bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výroba klikové hřídele
23.7.2017 v 11:02
Zdravím. Chtěl bych nechat vyrobit klikovku, jen nevím, z jakého materiálu uďelat setrváky a z jakého osičky. Ojnice s čepama koupim, ale zbytek koupit nejde. Bude to prototip. Ještě mě zajímá, jaké se dělají vůle mezi osičkou a setrvákem a setrvákem o ojničním čepem. Díky. PS- koupit celá klika nejde...
Předchozí
1 2
Následující

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 11:11 | Nahoru | #1
Jaké GSXR máš R. V.?

Naposledy editováno 23.07.2017 11:12:19

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 11:19 | Nahoru | #2
Jinak třeba klika na R. v. 2003-2004 vyjde na cca 45000,-Kč.... e: tak klika lze koupit na všechny modely GSX1000R a ceny do 2004 jsou 45tkč a od 2005 výše 44tkč... dodání cca 3-6 prac. dnů. Na výrobu bych se vyprdnul, ve finále to vyjde na stejný prachy s nejistým výsledkem... Nebo koupit jetou...

Naposledy editováno 23.07.2017 11:30:01

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 18:01 | Nahoru | #3
Sorry. Gsxr jsem tam dal, protože to po mě chtělo nějakou motorku, jinak to nešlo zveřejnit. Jinak stavim řadový dvoutaktní čtyřválec...

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 18:03 | Nahoru | #4
Aha, tak to potom nevím

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 19:46 | Nahoru | #5
hele bude to urcite nejaka uslechtila vysokopevnostni ocel.. trida 15 mozna spis 16.. a navrhnout vule nebude takova sranda jako "je to od x do y", bude zalezet na provoznich podminkach, atd..

navic radovej 2T ctyrval teda nevim, nevim, to bude narocny i pro fabriku.. co si pamatuju tak honda (NSR500) mela V-ecko, Yamaha ve stejne tride tusim snad neco jako "paralelne spojeny dva dvouvalce se dvema klikama"... seriove je takovymu pocinu nejbliz asi NS400R (3 valce, dva dopredu jeden dozadu..)

45kkc za kliku je podle me uz docela palka, kdyz sezenes rozumnou a ochotnou firmu tak obrabeni, vyvazovani i zuslechtovani vyjde urcite na min.. typoval bych ze by ses mohl do tretiny az pulky vejit, (ale zas teda fakt hadam - nejsem ani kovoobrabec ani kalic..)
...jenze furt je problem viz vise - kdyz to navrhnes blbe, budes mit v celku drahy tezitko

...a jinak bych vubec namisto nadhazovani tematu a loveni "rozumu" na m.cz daleko spis poshanel skripta z oboru spalovaci motory, tam se kupodivu i ledacos zajimavyho dozvis

(reakce na) Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 19:58 | Nahoru | #6

GSpower píše: Sorry. Gsxr jsem tam dal, protože to po mě chtělo nějakou motorku, jinak to nešlo zveřejnit. Jinak stavim řadový dvoutaktní čtyřválec...



nechci tě podceňovat,ale pokud nedokážeš navrhnout ani materiál a jeho následné zušlechtění,tak jak chceš navrhnout a vypočítat celou konstrukci kliky?
pokud by jsi dělal sekačku na trávu s výkonem 5,5 k ,tak se to nějak uplácá,ale 2t 4válec?to bude výkon jako hovado........

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 20:17 | Nahoru | #7
taky je dost možné že má k těm upravám, materiálu, kalení, zušlechtění atd atd přístup v práci v tomto případě by cena nemusela být vůbec tak hrozná a i když by to nevyšlo tak já bych rád říkal tenhle hajzl na stole je kliková hřídel do motoru kterej jsem chtěl navrhnout

jinak bych byl moc rád když by se to povedlo určitě by to bylo dost zajímavé mám moc rád tyhle "domácí" stavby

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 20:51 | Nahoru | #8
Každopádně bych nerad vymýšlel vymyšlené. Vezmu jeden jednoválcový motor, rozďělám ho , poměřim a jde se rýsovat. Koupim 4 valce, hlavy, pisty, ojnice, karbce atd atd.... kdybych sehnal kontakt na vyrobce klikovky, tak bych koupil zvlast 8ks setrvaku, levej a pravej cep a pak by stacilo uz jen udelat 3ks hridele mezi valce. Kartery cnc a prevodovku dam z cca 4x silnejsi motorky. Kdyz ty setrvaky nesezenu, tak rozdelam kliku, co mam doma a udela se podle ni, ale neznam material, tak asi tak.

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 21:00 | Nahoru | #9
Ojniční čepy i hlavní čepy (jak píšeš "osičky") nebudou mít v setrvákách vůli, ale budou tam s přesahem nalisovány, pokud ta klika nebude sešroubovaná, jako třeba u Praga V3S.

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 21:27 | Nahoru | #10
Ano s přesahem, ale kolik?

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 21:40 | Nahoru | #11
Čepy bych osobně dělal z klasiky 14 220 , nechat nacementovat ale zbytek nemám potuchy

Naposledy editováno 24.07.2017 06:36:01

(reakce na) Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 21:44 | Nahoru | #12
GSpower> podle mě čepy na jednoválcové klice mají příliš malý průměr na to,aby přenesly sílu 4 klik poskládaných za sebou.

když budeš znát rozměry,můžeš si to vypočíst,lisovaný spoj může přenášet:

osovou sílu – F * d * l * f * p
kroutící moment – MK 0,5 * d2 * l * f * p
bezpečnost proti prokluzu: k = 1,5 2, Msv k * Mk

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 22:00 | Nahoru | #13
..lisovanej spoj se pocita jako tlustostenna nadoba - z deformacni podminky (presah)

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 22:04 | Nahoru | #14
e

Naposledy editováno 27.07.2017 23:23:03

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 22:12 | Nahoru | #15
..........další věc,jak chceš vyřešit opěrné ložiska mezi klikama?každý trošku lepší dvouvál má ty ložiska 2 vedle sebe,protože jedno to neunese a k tomu mezi ně labyrint,při šířce 4 klikovek by měl ten motor metr!!

vím o člověku,co sériově stavěl funkční jednovácové motory a když se pak pokoušel z toho udělat dvouválec,tak si vylámal zuby......

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 23:08 | Nahoru | #16

Dolph-cz píše: ..........další věc,jak chceš vyřešit opěrné ložiska mezi klikama?každý trošku lepší dvouvál má ty ložiska 2 vedle sebe,protože jedno to neunese a k tomu mezi ně labyrint,při šířce 4 klikovek by měl ten motor metr!!

vím o člověku,co sériově stavěl funkční jednovácové motory a když se pak pokoušel z toho udělat dvouválec,tak si vylámal zuby......



Viděl jsi video z Maďarska, jak tam honí něco co vypadá jako Jawa 350 a má to šestiválec, kde má vedle sebe 6 válců z 350 a ten motor chodí a zdaleka nemá víc jak metr na šířku. Zvuk super a jede mu to také pěkně.

Výroba klikové hřídele

23.7.2017 v 23:25 | Nahoru | #17
něco podobný funguje Konig

(reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 08:02 | Nahoru | #18

Vítězslav_Máří píše: Viděl jsi video z Maďarska, jak tam honí něco co vypadá jako Jawa 350 a má to šestiválec, kde má vedle sebe 6 válců z 350 a ten motor chodí a zdaleka nemá víc jak metr na šířku. Zvuk super a jede mu to také pěkně.



jo,to jsem viděl jak moc mu to funguje-vibrace,výkon,životnost ...,se už asi nedopátráme....,ale borec

neříkám,že je to nemožné,jsou lidi,co mají veliké znalosti a možnosti.....,jen pochybuju,že se na fórech vyptával,jaký přesah použít pro lisovaný spoj....

Naposledy editováno 24.07.2017 08:06:46

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 08:33 | Nahoru | #19

Mňojo píše: Čepy bych osobně dělal z klasiky 14 220 , nechat nacementovat ale zbytek nemám potuchy



Na čepy je to málo. je potřeba materiál 16220 nebo lépe 16720 ,ale ten už je velmi těžko k sehnání.
Cemetovat 0,4-0,6mm, kalit popustit na 53-55HRC
z 14220 tak max. setrvačníky,
přesah na čepech .. co na to říct: strašně záleží na průměru čepu a tím na ploše kterou to bude držet. na malé motory (do 50ccm) se dělá přesah tak 0,03-0,035mm u velkých motorů (okolo 250ccm) se dělá přesah 0,07-0,075mm,ale jak píšu záleží na průměru toho čepu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 09:28 | Nahoru | #20

Tifone píše: Na čepy je to málo. je potřeba materiál 16220 nebo lépe 16720 ,ale ten už je velmi těžko k sehnání.
Cemetovat 0,4-0,6mm, kalit popustit na 53-55HRC
z 14220 tak max. setrvačníky,
přesah na čepech .. co na to říct: strašně záleží na průměru čepu a tím na ploše kterou to bude držet. na malé motory (do 50ccm) se dělá přesah tak 0,03-0,035mm u velkých motorů (okolo 250ccm) se dělá přesah 0,07-0,075mm,ale jak píšu záleží na průměru toho čepu.



Není tam chyba? Cementačka "POLDI-HOR" je 16 420 né 16 220??? jinak souhlas

Naposledy editováno 24.07.2017 09:48:38

Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 09:41 | Nahoru | #21
Ok, tak ty čepy mezi válcema můžu udělat větší, ale asi bude jednodužší je sehnat z něčeho jinýho- většího. Bude to 4x50ccm, takže bych se jednoho většího ložiska mezi válci nebál. Jinak válec je široký 11cm, takže šířka motoru cca 44cm + zapalko slabej pulmetr. Válec je cca o 1/3 možná až o 1/2 širší, než karter kliky. Ono to nebude tak hrozný. Jestli teda jeste stocit ty setrvaky, to bude asi potreba... Diky hoši.

2 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 09:45 | Nahoru | #22
Pár "ostrých" 2T motorů s 2, 3, i 4 válci jsem vyrobil, fotek moc nemám a v mizerné kvalitě... ale třeba ten 3vál měl kliku na 6ti ložiskách, kvůli tepelné roztažnosti dlouhého bloku, bylo 5x válečkoné a jen 1x kuličkové, které kliku axiálně vedlo a mezi ložisky vždy 2x labyrint. Hlavně takhle dlouhá lisovaná klika, u více válce, se bude "kroutit" a proto byl odběr výkonu u 3vál. mezi prvním a druhým válcem a u 4válu mezi 2. a 3.
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 09:50 | Nahoru | #23
Další věc je, že musím dát zapalování á90º aby se mě to vešlo. Je to 2t, tak by to mohlo být asi jedno, jaký bude pořadí ne? Dal bych to od prvního válce po 90º a každá čtvrtotáčka bude pálit. ???

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 09:54 | Nahoru | #24
Krása. Nestavím závoďák, bude to všechno z prskoletu 50ccm cca 4koně

(reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 10:55 | Nahoru | #25

GSpower píše: Krása. Nestavím závoďák, bude to všechno z prskoletu 50ccm cca 4koně



to jsi měl napsat hned na začátku!

tím se to hodně zredukuje,například hlavní čepy 50mm,jsou šíleně moc,na ojnicích nebudeš mít ani polovinu.navíc velké ložisko znamená i velká vůle a velké rotující hmoty,to je taky nežádoucí.

(reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 10:55 | Nahoru | #26

PETARDAK píše: Pár "ostrých" 2T motorů s 2, 3, i 4 válci jsem vyrobil, fotek moc nemám a v mizerné kvalitě... ale třeba ten 3vál měl kliku na 6ti ložiskách, kvůli tepelné roztažnosti dlouhého bloku, bylo 5x válečkoné a jen 1x kuličkové, které kliku axiálně vedlo a mezi ložisky vždy 2x labyrint. Hlavně takhle dlouhá lisovaná klika, u více válce, se bude "kroutit" a proto byl odběr výkonu u 3vál. mezi prvním a druhým válcem a u 4válu mezi 2. a 3.
Problém je že u "více" válce potřebuješ silné čepy (i hlavní i ojniční) a pokud nemáš extra velký zdvih, tak je kritické místo setrváků můstek, mezi dírama pro hlavní a oj.čep... po pnutí od nalisování obou čepů + namáhání přenosem výkonu ten můstek rád praská... a pokud chceš vyrobit setrvák vždy vcelku s jedním čepem, můsí to být předkované!!! Jinak to i při velkém přechodové rádiusu, praská na "vrubovou houževnatost"...



dobře ty

(reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 11:55 | Nahoru | #27

GSpower píše: Další věc je, že musím dát zapalování á90º aby se mě to vešlo. Je to 2t, tak by to mohlo být asi jedno, jaký bude pořadí ne? Dal bych to od prvního válce po 90º a každá čtvrtotáčka bude pálit. ???



-U 4válce/2T se velmi často používá jen dvojí zapalování a pálí 2 a 2 válce současně... m.j. tak funguje i ten KONIG, zmiňovaný výše
-i u takto slabého stroje, "musíš" (u lisované kliky) brát výkon mezi válci a ne na konci, jinak se ta klika bude kroutit a praskat

Naposledy editováno 24.07.2017 11:56:00

1 reakcí na tento příspěvek Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 14:10 | Nahoru | #28
Ano, výkon vezmu mezi 2 a 3 válcem asi na přímá kola. Jen mě nenapadá důvod, proč bych nemohl dát válce po 90 °??

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 14:53 | Nahoru | #29

GSpower píše: Ano, výkon vezmu mezi 2 a 3 válcem asi na přímá kola. Jen mě nenapadá důvod, proč bych nemohl dát válce po 90 °??



po 90° to dát můžeš,ale stačí ti dvě dvojté indukční cívky-jedna pro 0 a 180,druhá pro 90 a 240.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výroba klikové hřídele

24.7.2017 v 15:08 | Nahoru | #30

Dolph-cz píše: po 90° to dát můžeš,ale stačí ti dvě dvojté indukční cívky-jedna pro 0 a 180,druhá pro 90 a 240.



Nejsem si jistý, že u 2T, který při D.Ú. už vlastně dokončuje přefuk, by ta plonkovní jiskra nemohla dělat paseku... u 4T je to samo, běžné, ale tam při H.Ú. při střihu ventilů, ta jiskra navíc, ničemu nevadí...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1171, 1172] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35136 Včera v 22:30 Ozzy_
EWC 2023, 2022 24h Le Mans, Spa, S... [1 ... 17, 18] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 522 6.4.2024 v 21:04 BlackSabbath
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 Baca13 2 25.3.2024 v 11:45 Gahan37
Třese se předek motorky při ostrém ... [1, 2, 3] Suzuki GSX-R 1000 mara-fous-k3 62 19.10.2023 v 22:13 assassin
Kterou vybrat R1, GSX-R 1000, CBR 1... Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Eqwidirium 3 10.10.2023 v 08:11 Ozzy_


TOPlist