Téma: Přechod a a info...
30.10.2017 v 14:24
ahoj. Chci opustit svoji starou yamahu xj 600 rv.1985 a prejit na VFR 800 rv.1998. Zajimaji me 3 veci. jaky to ma motor to vfr, je tam ten v-tec s rovody retezem nebo ozubeny koly ? nebude to velky skok ? z xj600 ? jak se chova brždeni CBS oproti klasice ? dekuju za rady.
Předchozí
1 2
Následující

Přechod a a info...

30.10.2017 v 14:26 | Nahoru | #1
vefro 98-02 má rozvod ozubenými koly a skok to bude , pokud máš v hlavě nasráno , já na něm začínal a dokáže odpustit spoustu chyb a to i díky brzdám , který nám jelitům umí často zachránit kožich

Přechod a a info...

30.10.2017 v 14:57 | Nahoru | #2
Dekuji za odpověd. rešim pravě koupi. za stejny penize buď XJ 900 nebo to VFR. Ta XJ 900 je klidnejsi uz jsem ji byl projet ale je to na me uz težky. ta vaha tam je znat. Na to VFR jsem jen sedel. Nemelo baterku protoze je to dovoz ale o vikendu ji budu mit pripravenou na projižďku. Ale na tom vfr dosahnu nohama lip na zem a zda se mi lehči. tady určite bude lehči.

Přechod a a info...

30.10.2017 v 15:52 | Nahoru | #3
Šel jsem úplně tou samou cestou taky xj600 pak jsem chtěl 900 a nakonec to bylo VFR.
Z VFR bych strach neměl, když nebudeš hned tahat tak je nezáludná a hodná. Rozvod kolama byl do 2001. CBS je v pohodě, v podstatě nepoznáš že tam je, pokud nebudeš odvzdušňovat brzdy. Je to trochu pakárna. Jinak je to ale bezúdržbový.
A jen tak náhodou zrovna jednu prodávám

Přechod a a info...

30.10.2017 v 16:02 | Nahoru | #4
Uvidíš jak ti sedne ta V4. Já mám teda vtec, ale motor zrovna nepovažuju za zázrak techniky. Dole do 5 tis. ot. to moc nejede a nahoře nad 8 tis. to zase vibruje... Celkově je ten motor dost neklidnej. Tady je test vtecu a je dle mne velice objektivní (bohužel)>

PS: koukám, že je to po importu nečitelný, tak kdybyste to chtěli číst, tak písněte...

Naposledy editováno 30.10.2017 20:36:27

1 reakcí na tento příspěvek Přechod a a info...

30.10.2017 v 19:14 | Nahoru | #5
Ahoj, bude to delší psaní, snad ti pomůže. xj600/xj900 jsem sice nejezdil, ale zajímal jsem se o ně dost (teda o ní - 900, v lahvově zelené metalíze, byl jsem tenkrát úplně hotovej ) fyzicky viděl,seděl. Hlavní rozdíl je v posezu a náporu na ruce, podle mě zas až tak VFR cestovní není. Sice o ní píšou, jak se na ní dá cestovat, ale já to po 3letech vzdal. Ale možná je to mým opotřebováním věkem a 187cm (50+ a ruce dost opřené o řídítka ). Zatím se mi daří, takže jsem si vfr nechal pro radost a koupil na delší cesty T Tigera 900i.( ale kdybych musel volit jen jednu, tak VFR !!!! ) VFR je absolutně super bezproblémová motorka, a z VFR bude zrovna 800/98..pro tebe asi nejlepší volba. Podle profilu ti je 33, tak jsi jinde než já, blíž k "moderním" motorkám. Já v době koupě volil mezi stavem "nejlepší" poslední klasické karburátorovky 750 a "nejhorší" stříkačkou 800 ( " ber jako ", byly ve stejné ceně ). Já vzal 750 a jsem maximálně spokojen, protože jsem starší a na starší.
Ale mezi 750/96 a 800/98 je extrémní rozdíl v technice, vem že první VFR je z roku 1986 a s postupnými inovacemi ( kola / vývuky/ kyvka/...vydržela 10 let.
800/98 má ještě rozvod ozubenými koly, ojebali to až někde 2001( nevím, to už je na mě moc mladé ) duál je dobrý, zas tak často ho neřešíš, a někde tady na mcz je podrobný návod na výměnu kapaliny/odvzdušnění ( ale upřímně, byl to jeden z důvodů, proč jsem 800 nekoupil, jsem posera ).CBS - jak se chová proti klasice - v praxi nevím - teoreticky, někde je přesný popis, ...při zmáčknutí přední ti přibržďuje zadek, při zadní zase předek.. v tom popisu je přesně uvedeno, který pístek jak a kdy brzdí. A to zásadní nakonec, není to velký skok ? - NENÍ, jak už tu padlo výše, vfr je v podstatě hodná motorka, co dost odpustí a až se na ní naučíš, stejně budeš mít co dělat, aby jsi se svým jezdeckým uměním dostal na její hranice. VFR je motorka na delší dobu, na rok nemá cenu. Závěr ( pokud nechceš číst celé ) KUP si VFR

Naposledy editováno 30.10.2017 19:18:32

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod a a info...

30.10.2017 v 19:38 | Nahoru | #6
GL1>
Jen se zeptám. Proč myslíš že to někde v 2001 ojebali? Dostala upravenou palivovou mapu, imobilizér, automatickej sytič (na další věci si nevzpomenu)
Já třeba kdybych si vybíral něco jiného na silnici, tak vůbec nevím co, ten 4V je dle mě super. Řaďák už by mě asi nebavil.
Edit.: ještě k tomu cbs. Je to stejnej systém co má velký varadero. S přední brzdou ti jde jeden pístek na zadku a naopak. Neni to nějak extrémně znát,ale myslim si že mi to párkrát prdel zachránilo,ikdyž...

Naposledy editováno 30.10.2017 19:40:17

Přechod a a info...

30.10.2017 v 20:53 | Nahoru | #7
Vezmi 2001, upravené palivové mapy , mě brala 5,5 ať jsem jezdil cokoliv ozubené kola rozvody ,ber to tak že vtec už má 2x řetěz a napínák,teď jsem to řešil servisem ale vše v normě i ventily ale materiálem pokud by jsi musel vše měnit jsi na 8-10t Kč
Měl jsem i 99 taky dobrá ale ta 01 byla prostě lepší spotřebou když už jezdíš hodně...

1 reakcí na tento příspěvek Přechod a a info...

30.10.2017 v 20:57 | Nahoru | #8
FI ma dva "modely" ... 98-99 a 00-01. Poznas je od sebe podle toho, ze 98-99 ma packu sytice, to je asi nejviditelnejsi rozdil (i kdyz jsou dalsi, ale to uz chce mit nakoukane). A chybu s ni neudelas ...

a ze ti nekdo na dotaz na FI da test VTECu tak nejak uplne nechapu .

Přechod a a info...

30.10.2017 v 21:17 | Nahoru | #9
Hoši moc dik za odpovedi. ja pravě řešim moto na delši dobu. xj mam od roku 2012 a prakticky jsem na ni dosahnul na všechny limity te motorky dost me naučila ale uz ty leta a ten vykon tam neni... xj 900 se mi hezky řidi ale je to slon. proste je težka a to me sre. takze vemu adi to vfr. uvidim o vikendu. chci motorku na dlouhe trate jezdim Plzeň -Bardejov...a chci to minimalne na delši dobu.

(reakce na) Přechod a a info...

31.10.2017 v 07:09 | Nahoru | #10
Carel> v pohodě, asi jsem špatně formuloval -- 800/98 má ještě rozvod ozubenými koly, ojebali to až někde 2001-- myslel jsem tím pouze to, že už nedali rozvod ozubenými koly ale řetězem.

Naposledy editováno 31.10.2017 08:46:48

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod a a info...

31.10.2017 v 10:54 | Nahoru | #11

Veverčák píše: FI ma dva "modely" ... 98-99 a 00-01. Poznas je od sebe podle toho, ze 98-99 ma packu sytice, to je asi nejviditelnejsi rozdil (i kdyz jsou dalsi, ale to uz chce mit nakoukane). A chybu s ni neudelas ...

a ze ti nekdo na dotaz na FI da test VTECu tak nejak uplne nechapu .



Tak motor je v podstatě stejnej a jeho projevy se mimo vtec nelišej

Přechod a a info...

31.10.2017 v 11:03 | Nahoru | #12
Ahoj, měl jsem XJ '85 a aktuálně už deset let VFR, tak zkusím srovnat.
Takže motor 98-01 je stříkačka s kolama (ve 2000 úprava map kvůli spotřebě a eko, automatický sytič, imobilizér). Je to pořád ještě slušnej, nerozbitnej kus.
Skok po XJ to je, ale ne nepřekonatelnej. Počítej, že VFR je ve všem jiný. Mám poslední 750, ale měl jsem možnost si sednout na 800 a ostatní zprostředkovaně. Posez je sportovnější, motor silnější a točivější a proti karburároru trochu ucukanej, jako každá stříkačka.
CBS jsem měl na Blackbirdovi a skvělá záležitost, jen při odvzdušňování je to pakárna.
Hlavně si ji pořádně vyzkoušej, aby šla rovně, aby šel větrák na chladiči...

Naposledy editováno 31.10.2017 11:05:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod a a info...

31.10.2017 v 11:14 | Nahoru | #13

Mike70 píše: Tak motor je v podstatě stejnej a jeho projevy se mimo vtec nelišej



no to "v podstate" je velmi volne . Jelikoz ma treba uplne jiny rozvody . Je jasne, ze to jezdi podobne, i kdyz podle lidi, co jezdili oboji, je VTEC chciplejsi, ale to mam z doslechu, ja ho preskocil a sel jsem z 800FI rovnou na 1200F

Přechod a a info...

31.10.2017 v 11:33 | Nahoru | #14
Všimli jste si, že má domluvenou 98?

1 reakcí na tento příspěvek Přechod a a info...

31.10.2017 v 11:47 | Nahoru | #15
jo a pro pořádek , na vefro patří otevřenej lauf !!!

Přechod a a info...

31.10.2017 v 12:00 | Nahoru | #16
Zdar, mám 2001. Až pojedeš do Plzně, tak se zastav, máš to při cestě. Měl jsem XJ 600 pět let a po ní mám VFR 800. Tu už mám taky čtvrtým rokem. Teď ji prodávam, protože chci na starý kolena cestovní enduro - Yamahu Xt 1200 Z. Můžem podebatovat. Je to super motorka.

(reakce na) Přechod a a info...

31.10.2017 v 12:54 | Nahoru | #17

Mike70 píše: Tak motor je v podstatě stejnej a jeho projevy se mimo vtec nelišej


Právě ten vtec to zabil...ale tím myšleno servis....za 70tkm na Fi jsem krom elektriky na to mimo pravidelne výměny kapalin vůbec nemusel sáhnout....i podložky v normě před prodejem a to měla 116t a bůh ví kolik skutečně....teď jsem u vtec při 72t km nechal kamaráda dělat servis....sice vše v normě ale za dalších 22tkm už to něco stát bude....

1 reakcí na tento příspěvek Přechod a a info...

31.10.2017 v 15:44 | Nahoru | #18
ahoj Milane. ja jsem v plzni pirad muzeme dat sraz... treba bych bral moto od tebe. kolik si predstavujes cenu ?

(reakce na) Přechod a a info...

31.10.2017 v 17:45 | Nahoru | #19

Veverčák píše: no to "v podstate" je velmi volne . Jelikoz ma treba uplne jiny rozvody . Je jasne, ze to jezdi podobne, i kdyz podle lidi, co jezdili oboji, je VTEC chciplejsi, ale to mam z doslechu, ja ho preskocil a sel jsem z 800FI rovnou na 1200F



Prosím tě, co to meleš??? Rozvody nijak na projevu motoru nepoznáš, jen na životnosti, respektive nutnosti vyměnit jednou za delší čas řetízky a napínáky (což je samozřejmě oproti Fi opruz) a složitýmu štelování ventilů. Věřím, že je vtec dole trochu línější, ale od 7000 ot. co naskočí už je to stejný...

(reakce na) Přechod a a info...

2.11.2017 v 04:54 | Nahoru | #20
motomiro> Sorry, že jsem neodepsal hned. Nebyl jsem na netu. Pokud máš zajem tak se ozvi na email: snobl5@seznam.cz.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod a a info...

4.11.2017 v 12:49 | Nahoru | #21

Mňojo píše: jo a pro pořádek , na vefro patří otevřenej lauf !!!


No ale není lauf jako lauf. Slyšel jsem z VFR krásnou hudbu, ale i hrůzu. Já jsem tak trochu "konzerva" a jsem zastáncem origo koncovek.
Jen doplním drobnost o které tu nepadlo slovo: XJ 900 má kardan a VFR řetěz. Drobnost, ale při dlouhých přesunech které plánuješ odpadá jedna starost.
To ale nic nemění na tom, že můj favorit je VFR (5.let bezproblémového užívání)

2 reakcí na tento příspěvek Přechod a a info...

4.11.2017 v 20:13 | Nahoru | #22
Tak ji mam doma. Dlouho jsem vhal a nakonec padla miska vah na VFR. včera jsem ujel prvnich 100km. Trochu si musim zvykat na ten zvuk motoru. takovej piskot oproti xj . Co tam lejete za olej ? Mam u manual a tam se piše 10w40 ale značka ? stači shell ?

(reakce na) Přechod a a info...

4.11.2017 v 20:48 | Nahoru | #23
motomiro> kterou jsi vzal stříbrnou? Olej 10w40 viskozita dle manuálu já už několik let beru klasiku stáčeny úplně dostačující.... právě ten piskot je geniální ....gratulace

1 reakcí na tento příspěvek Přechod a a info...

4.11.2017 v 22:34 | Nahoru | #24
nakonec jsem vzal jednu černou z prahy. Pan mi dost spustil navic mam si prijet jeste pro nahradni regulator dobijeni,řikal ze ten co mam urcite odejde bo je ješte org...moh jsem si ho vzit hned ale nemel udelany konektory. tak se mam stavit v tydnu a jeste nejak veci a org.vyfuk ted je tam ladak boss.
Nejaky šramy ma ale vonavku jsem nehledal a ani jsem na ni nemel. dostal jsem to i s kufrem ale ten se mi na motorce nelibi.




(reakce na) Přechod a a info...

5.11.2017 v 09:00 | Nahoru | #25
motomiro> No ten kufr není zázrak na žádný motorce krom toho funguje při rychlejší jízdě jak větrolam ale jinak budeš spokojen, doporučuju padáky pokud Ti nevadí vrtání kapot

Přechod a a info...

5.11.2017 v 18:08 | Nahoru | #26
pridavam foto regulatoru. myslite ze je puvodni ? jinak dnes jsem promeroval dobijeni . jen klasicky multimetrem . na volnobeh ukazuje 12.5v a nas 2000tisice otacek uz 13v a pak vic podle otaček. je to normalni ?








Přechod a a info...

5.11.2017 v 18:27 | Nahoru | #27
Je to origo regl. No a pokut jsi dostal náhradní, tak bych ho vyměnil. Není to žádná hitparáda, ale zatím dobíjí, je otázkou jak dlouho - u VFR je to jen otázkou času.

Přechod a a info...

5.11.2017 v 18:37 | Nahoru | #28
děkuji moc za info. takže ho preventivně vymenim ad mam klid.
nechapu hondu ze po letech to nevyřešila. slyšel jem ze i na novejšich motorkach odchazi.

(reakce na) Přechod a a info...

6.11.2017 v 11:04 | Nahoru | #29

motomiro píše: Tak ji mam doma. Dlouho jsem vhal a nakonec padla miska vah na VFR. včera jsem ujel prvnich 100km. Trochu si musim zvykat na ten zvuk motoru. takovej piskot oproti xj . Co tam lejete za olej ? Mam u manual a tam se piše 10w40 ale značka ? stači shell ?



Jo, kdybys vzal vtec, tak žádný pískání nebude Jinak existuje krásná VFR s kuframa

Naposledy editováno 06.11.2017 11:07:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přechod a a info...

6.11.2017 v 13:18 | Nahoru | #30
StB> vefro bejvalo klenotnice techniky ( možná , že ještě je ) od hondy , ale ten vejfuk teda nedotáhli , zakrývá letmáč a zvukový projev taky žádná hitparáda , měl jsem tam titanový GPR a tunely se musely jezdit na dvojku
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
VFR 800 5. generace Praha a okolí Honda VFR 800 Sport-touring 3 Dnes v 16:22 Gahan37
Honda VFR 800- čas na okruhu v Brně Honda VFR 800 Radi_m 7 8.11.2017 v 19:31 Remi-la-bo
kontrolka FI Honda VFR 800 Fi Honda VFR 800 dacapo 5 16.10.2017 v 13:34 Gahan37
Laděný výfuk Honda VFR Vtec Honda VFR 800 ZdenekPR 7 13.10.2017 v 10:43 parezi
turistická řídítka honda vfr 800 [1, 2] Honda VFR 800 milhaus83 45 11.10.2017 v 11:47 Nemfis

TOPlist