globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového senzoru?
Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě, když tam není elektornický tlakový senzor? Běží snad čerpadlo v nádrži nonstop a tlak navíc se prostě vypustí tlakovým regulátorem, nebo tam je nějaký spínač a čerpadlo se vypíná a zapíná podle potřeby?

Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

3.5.2017 v 20:31 | Nahoru | #1
Tema ctu s velkym zajmem od zacatkua vcelku by me zajimalo zda tazatel uz zakoupil cidlo tlaku paliva, ktere se v zadnem standartnim modelu motocyklu (natoz v SFV) nevyskytuje.

Ad lambda....
Ano, skokovou neboli narrow band lambdu bylo nutne zacit vyuzivat s nastupem euro3 a rizenych katalyzatoru. Tvrzeni, ze lambda hodnota se nacita kazde 2 vteriny je castecne pravda. Ridici jednotka hodnotu lambda nacita samozrejme casteji (nedokazu rict jak casto ale pravdepodobne na zacatku kazdeho pracovniho cyklu motoru) ale zhruba kazdou vterinu provede korekci z lehce bohate smesi na lehce chudou takze na osciloskopu jsou videt prave zhruba dvousekundove zmeny stavu. Duvod tehle oscilace je prave katalyzator, ktery pri lehce bohate smesi lepe likviduje CO2 a pri chudsi zase nespalene uhlovodiky (mozna to bylo naopak, musel bych pohledat nejake podklady ze skoleni...)
Tohle vsechno plati pri volnobehu a mozna jizde konstantni rychlosti s lehce priotevrenym plynem... To jsou jediny rezimy kdy je motor rizen pomoci skokove lambdy.
Pokud chci ridit smes pri WOT je nutne pouzit sirokopasmovou lambda sondu.

Mam lehce pod cepici tak doufam, ze jsem to napsal srozumitelne...

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

3.5.2017 v 23:07 | Nahoru | #2
Ano, skokovou neboli narrow band lambdu bylo nutne zacit vyuzivat s nastupem euro3 a rizenych katalyzatoru. Tvrzeni, ze lambda hodnota se nacita kazde 2 vteriny je castecne pravda. Ridici jednotka hodnotu lambda nacita samozrejme casteji

když jsem se učil první stříkačky v roce 94 tak to tak nějak bylo že řj motoru provádí korekci podle lambády 30 x za minutu, pokud se díváš na starého favorita tak to tam tak poskakuje co dvě vteřiny se lamda faktor mění,

je dost možní že u těch prvních stříkaček stály mapy za nic, jednu si pamatuji při skratlé lambádě si faktor odpočítával prostě hledal mapu co tam nebyla až mtor chcípl, pořád dokola, nikdo mi to nedokázal vysvětlit ani ve výrobním závodě, časem ty mapy poladili aby si řj věděla rady když vznikdne jakýkoliv problém

širokopásmové jednou v procentech a udaj jede pořád, je to proto aby uměla včas vyhledat vynechání některého válce vícebodového vstřikování a vypnout mu vstřikování paliva, problém je u lpg tam to snad dodnes neumí a řj motoru to neumí ani pochopit, následně se rožne kat a vyhoří
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer


TOPlist