bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hlava motoru R1
27.2.2024 v 20:02
Zdravím ve spolek, měl bych dotaz na R1 z roku 1999 a to ten že jsem dnes objevil z levé strany dírku cca 5mm přímo v hlavě motoru.
Vzhledem k tomu že motor má velice slabou kompresi na všech válcích začal jsem zjistovat příčinu prvotně měřením ventilových vůlí které jsou v pořádku pak jsem se po konzultaci s kolegou rozhodl zalít spalovací prostor petrolejem aby se vyloučila možnost zalepených pístních kroužku kde se objevila právě zmíněná dírka kde se po zalití levého válce petrolej skrze dírku vyvalil ven.
Otázka zní k čemu dírka je, má být průchozí do spalovacího prostoru, nechybí tam náhodou něco?
Další otázka je že vedle svodu na hlavě jsou vývody které jsou zaslepené a nemám zdání k čemu to je.
Jedná se o dovoz z DE a už několikrát jsem se setkal s dost bizarními "úpravami" které tam soudruzi zvládli vykouzlit.

2 reakcí na tento příspěvek Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:14 | Nahoru | #1
Vyfoť to.

1 reakcí na tento příspěvek Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:24 | Nahoru | #2
Do spalovaciho prostoru krom otvoru na svicku a ventilu rozhodne zadna dalsi dira byt nema.

(reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:31 | Nahoru | #3
Kohlstein> pokusím se nahrát fotky

1 reakcí na tento příspěvek Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:33 | Nahoru | #4
predpokladam, ze spalovaci prostor jsi zalival otvorem po svicce... ta dira na valci bude nejspis kanalek kterym se odvadi voda z prostoru svicky aby se tam nedrzelo jezero... no a jak jsi lil petrolej do valce, tak ten co jsi se s nim trefil do valce tak je ve valci a ten co jsi vybryndal kolem svicky vytekl timhle okapem...

(reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:33 | Nahoru | #5
Slávek-TDM>

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:37 | Nahoru | #6
assassin> nevyvracím že by tomu tak nemohlo být ale zalival jsem přes hadičku abych se vyvaroval případnému cmrndani vedle a co jsem koukal nešel petrolej nad zavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:41 | Nahoru | #7
Valdy25> jestli je tam dira co vede do spalovaciho prostoru tak je ten motor na vyhozeni

... kam to vede na to asi nejak prijdes...

zaslepene diry u vyfukovych kanalu muze byt zaslepeny system sekundarniho vzduchu, bud uprava nebo v te dobe klidne i seriovy stav, bylo to tam jen pro nektere trhy.

a ad tlaky, meril jsi je s plnym plynem, ze jo?

Naposledy editováno 27.02.2024 20:41:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:42 | Nahoru | #8
Kohlstein>

Naposledy editováno 27.02.2024 21:14:27

(reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 20:51 | Nahoru | #9
assassin> ano s plným plynem pak i bez karbcu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 21:37 | Nahoru | #10
Valdy25>

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlava motoru R1

27.2.2024 v 22:16 | Nahoru | #11
Valdy25> To je ten odtok / odfuk od svíček, takže díra je průchozí a svět je v pořádku.

(reakce na) Hlava motoru R1

28.2.2024 v 12:35 | Nahoru | #12
Kohlstein> super tak to jsem moc rád, evidentně jak bylo již dříve zmíněno jsem nalil něco vedle nebo přelil spalovací prostor.
Díky za ujištění a náhodou co je to za vývody vedle svodu které jsou zaslepené nevíš?

(reakce na) Hlava motoru R1

28.2.2024 v 12:39 | Nahoru | #13
Kohlstein>

1 reakcí na tento příspěvek Hlava motoru R1

28.2.2024 v 17:52 | Nahoru | #14
O tom psal Assassin

zaslepene diry u vyfukovych kanalu muze byt zaslepeny system sekundarniho vzduchu, bud uprava nebo v te dobe klidne i seriovy stav, bylo to tam jen pro nektere trhy.


Asi PAIR system (eko fíčura).

Naposledy editováno 28.02.2024 17:53:12

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hlava motoru R1

28.2.2024 v 18:14 | Nahoru | #15
Pedl> v roce 1999?

(reakce na) Hlava motoru R1

28.2.2024 v 19:34 | Nahoru | #16

Slávek-TDM píše: Pedl> v roce 1999?



TL1000 (urcite vic motorek, jen tele znam nazpaměť)
To melo pro nekteré trhy uz v 97 … v 98 uz skoro vsude…

(reakce na) Hlava motoru R1

28.2.2024 v 20:42 | Nahoru | #17
Slávek-TDM> ano

Hlava motoru R1

29.2.2024 v 10:01 | Nahoru | #18
Super tak moc děkuji za odpovědi a ujištění.
Jen se jeste zeptám, doslechl jsem se že prý tyto hlavy trpí na vodítka ventilů kde může dojít k potkani ventilů s pístem. Je to tak nebo ne a případně mohla by to být příčina nízké komprese?

2 reakcí na tento příspěvek Hlava motoru R1

1.3.2024 v 09:56 | Nahoru | #19
Hele ja nemam tydle odsudky rad, a dopredu se za nej omlouvam, ale pokud se ptas na to, jestli muze byt dira do spalovaciho prostoru, tak proboha uz nic neres, a dej to nekomu kdo alespon vi jak funguje motor

R1 z roku 99 je (temer jiste) vylitanej strep kterej ma v plny palbe odjetejch 25 (DVACET PET) sezon, a pritom je to zavodak. Asi by bylo mozna i divny kdyby nebyl opotrebovanej a nemel malou kompresi, a velkou spotrebu oleje. A aby se to vyresilo, tak nebude stacit lejt do valcu petrolej.

Bud to funguje tak jezdi, a nebo nefunguje, tak to rozeber (teda spis nech rozebrat), spocitej co vsehcno se musi vymenit, a kolik by to stalo (dost pravdepodobne vic, nez kolik si za to dal), a pak se rozhodni, jestli to ma nebo nema cenu investovat. A nebo to rychle prodej, jako to udelal ten pred tebou, aby se tydle investici vyhnul.

U auta, ktery shnije to dost casto smysl nedava. U motorky s hlinikovym ramem, a praktickky vsim opravitelnym celkem snadno to smysl davat muze. Ale zas ocamcat pocamcat, kdyz budou vydreny valce, tak opravovat to smysl postrada. Pokud bude stacit vyvoditkovat a preguferovat hlava, zabrousit ventily, dat novy krouzky a gufera ventilu, tak to muze stat za to.

Tydle vykriky na foru a zkoumani stavu motoru podle rad na Internetu "co by tomu mohlo byt" mi moc nedavaji smysl.

(reakce na) Hlava motoru R1

1.3.2024 v 13:23 | Nahoru | #20

Ozzy_ píše: Hele ja nemam tydle odsudky rad, a dopredu se za nej omlouvam, ale pokud se ptas na to, jestli muze byt dira do spalovaciho prostoru, tak proboha uz nic neres, a dej to nekomu kdo alespon vi jak funguje motor

R1 z roku 99 je (temer jiste) vylitanej strep kterej ma v plny palbe odjetejch 25 (DVACET PET) sezon, a pritom je to zavodak. Asi by bylo mozna i divny kdyby nebyl opotrebovanej a nemel malou kompresi, a velkou spotrebu oleje. A aby se to vyresilo, tak nebude stacit lejt do valcu petrolej.

Bud to funguje tak jezdi, a nebo nefunguje, tak to rozeber (teda spis nech rozebrat), spocitej co vsehcno se musi vymenit, a kolik by to stalo (dost pravdepodobne vic, nez kolik si za to dal), a pak se rozhodni, jestli to ma nebo nema cenu investovat. A nebo to rychle prodej, jako to udelal ten pred tebou, aby se tydle investici vyhnul.

U auta, ktery shnije to dost casto smysl nedava. U motorky s hlinikovym ramem, a praktickky vsim opravitelnym celkem snadno to smysl davat muze. Ale zas ocamcat pocamcat, kdyz budou vydreny valce, tak opravovat to smysl postrada. Pokud bude stacit vyvoditkovat a preguferovat hlava, zabrousit ventily, dat novy krouzky a gufera ventilu, tak to muze stat za to.

Tydle vykriky na foru a zkoumani stavu motoru podle rad na Internetu "co by tomu mohlo byt" mi moc nedavaji smysl.


Naprostý souhlas, pokud to není nějaký raritní kus či veteransky klenot tak je to akorát pokladnička na které se pořádně nesvezes

(reakce na) Hlava motoru R1

1.3.2024 v 14:37 | Nahoru | #21

Ozzy_ píše: Hele ja nemam tydle odsudky rad, a dopredu se za nej omlouvam, ale pokud se ptas na to, jestli muze byt dira do spalovaciho prostoru, tak proboha uz nic neres, a dej to nekomu kdo alespon vi jak funguje motor

R1 z roku 99 je (temer jiste) vylitanej strep kterej ma v plny palbe odjetejch 25 (DVACET PET) sezon, a pritom je to zavodak. Asi by bylo mozna i divny kdyby nebyl opotrebovanej a nemel malou kompresi, a velkou spotrebu oleje. A aby se to vyresilo, tak nebude stacit lejt do valcu petrolej.

Bud to funguje tak jezdi, a nebo nefunguje, tak to rozeber (teda spis nech rozebrat), spocitej co vsehcno se musi vymenit, a kolik by to stalo (dost pravdepodobne vic, nez kolik si za to dal), a pak se rozhodni, jestli to ma nebo nema cenu investovat. A nebo to rychle prodej, jako to udelal ten pred tebou, aby se tydle investici vyhnul.

U auta, ktery shnije to dost casto smysl nedava. U motorky s hlinikovym ramem, a praktickky vsim opravitelnym celkem snadno to smysl davat muze. Ale zas ocamcat pocamcat, kdyz budou vydreny valce, tak opravovat to smysl postrada. Pokud bude stacit vyvoditkovat a preguferovat hlava, zabrousit ventily, dat novy krouzky a gufera ventilu, tak to muze stat za to.

Tydle vykriky na foru a zkoumani stavu motoru podle rad na Internetu "co by tomu mohlo byt" mi moc nedavaji smysl.



JO

Hlava motoru R1

1.3.2024 v 14:44 | Nahoru | #22
Fizzerovi se da věřit, ten vse v motoru rozebere, probada a vymeni u kazde motorky co koupi, sorry Fizzi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1176, 1177] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35283 Dnes v 07:43 Ozzy_
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65
Příliš vysoký tlak v pneu [1, 2] Yamaha YZF-R1 tomassek.32 45 19.3.2024 v 23:35 tomasNJ
Ctek MXS 50 Yamaha YZF-R1 bajker2 2 2.11.2023 v 22:19 MilanR1


TOPlist