paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 12:27 | Nahoru | #1
vilemx a Anti > Co se na těch LED světlech může podělat?
Mně tohle už trochu zavání akademickou debatou na téma Cayen a Panamera ano/ne. Jako asi je pravda, že Porsche si mohlo zachovat punc výrobce sportovních aut a nepouštět se do rodinných aut a limuzín, ale doba je asi taková, že výroba ryzích sporťáků asi potřebuje trochu zadotovat od těch suv a sedanů.
U motorek je to imho stejný. Sem tam se prostě najde pár kusů, který se dají použít i trochu hruběji.
Já jsem ale tohle vlákno založil především proto, že mi připadá, že ty kila se moc okecat nedají a pokud má být motorka aspoň trochu schopná v terénu (zdvihy třeba 200mm, vyšší světlá výška, nerozbitnost nebo snadná ochrana) a zároveň má být schopná ten terén zpřístupnit na konci evropy (ochrana před větrem, pohodlí), tak ty dva metráky stejně má, ať je to prehistorická afrika, 660tenere a nebo dvakrát silnější nová afrika, lc8 nebo tiger 800xc, f800gs.
A to vůbec nemluvím o tom, že u toho gs je aura zadírajícího se vyvažovacího hřídele a u nesmrtelného motoru tenerky jaksi zjišťuju, že se sere převodovka, takže mi z toho nakonec stejně vyjde dilema koupě tříválce 800xc a padáků a nebo hold té "rozežrané" lc8/990ky.

Naposledy editováno 04.12.2017 12:28:06

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

4.12.2017 v 13:01 | Nahoru | #2

karf píše: Co se na těch LED světlech může podělat?


Jakoukoliv novou technologii beru jako výhodu pouze tehdy, pokud znamená přínos. Proto ji vítám tam, kde má opravdu smysl - kontrolky, podsvícení. Jenže konktérně přední LED světomet u CRF je z mého pohledu krokem zpět:

- je o celé kilo těžší než původní XRV (dvě plechové paraboly na H4 kryté klasickým litým profilovaným sklem). Vzhledem k umístění hodně vysoko a vpředu je to výrazná nevýhoda, obzvlášť u endura už tak přetíženého na předek,
- světlomet a jeho okolí je tvořeno spletí do sebe různě zacvaknutých plastových dílů, všemožných krytek a držáčků. Pro použití na silniční motorce proč ne, ale u endura, u kterého se předpokládá bytelnost, to je opět postavené na hlavu, resp. na efekt,
- světlomet tvoří dominantní část, není nijak chráněn (prostě je hned na ráně). Oprava není možná, takže jedině nový. Jeho cena ale neodpovídá spotřebnímu dílu (pro srovnání - originál kompletní parabola na XRV stojí něco pod dvojku a o dost víc ukrytá),
- dá se očekávat, že při použití mimo cesty dříve či pozdějí odejde elektronika nebo čipy. Ať už chybou dobíjení, vibracemi, prachem, vlhkostí či utopením. Protože tvoří nosnou část přední kapotáže, nemůže být celý světlomet jen tak vyhozen a nahrazen něčím "podobným" z traktoru. U ne LED světel se prostě koupí všude na světě žárovka a jede (svítí) se dál, navíc některé motorky mají dva nezávislé světlomety.
- pro fanjšmerky svítí jen jedna "parabola", takže motorka příšla o své od roku 1996 budované charisma.

Naposledy editováno 04.12.2017 13:30:39
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 87 Dnes v 22:55 assassin
Sever + Pobaltí BMW F 800 GS SVT 1 31.5.2024 v 12:10 Blueskye
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3, 4] BMW F 800 GS 1705ol 99 25.5.2024 v 22:52 TomasNBK
Poradite vyfuk a kde www BMW F 800 GS Tomas737 5 25.5.2024 v 08:43 ja1
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S


TOPlist