bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách, rachot, ...
7.11.2017 v 19:21
Moto má najeto 30tis, na volnoběh rachtala spojka, po zmáčknutí spojkové páčky zvuky ustaly, rozdělal jsem to a vyndal spojkový koš, je dvouhmotový podobně jako u aut, pružiny jsou uloženy na volno s vůlí a díky tomu to rachtá, viz video. Podle informací z US fór je s vůlí vyroben i nový spojkový koš. Borec chtěl problém řešit nákupem nového koše a po rozbalení z krabice kulil oči že nový to dělá taky. Řeším co s tím, poslouchat rachtající motorku na volnoběh a v nízkých otáčkách se mi nechce. Jeden maník u USA to natvrdo zavařil, ale takhle se mi to prasit nechce. Přemýšlím nad podložením pružin podložkami a tím vymezit vůli, bylo by to nejčistší řešení, pružiny by zůstaly zachovány a tlumily by torzní kmity tak jak mají, akorát by to nerachotilo. Nechci z toho dělat "jednohmotu". Řešil někdo něco podobného? díky

mám sice 2009 Bigbang, ale systém konstrukce koše i problém je stejný

EDIT: jediné správné řešení v tomhle případě je roznýtovat koš a pružiny vyměnit za jiné, neunavené - yamaha samostatně nedodává, takže sehnat nebo nechat navinout jiné. Koš znova snýtovat ocelovými nýty a potom by od toho měl být zase na víc jak 10tkm pokoj

vymontovaný spojkový koš


nový díl


svářeč


Naposledy editováno 14.11.2017 18:29:39
Předchozí
1 2
Následující

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

12.11.2017 v 22:05 | Nahoru | #31
Nejlepsi by bylo ty pruziny vymenit, ale to ten kos budes muset roznytovat a zase snytovat....ale za chvili to budes delat stejne znovu...srouby bych tam urcite nedaval, urcite se to strihne a nebude tam na ne misto ( hlavicka + matka)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

13.11.2017 v 12:53 | Nahoru | #32
2stroke> Tak záleží na kvalitě materiálu, postupu zpracování a správném upevnění. Pochybuji, že by to nějaký domácí kutil zvládl na jedničku bez fatálních chyb vůči motoru.

Napsal bych "ještě, že sem nekoupil R1", ale taky mi to na vonloběh trochu rachtá Jenže já na motorce jezdim

Ať si Whistler koupi Ninju, ta mu rachtat nebude, jen bzučet v nizkejch točkach

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

13.11.2017 v 13:08 | Nahoru | #33

KapitanMasakr píše:
Ať si Whistler koupi Ninju, ta mu rachtat nebude, jen bzučet v nizkejch točkach



= cokoli pod 9000

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

13.11.2017 v 15:50 | Nahoru | #34
Ku.va nestrašte! Já koupil big bang na podzim! Zatím mám najeto 9600km, a spojka je potichu. Tak doufám, že to tak zůstane co nejdéle.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

14.11.2017 v 12:28 | Nahoru | #35

Whistler píše: co to tak čtu, svářečovi později prasknul vnitřní koš, nově vytvořená jednohmota netlumila torzní kmity od motoru a prostě to v nejslabším místě prasklo...



Jestli svářečem nazýváš to prase, co to lepilo z tvého odkazu, tak se není čemu divit...
Opravdu to svařit, vzít to někomu s TIGem, tak to musí vydržet na věky. Že by prasknul vnitřní koš nebo se to podepsalo na životnosti motoru pochybuju. Sám jsem přestvěl několik aut z dvouhmoty na jednohmotu a bajky a zvěsti o následném praskání klikovek mě vždycky velmi baví. jestě nikdy se tak nestalo Hlavně taky záleží na tom, jak se k danému stroji člověk chová.
Máš na výběr dve varianty.
1. dlabat na to, nechat chrastící koš a jezdit
2. nechat to zavařit někoho, kdo to umí

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

14.11.2017 v 16:55 | Nahoru | #36
zdenek86> Proč tam ty pružiny tedy nejsou napevno už od výrobce ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

14.11.2017 v 17:48 | Nahoru | #37

zdenek86 píše: Jestli svářečem nazýváš to prase, co to lepilo z tvého odkazu, tak se není čemu divit...
Opravdu to svařit, vzít to někomu s TIGem, tak to musí vydržet na věky. Že by prasknul vnitřní koš nebo se to podepsalo na životnosti motoru pochybuju. Sám jsem přestvěl několik aut z dvouhmoty na jednohmotu a bajky a zvěsti o následném praskání klikovek mě vždycky velmi baví. jestě nikdy se tak nestalo Hlavně taky záleží na tom, jak se k danému stroji člověk chová.
Máš na výběr dve varianty.
1. dlabat na to, nechat chrastící koš a jezdit
2. nechat to zavařit někoho, kdo to umí



vnitrni kos je velmi "tenky" je to schvalne slabe misto aby kdyby doslo k nejakemu problemu s prevodovkou a zablokovani k prasknuti prave na kosi...to se presne tomu borcovi po nejake dobe stalo jak pise v komentari u videa. Delaji se tuningove spojky s jednohmotou, ktere maji vnitrni kos silnejsi a razy vydrzi. Nelze srovnavat s dvouhmotou v aute, ktera kdyz se zavari a vyvazi slouzi bez problemu. Tady kdyz to clovek svari k sobe, veskere razy od motoru se prenasi dal a praskne slaby vnitrni kos. Naopak u aut, treba u dvojkove oktavky tdi pokud je dvouhmota vyvaklana a na volnobeh klepe, dostava klika razy a praskne..mockrat popsano na internetu, stalo se znamemu, volnou dvouhmotu neresilo az pretrhnul kliku

R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

17.11.2017 v 08:14 | Nahoru | #38
Mě spojka řinčí už deset let furt, nedělám z toho žádný "ukvapený" závěry

(reakce na) R1 RN22 BigBang - dvouhmotový spojkový koš -vůle v pružinách...

17.11.2017 v 08:51 | Nahoru | #39

Whistler píše: vnitrni kos je velmi "tenky" je to schvalne slabe misto aby kdyby doslo k nejakemu problemu s prevodovkou a zablokovani k prasknuti prave na kosi...to se presne tomu borcovi po nejake dobe stalo jak pise v komentari u videa. Delaji se tuningove spojky s jednohmotou, ktere maji vnitrni kos silnejsi a razy vydrzi. Nelze srovnavat s dvouhmotou v aute, ktera kdyz se zavari a vyvazi slouzi bez problemu. Tady kdyz to clovek svari k sobe, veskere razy od motoru se prenasi dal a praskne slaby vnitrni kos. Naopak u aut, treba u dvojkove oktavky tdi pokud je dvouhmota vyvaklana a na volnobeh klepe, dostava klika razy a praskne..mockrat popsano na internetu, stalo se znamemu, volnou dvouhmotu neresilo az pretrhnul kliku



Ale motorka nemá žádnou dvouhmotu. Tohle je jen tlumič torznich rázů
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1175, 1176] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35275 Včera v 19:22 Kubik19
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Hlava motoru R1 Yamaha YZF-R1 Valdy25 22 1.3.2024 v 14:44 assassin


TOPlist