paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:10 | Nahoru | #1
vilemx> Holt taková je doba...Trhy s motorkama nedrží srdcaři šetřící půl života na svůj vysněný model ale určitá skupina lidí kteří nemají hluboko do kapsy.Ti chtějí mít novinku která je našlapaná novými technologiemi.Nečiní jím potíže zánovní stroj poslat dál a koupit zase něco nového.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:38 | Nahoru | #2
Anti> Já to ale vůbec nestavím do roviny chytrý srdcař vs. bohatý tupec, opravdu ne! Vadí mi spíš nekritičnost odborné veřejnosti a hlavně médií. Jak má fabrika dostat přes prsty, když jí opět prošlo oblbnutí lidí rohlíkem a monstrózní reklamou? Výsledkem všeho je potom okrasný držák přídavných světel. Místo toho, aby to stálo židli kompetentní lidi, fabrika to stáhla z nabídky a všem napáleným tu šílenost zdarma vyměnila za standardní padáky, tak se vlastně nic nestalo.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 93 Dnes v 10:46 assassin
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS SVT 1 31.5.2024 v 12:10 Blueskye
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 99 25.5.2024 v 22:52 TomasNBK
Poradite vyfuk a kde www BMW F 800 GS Tomas737 5 25.5.2024 v 08:43 ja1
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S


TOPlist