globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Textilní moto bunda - výběr - zkušenosti - značky - materiály

5.11.2017 v 14:20
Zdravím.

Po helmě, kterou jsem měni na jaře a jsem spokojen, nadešel čas vyměnit výhledově i bundu.
Již přes 10 let mám bundu Padana Desert, vydržela skutečně moc a osvědčila se mi i světlá barva,
nicméně odešla klimamembrána, a protože jezdím takřka denně a celoročně, tak mi vadí to,
že bunda začala promokat a ačkoli vnější plášť bundy je i po pár pádech, kdy mi zachránila kůži stále
OK, tak vnitřní část je značně opotřebená, zip na konci sil a léga už moc nedrží na sucháči... Prostě má
bunda jako celek odslouženo....

Potřeboval bych tedy novou.

Prostudoval jsem i zde umístěný článek na téma textilního oblečení.

K požadavkům, vnější plášť Padany byl uváděn jako 100% polyamid, nechci nic horšího, co jsem koukal v nabídkách, u bund i kolem 3-4000kč je stále polyester, ventilační průduchy se mi velice osvědčily, takže ty chci taky, chci pochopitelně nepromokavou klimamembránu a nakonec dobrou zimní vložku. Uvítal bych si světlejší barvu, v létě se to hodí a v zimě je to jedno...

Takže shrnuto:
Delší provedení pod pas (cestovní/cestovní enduro provedení)
Plášť 100% polyamid nebo lepší, polyester ne.
Klimamembrána
Účinná ventilace
Zimní vložka
Pokud možno jiná než černá barva - ale to už neberte jako zásadní parametr.

Nejdříve jsem pro dlouhodobou spokojenost chtěl koupit zase Padanu, jenže ta už se u nás neprodává - podle informací z netu asi 5 let.... nástupce je prý MBW, ale tam se mi nelíbí polyester jako vrchní materiál a v ostatních značkách mám hokej, nevím co od koho čekat.

Rád bych tedy znal vaše zkušenostui co je dobré a co nikoli, z čeho to je a kolik to tak stojí, kde se to dá vyzkoušet....

K penězům - podle toho co jsem viděl to asi nebude méně než 5kkč, uvidíme co vyplave na povrch, ale kolem 8kkč bych chtěl mít strop, snad to bude stačit na dobrou věc.

Předem děkuji za vaše podněty a doporučení.
1 2

2 reakcí na tento příspěvek Textilní moto bunda - výběr - zkušenosti - značky - materiál...

12.11.2017 v 12:45 | Nahoru | #31
Takže zatím do užšího výběru postoupily bundy Rockway Adventure2 a Spark GT Turismo...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Textilní moto bunda - výběr - zkušenosti - značky - materiál...

12.11.2017 v 13:46 | Nahoru | #32
pech.> přidej si RST Adventure III

12.11.2017 v 15:59 | Nahoru | #33
pech.>
Bych si počkal vypadá to zajímavě

Už při prvním zachycení slova nanovlákno, vyrobeného tady v Liberci, jsme zbystřili. Když jsme na začátku roku 2016 kontaktovali firmu Nanomebrane, která používala nanovlákna z Liberce pro své látky, neměli ještě vhodnou látku pro naše účely. Na konci roku už ji měli, ale měli už také firmu, které ji budou dodávat… takže smůla. Jenže my to nevzdali, na začátku roku 2017 to bylo jinak. Oni chtěli vzorky látek, ale nic dál už se nekonalo a tak jsme si mohli plácnout my. Hned objednáváme první vzorky látek a okamžitě šijeme první komplet pro naše testovaní… to je jaro 2017.

A co že je to za zázrak? Nebo, co že je na tom vlastně tak zajímavého?

Tak především NANOVLÁKENNÁ MEMBRÁNA
Díky unikátní nanovlákenné struktuře s průměrem vláken do 150 nm má nanovlákenná membrána NANOMEMBRANE na 1 cm2 o 25 % více pórů než mikroporézní membrány a díky tomu je schopna docílit unikátních vlastností, kterým nemohou konkurovat žádné jiné membrány na světě. Není tajemstvím, že nanovlákenná membrána NANOMEMBRANE je velmi podobná lidské pokožce a díky tomu se může pochlubit extrémně vysokou paropropustností, neboli schopností odvádět tělesnou vlhkost od pokožky člověka do vnějšího prostředí. Paropropustnost dvouvrstvého laminátu s nanovlákennou membránou je od Ret 0,89. Navíc je nanovlákenná membrána NANOMEMBRANE 100% větruodolná s extrémní hydrostatickou odolností.

Tak tohle zní zajímavě, ale funguje to opravdu tak ?
První komplet jsem osobně testoval cca 7měsíců, velice intenzivně, za všech podmínek, někdy i dost extrémních, co se týče moto použití. Velmi těžký offroad, bahno, no hodně bahna! Byly v tom nejen naše amatérské rally, které jezdíme, bylo v tom najíždění Krocana, což je několik víkendů v offu, byla v tom silniční dovolená, byla v tom Ukrajina (hard core Enduro ) prostě jsem v ničem jiným nejezdil. No, najel jsem v tom okolo 5tis km, protože se mi to opravdu líbilo. Nepotil jsem se, o hodně méně jsem letos používal dres. Možná i záměrně, abych si to vyzkoušel, nevím. Když bylo potřeba, byl jsem v suchu a to jsem si užíval.. hlavně na Ukrajině, když nám pršelo i vodorovně a foukal silný vítr k tomu. A čeho jsem si všiml? Byl jsem pořád tak nějaký nezvykle čistý.

Nanovlákenná membrána NANOMEMBRANE je nejen vysoce hydrofobní, díky čemuž má tak vysoký vodní sloupec, ale navíc je vysoce oleofobní. Na povrch nanovlákenné membrány NANOMEMBRANE je nanesena tenká vrstvička nanočástic, čímž se vytvoří tzv. lotosový efekt, který zabraňuje znečištění unikátních pórů a tím zabraňuje zhoršení excelentních vlastností nanovlákenné membrány NANOMEMBRANE. Navíc ta samá technologie je použita i na vrchní tkaniny a pleteniny, ke kterým je nanovlákenná membrána NANOMEMBRANE nalaminována a díky tomu nejen nečistoty nemají šanci ulpět na povrchu tkaniny či pleteniny.

Takže materiál se osvědčil. Navíc je lehký, tenký, prostě příjemný. Pro první řadu našich kompletů jsme zvolili trilaminát s parametry: vodní sloupec 23 000mm (Goretex Pro Shell má 28 000mm) což jsou hodnoty naprosto převyšující běžné potřeby. Ale co je nejdůležitější, parametr prodyšnosti je Ret: 3,5 Pa.m2.W-1 (Goretex Pro Shell má 5). Zde platí, čím menší Ret, tím lepší prodyšnost. Goretex Performance Shell má 6. Vidíte, že se nebojíme porovnávat s tím nejlepším, co se používá.

Není to Cordura. Ne není. Přesto se to nikde neprotrhlo, neprořízlo, žádné větve, ostružiny tomu nevadí. A kde je potřeba tak jsme to vyztužili. Třeba celá vnitřní strana od kolen dolů je kůže. Offrouďáci nejlépe vědí, kde kalhoty nejvíce trpí. Spoustě lidí vadí Cordura pro svou tuhost, těžkost. U trilaminátu se tyto vlastnosti násobí. My jsme vyšli z materiálu určeného pro outdoor a army, tedy se zvýšenou odolností, ale hlavně s dobrým parametrem Ret a vysokým vodním sloupcem.
Samozřejmě klademe velký důraz na ventilaci, pohodlí a také skladnost. Jezdím v chráničové košili, používám Ortemu, takže pokud je hezky a hodně teplo, bundu bez chráničů zmačkám pod síťku nebo do rolky, a zabere fakt málo místa. Do 20l rolky se mi vejde jak bunda, tak kalhoty a ještě lahev s 2l piva, crocsy a buřty.

Chrániče ve standartu budou Level 2. Možno použít volitelně D3O nebo Forcefield.
Cena: Bundy z laminátů (goretexových) se pohybují od 20tis do 30tis CZK. Kompletů 40 - 50tis.
Bunda Nanomebrane Rockway 11 999,-Czk
Kalhoty Nanomebane Rockway 7 999,-Czk
Dostupnost: Listopad 2017
cestováni na moto - to je vášeň
12GSA --->LC8 990R--->KTM 950SE
ROCKWAY, REVIT, AXO, ICON, KLIM, TWALCOM, Kriega, Thor, SiDi, xVision, Motion Pro, Giant Loop, Rotopax, RockStraps,SafariTank Pivot Pegz,Olympia moto sport ...
www.rockway.eu
www.twalcom-czech...
Revitshop.cz

12.11.2017 v 20:52 | Nahoru | #34
RobocopCAP> Potřeboval bych prosím info jak jsou na tom s velikostma u Rockway.Jestli je xl xl nebo jestli se to dělá v číně a jejich xl je naše s.chtěl bych si to obědnat přes e shop tak bych to nechtěl posílat na výměnu.Děkuju za odpověd.

12.11.2017 v 21:00 | Nahoru | #35
grepik> Nedělá se to v Číně (ale z velký části ani v ČR), vymejšlený a dizajnovaný je to ale přímo majitelem, velikosti podle mýho sedí, ale když tak se to nechá i poštou vyměnit, případně kontaktuj Pardála (majitel) a ten ti řekne jak se máš změřit aby ti poslal správnou velikost.
Čau, Tom

12.11.2017 v 21:34 | Nahoru | #36
Zkoušel jsem u Pardála a za mě je to hodně slušné oblečení. Nechtěl jsem zatím kupovat(přeci jen budou Vánoce a nerad bych , aby mi nové hadry byly velké), ale hned , jak bude váha jistá, tak do hadrů od Pardála jdu.
Osobně mám velké problémy v létě, když je vedro. Od nového kompletu si slibuji hodně.

12.11.2017 v 23:22 | Nahoru | #37
Tak jak řekli kluci. Velikosti tak nějak sedí a jinak je možnost domluvit s Pardálem. A nebo si udělat přímo výlet do Liberce

13.11.2017 v 04:08 | Nahoru | #38

Palomoto píše: pech.> přidej si RST Adventure III

Tu taky nedělají v jateční velikosti.....

13.11.2017 v 10:59 | Nahoru | #39
pech.> Na webu Bonmoto mají psanou velikost až do EU 64 / 54 Angl. = 5XL

13.11.2017 v 14:12 | Nahoru | #40
Tuto jsem koupil a dobrý, velikost 62 ti je malá?

13.11.2017 v 14:31 | Nahoru | #41
Já mám 3 rokem MBW. Jsem nekonfekční velikost a zkoušel jsem hodně bund - předchozí jsem měl od PSI Hubík,ale současnou cenu jsem neakceptoval. MBW mě sedla. Větrá super - dají se rozepnout rukávy odspoda až k rameni - síťovina. Vyjímatelná termovložka a vyjímatelná klimamemrána. Po 3 letech z toho sem tam leze niť,ale nic hrozného. O bezpečnosti textilních hader si iluze nedělám :o)

13.11.2017 v 17:03 | Nahoru | #42

maciiik píše: pech.> Na webu Bonmoto mají psanou velikost až do EU 64 / 54 Angl. = 5XL

Mno já viděl 54 a to je malé, a ono 54 je zároveň 64 - to je pro mne novinka... v tom značení aby se pes vyznal

13.11.2017 v 19:07 | Nahoru | #43
pech.> to cislovani, to je demence nejvetsi..... jeden pouziva L,XL atd, dalsi zase nejaky cisla a td tu ctu, ze jeste dalsi cisla... to je je jak u bot... u jednoho mam jedenactku a u druhyho asi 46.

13.11.2017 v 19:32 | Nahoru | #44
mno já mám třeba kalhoty velikostí 29-54-60-34w všechny jsou reálěn velké zhruba stejně, když je nosím, bundu pro běžné nošení mám jednu 2xl, druhou 6xl a reálně velké jsou stejně, jen ta 2xl má trochu kratší rukávy oproti té 6xl.... Boty - některé mám 45m, jiné 47, tam to není až takový problém.

vzhledem k tomu, že poblíž v okruhu 100km není nikdo kdo by prodával moto hadry tak že má sortiment skladem a vyberu si, krom MBW, které je materiálově horší než požaduji a Miramotor, kde mají Büse a to je jen v černé barvě, pokud to má být polyamid, což beru jako poslední možnost, světlá barva se mi osvěčila a nechci se jí vzdát...

proto vyšly na povrch zmíněné alternativy, kde je ale prodejce se skladem v Liberci a Hradci Králové, kam se mi moc jet nechce, protože bych si na to musel vzít volno z práce a strávit tím celý den...

Takže mi nezbývá, než objednat a vyzkoušet doma s možností výměny - vrácení..

14.11.2017 v 14:04 | Nahoru | #45
Nevím, jestli je to zrovna co hledáš, ale třeba já jezdím RST Ventilator. Když v létě vyndáš všechny ty vložky, tak je zepředu v podstatě celá plocha jen "síťka", takže máš na sobě spíš jen takovou vestu s chrániči a nádherně to profukuje. :) A když je hodně chladno (kolem 5-7 stupňů), tak si pod všechny ty vložky pod bundu napasuju ještě nějakou slabší mikinu. Pak je ti zima na cokoliv, ale rozhodně ne na tělo Mám jí 5 let a všechny zipy pořád fungují dobře, nikde se nic nepárá. Ale nepadal jsem v ní, takže v tomhle ohledu ti nic nepovím.

Naposledy editováno 14.11.2017 14:04:50

14.11.2017 v 16:29 | Nahoru | #46

kratkej01 píše: pech.>
Bych si počkal vypadá to zajímavě

A co že je to za zázrak? Nebo, co že je na tom vlastně tak zajímavého?

Tak především NANOVLÁKENNÁ MEMBRÁNA

Tak tohle zní zajímavě, ale funguje to opravdu tak ?

Bunda Nanomebrane Rockway 11 999,-Czk
Kalhoty Nanomebane Rockway 7 999,-Czk
Dostupnost: Listopad 2017
cestováni na moto - to je vášeň
12GSA --->LC8 990R--->KTM 950SE
www.rockway.eu
www.twalcom-czech...
Revitshop.cz

to je nějaký příběh, nebo se něco chystá? Na stránkách nic nevidím

14.11.2017 v 20:55 | Nahoru | #47
Tak jsem objedna Rocway Adventure 2, zalíbily se mi ty kožený zesílení na ramenou a v loktech, snad bude 5xl stačit, podle rozměrových tabulek by mělo..... protože pokud nebude tak by vypadla i zmíněná RST a pak už pro nás hrochy zbejvá jen Spark Escape / GT které jsou v 6xl.... kdyby ani to nebylo, tak už zbejvá jen Hubík a to bych se prohnul víc...

Děkuji všem za podněty, o konečném výsledku budu ještě informovat, snad to potom poslouží i dalším lidem.

14.11.2017 v 21:28 | Nahoru | #48
Palomoto>
Psal to Pardál na stránkách BMW GS

15.11.2017 v 09:03 | Nahoru | #49

dafikk píše: Mám Büse Adventure . Koupil jsem ji na inzerát a mám starší model. Je stejný jako v odkazu a jsem spokojený. Na zádech horizontální zip na šířku zad. Vpředu se dá buď rozepnout jeden zip větráku,nebo dva zipy a udělat "okýnko". Větrá pěkně když jedeš. Letos v létě jsem byli v Řecku a člověk není propocený. V dešti jsem s ní nejel,tak nemůžu sloužit infem.
Nevýhody: 1. cvoček na zapínání u krku. Někdy nejde zapnout v rukavicích. 2. je to spíš letní bunda. V teplotách pod 10°C bunda zvolna profukuje,takže jsem měl obě vložky,triko s krátkým rukávem,triko s dlouhým rukávem a cítil jsem trošku chlad. Ale na léto a a na teploty 15°C a více je dobrá. Váhal jsem mezi Klimem a tímto,nebo Rukkou a pod a jsem rád,že jsem koupil tuto. Byla za přijatelnou cenu a mě se zdá fakt dobrá.

Tos byl ty? Kupovaná ve Slatině...

15.11.2017 v 09:09 | Nahoru | #50
Metalocalypse> Jojo...to jsem byl já Super bunda. Fakt jsem s ní spokojený

1 reakcí na tento příspěvek Textilní moto bunda - výběr - zkušenosti - značky - materiál...

15.11.2017 v 16:39 | Nahoru | #51

Naposledy editováno 15.11.2017 16:40:12

16.11.2017 v 07:58 | Nahoru | #52

Metalocalypse píše: Jj, je pecková! A hlavně já jsem právě prodal cruiser a čumím zase po cendurech, takže si můžu kupovat novou aspoň budeš mít možnost za rok ode mě koupit novější model

Tak to je haluz No zpátky ti ji už neprodám Příští bunda bude taky funglovka a už teď vím,že větrák na jeden zip není úplně top vychytávka. Udělat si "okýnko" pomocí dvou zipů je do parného léta k nezaplacení Ovšem musí se jet. Pokud se někde cuká po městě a peče do tebe slunko,tak ze mě lije jako z každého druhého.
Tak pak dej vědět co sis pořídil.

16.11.2017 v 21:17 | Nahoru | #53
dafikk: já zase to okno na zádech nevnímám jako úplně super věc, protože když si představím, že se někde vyvalím a pojedu po těch zádech kde je místo cordury velká plocha síťoviny, tak z toho nemám dobrý pocit, byť ohledně větrání to musí být super...

Jinak vývoj situace... BUnda adventure2 v 5xl je vyprodaná, ačkoli na e-shopu objednat šla... tak po telefonu mi byla nabídnuta bunda z nové řady Maják - materiály ještě maličko lepší, barva šedomodrá - mno budiž, hlavně že to není černá, lepší chrániče..... předtím vyřazena proto, že na e-shopu byla udávána jako nedostupná v 5xl, na krámu ji ale mají, tak jí zkusím a uvidím, cenově je to maličko dražší, ale to je logické, když bunda adventure měla být výprodejová ze staré řady....

17.11.2017 v 08:13 | Nahoru | #54
pech.> Já si zase nějaký iluze o bezpečnosti textilních bund nedělám. Zvláště těch cestovních. Nejbezpečnější je kožená kombinéza. Tam se ti při skluzu nemá kam co vyhrnout. To zas nemůžeš vybírat textilní bundu s tím,že pojedeš po zádech 150m a nic se jí nestane
Jestli plánuješ nějaký delší pády a klouzání,tak to si raději pořiď něco v kůži. Já mám textilní bundu a jsem si vědom toho,že když sebou někde plácneš třeba na kruháku,tak nebudeš odřený. Ale jestliže spadneš ve 140km/hod na dálnici a budeš mít to štěstí,že se nezabiješ o první sloupky svodidel,tak je ti textilní bunda stejně na prdlačku.

17.11.2017 v 08:38 | Nahoru | #55
Dafikk: tak já nerozporuju, že kůže vydrží víc, protože i nejlepší má o čtvrtinu nižší odolnost než kůže, ale když si můžu vybrat mezi polyesterem který vydrží "x" a polyamidem, který vydrží trojnásobek, tak chci to lepší, protože i mezi odolností jednotlivých textilů jsou značné diference, tak chci ten co vydrží víc, kdžy už z povahy složení mách cest je textil komfortní volba a moje kůže je mi cennější než těch pár tisíc, o co je levnější polyesterová bunda, která je co do komfortu srovnatelná...

24.11.2017 v 10:52 | Nahoru | #56
Myslím že jde vybrat dle této tabulky a nemusí to být kůže. Viz dole

Ano je pravda že spousta lidí, má na sobě (většina) za určitých okolností nefunkční šrot, ale to je spiše chyba výrobců, než kupců samotných.Ono dle mého názoru, by se nemělo vůbec prodávat něco pod názvem ochranné pomůcky na mtorku, když to pak vůbec nechrání, ale pěkně to vypadá. Osobně jsem byl v šoku, když jsem si vyzjistil jak vše je a že spousty bund i za 8000 kč je jen pěkný šrot.

Pechu , ano Clover je v pořádku, jen se lehce prohneš cenově, ale na ochraně bych nešetřil.

26.11.2017 v 19:39 | Nahoru | #57
U Cloveru narážím na to že není v 5/6XL... Jinak by se mi líbil... Ta cena není až tak hrozná, když bunda savana 2 stojí 8kkč a někteří výrobci inzerují za 7kkč polyesterové věci...

Ohledně toho zavinění - nevím jestli je to jen o výrobcích, ono to bude i o kupujících, před lety dělaly i výrobci nižší střední cenové třídy převážně z polyamidu - například ta Padana - dnešní nástupce MBW nedělá z polyamidu nic, o materiálech lžou a překrucují názvy materiálů lepších na ty svoje, všechno je to polyester a ta nižší odolnost je ověřená, vyvalíš se v polyesteru, klidně běžný placák při mimo asfalt, a už je to poškozené na opravu nebo na vyhození, já se v té Padaně válel několikrát a vnější plášť je stále v pořádku, ačkoli to nikdy nebyl HI-tech produkt, jen obyčejná věc udělaná tak jak se patří z toho co se patří....... takže část zavinění je i v tom, že ty dražší materiály už asi nejsou lidi ochotni zaplatit a chtějí moto bundu za 2-3000,- když z polaymidu to dneska jde udělat až tak o dva tisíce dráž... Nicméně jsou na trhu i dražší bundy z polyersteru, byť ve vyšší gramáži, tak stále z polyesteru... v ohledu na toto už jsou i chrániče podle staré normy jen nepatrná nevýhoda, protože horší chránič pořád líp chrání když je na svém msítě, než když se hadr nad ním prodře a chránič se odebere z hadru pryč....

26.11.2017 v 19:45 | Nahoru | #58
jinak ten článek jsem samozřejmě studoval tam je to vylíčené po pravdě... A je tam nepokrytě vysvětleno že všechny ty polydury, khodry, hyperdury, megadury a další překruty jsou opět jen polyester a k tomu výčet ostatních materiálů s valstnostmi a využitím...

6.11.2020 v 19:36 | Nahoru | #59

Jaster píše: mrkni na Seca Strada , materiál skutečně z cordury s cenou přes 5000kč

Diky za tip..Ač zpětně stále se v prodeji drží za ty peníze pro mně dobrý