globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

Schody na zadní pneu

30.7.2017 v 22:35 | Nahoru | #151

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

30.7.2017 v 22:56 | Nahoru | #152

Veverčák píše: jak myslis . A ta guma je z tech naklonu jen par stupnu pod max. naklonem GP motorky?


Problém je v tom, že si myslíte, že se při závodech jezdí na maximální náklony.
NE! Závodníci jezdí na čas! Takže potřebují mít v zatáčce co možná největší rychlost která je dána zachováním velikosti gripu. A proto z toho visí jak opice, aby ta motka měla náklon pokud možno co nejmenší a oni tím pádem jeli co nejrychleji!
Takže já nejedu jak v MotoGP, protože se vykláním minimálně, naklápím hodně motku a tím pádem nemůžu mít takovou rychlost!

(reakce na) Schody na zadní pneu

30.7.2017 v 23:00 | Nahoru | #153

SO545 píše: ten fon ojebava miinimalne ale minimalne o 10stupnov ak tie stupne su udavane k pneu na foto .


hmm, takže tvůj dojem. Ale já mám ověřeno, že to měří více než dobře. Aplikace BubleLevel (a podobné) mají dokonce kalibraci.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

30.7.2017 v 23:06 | Nahoru | #154
... jinak ten můj Koník už je po smrti , dnes padla 50tis. hranice!

(reakce na) Schody na zadní pneu

30.7.2017 v 23:19 | Nahoru | #155

ramlik píše: Problém je v tom, že si myslíte, že se při závodech jezdí na maximální náklony.
NE! Závodníci jezdí na čas! Takže potřebují mít v zatáčce co možná největší rychlost která je dána zachováním velikosti gripu. A proto z toho visí jak opice, aby ta motka měla náklon pokud možno co nejmenší a oni tím pádem jeli co nejrychleji!
Takže já nejedu jak v MotoGP, protože se vykláním minimálně, naklápím hodně motku a tím pádem nemůžu mít takovou rychlost!



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 00:04 | Nahoru | #156
ramlik> Myslim ze ta guma sama o sobe vypovida o tvem jizdnim stylu. a to nevypada na 52 stupnu, srry.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 00:29 | Nahoru | #157
RoumenS> no, můj styl určitě není nic, co bych jiným doporučil, ale zajímalo by mě, co jsi z těch fotek vyčetl.
Já těm naměřeným hodnotám věřím, testoval jsem to týden v autě s úhloměrem.
...na 46° se člověk dostane celkem lehce, na těch 52° už jsem se musel pořádně snažit, ještě k tomu v provozu.
...jestli chceš psát něco o tom cenťákovém poserpruhu, šetři klávesnici a počti něco zpět.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 00:32 | Nahoru | #158

ramlik píše: RoumenS> no, můj styl určitě není nic, co bych jiným doporučil, ale zajímalo by mě, co jsi z těch fotek vyčetl.
Já těm naměřeným hodnotám věřím, testoval jsem to týden v autě s úhloměrem.
...na 46° se člověk dostane celkem lehce, na těch 52° už jsem se musel pořádně snažit, ještě k tomu v provozu.
...jestli chceš psát něco o tom cenťákovém poserpruhu, šetři klávesnici a počti něco zpět.



Pojd se projet ;). A aby byla prdel, vyber si zatáčku, natocime video a zacnem merit. Jestli das 50 stupnh aniz by sis rozbil hubu, vymysli si rozumnou odmenu ;)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 01:01 | Nahoru | #159
Veverčák> jaké jezdíš pneu, dáváš je do kraje? kolik myslíš, že máš náklon? myslíš, že to Tuono to taky měří blbě?
...dojeď, nemám problém ti to ukázat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 07:19 | Nahoru | #160
ramlik> Vyberte den, kdy nejsem v práci, dojedu se pokochat

Chtěl jsi odezvu, tak tady je. V pravém náklonu taháš o kus dříve a více (možná jen více pravotočivých zatáček). Chtělo by to vyrovnat a nebát se jít na plyn dříve.

2 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 07:22 | Nahoru | #161
ramlik: me to prijde naky divny, ja zadny velky naklony nejezdim a vzadu jsem mel do kraje kazdou pneu. Ale klidne se spokojim i s tim, ze jezdim vic jak 50stupnu naklony to ze v motoGP jezdi mensi naklony nez my na cestakach v provozu, protoze to je rychlejsi je taky dobra teorie

Naposledy editováno 31.07.2017 07:23:41

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 07:28 | Nahoru | #162
K4m3n> KH má ten problém, skoro pořád rovné silnice. Jen směr Sázava je fajn, co si pamatuju.

Baví mě sledovat gumy, nastavení a jízdní styly a schopnosti. A dal jsi dobré info a fotky

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 07:30 | Nahoru | #163

assassin píše: ramlik: me to prijde naky divny, ja zadny velky naklony nejezdim a vzadu jsem mel do kraje kazdou pneu. Ale klidne se spokojim i s tim, ze jezdim vic jak 50stupnu naklony to ze v motoGP jezdi mensi naklony nez my na cestakach v provozu, protoze to je rychlejsi je taky dobra teorie


ale no tak!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 07:41 | Nahoru | #164
Krejza> poslední tři zatáčky před garáží byly pěkné pravé
...gumu jsem lehce umyl vodou, rukou, kvůli fotce. A ten zadní centál není na max., 6 ze 7mi.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 07:52 | Nahoru | #165
ramlik> To nejsou jen tři zatáčky

6 ze 7mi je imho moc. Po 50ti pružina nezměkne natolik, abys musel mít tohle. Static sag musíš mí někde okolo 3cm, free skoro žádnej.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 08:55 | Nahoru | #166

ramlik píše: RoumenS> no, můj styl určitě není nic, co bych jiným doporučil, ale zajímalo by mě, co jsi z těch fotek vyčetl.
Já těm naměřeným hodnotám věřím, testoval jsem to týden v autě s úhloměrem.
...na 46° se člověk dostane celkem lehce, na těch 52° už jsem se musel pořádně snažit, ještě k tomu v provozu.
...jestli chceš psát něco o tom cenťákovém poserpruhu, šetři klávesnici a počti něco zpět.


Jak uz bylo psano, asi vic pravotocivych zatacek, tahas hlavne kdyz uz je motorka dost narovnana a to se moc neshoduje s tim co si psal, ze z motorky nevysis, ale spis vic klopis, to ty okraje. Ja se snazim jezdit stejne, abych motorku co nejmene naklanel a v zatacce mel co nejvetsi stycnou plochu pneu. Tak ze pracuju hlavne vrchni casti tela a stejne mam gumu az do kraje. Ale tim te nechci nijak kritizovat, jen mi neprijde, ze bych pak musel jezdit naklony xx stupnu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 09:09 | Nahoru | #167
Krejza> já mám potřetí po sobě / na doporučení servismana/ micheliny 2 a pokaždé dopadly zadní gumy stejně, tj. střed celkem v pohodě a boky - schody- začnou se objevovat přibližně okolo9 - 10000km. Přední pěkná kulatá vydrží bez problému dvě zadní. Jezdíme devadesát procent ve dvou / deauville 650 / Zadek foukám na 2,9 a předek na 2,5 a tuhost nastavenou na max.... Takže letos bude změna na Pirelli angel gt a jak říkaji kousek od nás za hranicí ,,ZOBACZYMY,,

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 09:10 | Nahoru | #168

Krejza píše: ramlik> To nejsou jen tři zatáčky

6 ze 7mi je imho moc. Po 50ti pružina nezměkne natolik, abys musel mít tohle. Static sag musíš mí někde okolo 3cm, free skoro žádnej.


no, origo je na 68kg na 5. já mám 82kg

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 09:15 | Nahoru | #169
ramlik> Na to, co je psané v manuálu, dost seru. Vzít si metr, pomocníka a naměřit se vlastní hodnoty dá více než manuál. V tomto případě.

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 09:29 | Nahoru | #170
maldr63> Deauville nemá nastavení odskoku, že? Tohle ti po 8-10 velice viditelně udělá i GT. Z mé zkušenosti se nejříve (do tisíce) srazí přední hrana a zadní je ostrá. Potom ten rozdíl narůstá až do viditelných schodů.
U cestování, což u Tebe předpokládám, lze nastavit, resp. už máš tlumič nastaven, pouze nějaké obecné univerzální nastavení. Takže pokud Tě tohle neomezuje, tak bych to neřešil. Nebo neřešil nijak moc. Bez možnosti nastavení odskoku můžeš maximálně nechat předělat planžety nebo koupit jiný tlumič. Zda se to vyplatí je na Tobě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 10:17 | Nahoru | #171
RoumenS> tak naposledy
Jezdil jsem Q1 ,Q2, Roadsmarty 1 a 2 a všechny jsem bez problému sjel až do kraje, aniž bych škrtal stupačkou.Shodnem se na 45° náklonu? Versys má stupačky výš než většina nakedbike.
Letos Sportsmart Max2 a hned od začátku obrovský rozdíl při jízdě! Taky běžné broušení stupačkou. Na okruh jsem už hlásiče dost zkrátil, bo mě to už vadilo. A stejně jsem zase brousil.
Myslím, že ta guma má podobný profil jako Pirelli SC. A na tom Tuonu, aby ji sjel do kraje, musí klopit určitě kolem 55°.
...nejsem turista.Na moto mám velmi málo času, a tak se ho snažím využít tak, jak mě se líbí. A naštěstí mám pěkný úsek blízko.

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 10:27 | Nahoru | #172

ramlik píše: Veverčák> jaké jezdíš pneu, dáváš je do kraje? kolik myslíš, že máš náklon? myslíš, že to Tuono to taky měří blbě?
...dojeď, nemám problém ti to ukázat.



ja jezdim na silnici jak posranej (nekteri tady muzou potvrdit ), takze se naklanim jen trochu a moje gumy vypadaji obvykle jako ty tvoje . A rozhodne se nenaklanim pres 50 stupnu . Na okruhu samozrejme sjedu gumy do kraje hned v prvnim kole, to je jina story, ale i tam to vidim sotva na 45 stupnu ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 10:55 | Nahoru | #173
ramlik> Dunlopy jsem nasadil první teď, Alpha 13, ekvivalent SC. Kulaté jak svině. Předtím Rosso Corsa, 2x, špičatější, Rosso 2, 2x, kulaté.

Proto mi dost nesedí tvrzení, že Sportsmart 2 max bude mít podobný profil jako SC. Ostatní kluci z MG jezdí dunlopy už dlouho a všechny nižší řady pod tyto Alphy jsou podle nich ještě kulatější. Nevím, jak špičatá je SC, ale RC je relativně dost.
Takže tohle srovnávat je dost hovadina.

Naposledy editováno 31.07.2017 10:59:41

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 12:43 | Nahoru | #174
Krejza, ramlik, už se tady na to vykašlete a koukejte v víkendu dorazit do Netolic, ať nám ostatním můžete dát přednášku u piva.

1 reakcí na tento příspěvek Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 12:51 | Nahoru | #175

Je z toho dost zřejmé, že se ta guma dá víc klopit?

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 12:54 | Nahoru | #176
PanIvo> já určitě nedorazím máme o víkendu velkou firemní akci, takže musím pracovat.

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 13:07 | Nahoru | #177

Krejza píše: ramlik> Dunlopy jsem nasadil první teď, Alpha 13, ekvivalent SC. Kulaté jak svině. Předtím Rosso Corsa, 2x, špičatější, Rosso 2, 2x, kulaté.

Proto mi dost nesedí tvrzení, že Sportsmart 2 max bude mít podobný profil jako SC. Ostatní kluci z MG jezdí dunlopy už dlouho a všechny nižší řady pod tyto Alphy jsou podle nich ještě kulatější. Nevím, jak špičatá je SC, ale RC je relativně dost.
Takže tohle srovnávat je dost hovadina.


Hovadina je chytat mě za slovo aneb technické výkresy výrobce gum fakt shánět nebudu.
Já porovnávám jen to, co znám, takže pouze říkám, že na MAX2 lze jet větší náklon než na Q1, Q2, R1, R2, a ostatních gumách, které mají podobný profil. (GT,ST, Power,Pilot Road,RoadAttack)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 14:59 | Nahoru | #178
...koukam, diskuze o naklonech pokracuje

ramlik> No vidis, tys nejel SS2 do kraje a ukazuje ti to 53°. Ja jo (teda zadni, predek do kraje nejde, jelikoz hranu vlastne nema), takze sem jezdil vetsi naklon?:)
SS2 ma samozrejme lepsi profil nez cestovni RS apod. Ale SC je zas este dal...



...ale ty mas na versysu 160ku asi co?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 15:04 | Nahoru | #179
dejf.> ano, mám 160/60
SS2 myslíš SportSmart2, tu jsem taky sjel na hranu. Řeč je o SportSmart MAX2.

(reakce na) Schody na zadní pneu

31.7.2017 v 15:13 | Nahoru | #180
ramlik> Aha. No Max 2 je nastupce SS2, vzorek stejnej. Cekal sem teda jenom lepsi vlastnosti prilnavosti, ci vydrze, jinej profil by me nenapadl. Ale nevim no, nejel sem ji.

Naposledy editováno 31.07.2017 15:15:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 33 16.3.2024 v 17:31 Obo67
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist