globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba klikové hřídele
23.7.2017 v 11:02
Zdravím. Chtěl bych nechat vyrobit klikovku, jen nevím, z jakého materiálu uďelat setrváky a z jakého osičky. Ojnice s čepama koupim, ale zbytek koupit nejde. Bude to prototip. Ještě mě zajímá, jaké se dělají vůle mezi osičkou a setrvákem a setrvákem o ojničním čepem. Díky. PS- koupit celá klika nejde...

2 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 09:45 | Nahoru | #1
Pár "ostrých" 2T motorů s 2, 3, i 4 válci jsem vyrobil, fotek moc nemám a v mizerné kvalitě... ale třeba ten 3vál měl kliku na 6ti ložiskách, kvůli tepelné roztažnosti dlouhého bloku, bylo 5x válečkoné a jen 1x kuličkové, které kliku axiálně vedlo a mezi ložisky vždy 2x labyrint. Hlavně takhle dlouhá lisovaná klika, u více válce, se bude "kroutit" a proto byl odběr výkonu u 3vál. mezi prvním a druhým válcem a u 4válu mezi 2. a 3.
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...

(reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 10:55 | Nahoru | #2

PETARDAK píše: Pár "ostrých" 2T motorů s 2, 3, i 4 válci jsem vyrobil, fotek moc nemám a v mizerné kvalitě... ale třeba ten 3vál měl kliku na 6ti ložiskách, kvůli tepelné roztažnosti dlouhého bloku, bylo 5x válečkoné a jen 1x kuličkové, které kliku axiálně vedlo a mezi ložisky vždy 2x labyrint. Hlavně takhle dlouhá lisovaná klika, u více válce, se bude "kroutit" a proto byl odběr výkonu u 3vál. mezi prvním a druhým válcem a u 4válu mezi 2. a 3.
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...



dobře ty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele

26.7.2017 v 10:04 | Nahoru | #3
PETARDAK> Moc pěkná práce, jestli si to podle foto vybavuji, tak ten 3 a 4 válec jsem obdivoval když jsem s tátou jako kluk jezdil na sprinty - Holice, Břehy, Pardubice.
To byly časy, 99% strojů stavěnejch na koleně, Warťasy, traboše, leteckej motor Walter atd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1184, 1185] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35522 Dnes v 13:24 assassin
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 BlackSabbath 47 10.5.2024 v 14:53 BlackSabbath
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 koda5 10 26.4.2024 v 12:34 psenap
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37


TOPlist