zařadil na "to do list"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 91 Dnes v 09:41 1705ol
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti


TOPlist