globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového senzoru?
Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě, když tam není elektornický tlakový senzor? Běží snad čerpadlo v nádrži nonstop a tlak navíc se prostě vypustí tlakovým regulátorem, nebo tam je nějaký spínač a čerpadlo se vypíná a zapíná podle potřeby?

Některé motorky mají elektronický tlakový senzor, s ním ŘJ předpokládám zapíná/vypíná čerpadlo podle potřeby., nicméně konkrétně V-Strom, alespoň ty starší ročníky, tlakový senzor nemá

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 20:51 | Nahoru | #91
_zdenda_> proberem vlese at to tady nezaserem

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

27.4.2017 v 23:32 | Nahoru | #92

Jurawood píše: Myslej jsem a psal pouze pripady kde hladina v nadrzy je nad hladinou plovakovky.

Odpoved uz zaznela, tak otocim otazku.
existuje motorka s naporovym sanim co nema cerpadlo?


Jo teď to čtu, promiň sem to si toho předtím nevšiml. Motorka co má nápor a nemá čerpadlo? Popravdě si teď opravdu žádnou nevybavuju
Nikdy sem nad tím až tak nepřemýšlel, ale myslel sem co se týče náporového sání že aby byla zachovaná správná hladina tak v náfuku který jde do airboxu musí být ještě hadička která vede do plovákovky aby došlo k vyrovnání tlaku. Když je karburátorová motorka bez náporu tak ty hadičky z plovákovek jsou vyvedené někde za karbce, airbox... takže na hladinu působí atmosferický tlak stejně jako v airboxu. Proto u náporu kde je náporový tlak přiveden do airboxu by měl být přiveden i do plovákovek.
A s tímhle sem se právě kdysi vyjebal u staré ZX6R kde sem ty tenké hadičky z náfuku zapomněl zapojit na karburátory. Motorka na volnoběh jela normálně, na neutrál šla vytočit do omezovače bez problémů, ale jakmile sem se rozjel, tak čím rychlej sem chtěl jet, tím víc to umíralo, protože tam nešel benzín ikdyž čerpadlo normálmě běželo.
Ale tak nechcu kecat, od 7 od rána su na dílně tak mě to už nemyslí. Navíc vím že málokdo tady se v karburátorech vyzná jako ty, tak hádat se určitě nebudu. Pokud melu kraviny, rád se nechám vyvést z omylu

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 00:28 | Nahoru | #93
Třeba nás tedy chce felixx uvařit na tom, že náporové sání nedokáže vytvořit před karburátorem přetlak, ale jen sníží (i když výrazně) podtlak.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 07:22 | Nahoru | #94
mischa638: Se SRADem se nedá rozjet ani na 60, už v 50km/h začne cukat na chudou směs. Když nezapojíš tu hadičku na vyrovnání tlaku.
To mě kdysi taky překvapilo, protože se tak nějak traduje, že nápor funguje až nad 150+

No a právě tento tlak tlačí na hladinu paliva v plovákovce, tak jsem si řekl, jak se tam to palivo může dostat třeba při jízdě 250kmh? Jasně jedině čerpadlo.
Mohl bych udělat pokus a čerpadlo přemostit

ed. mimochodem za zxr co máš v profilu... tam je to zapojeno jen na 15cm kouscích hadiček do vzduchu že?
Máme ji taky. Tady to není bohužel nápor, ale pouze sání studeného vzduchu...

vilemx: to je relativní, i snížení podtlaku je pořád přece tlak..(p1-p2) hotovo, vyřízeno... už ukázal, že o tom ví kulový.

Naposledy editováno 28.04.2017 07:30:13

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 08:52 | Nahoru | #95
Jurawood> Jj přesně o tom mluvím, u té ZX6ky to taky bylo rádo že to se to rozjelo na 50 a pak už sem jen marně točil plynem když to začalo umírat
To je asi fakt že třeba při 250 by to tam samospádem už asi nestíhalo dotéct.
A jakou 15cm hadičku u ZXR myslíš? U toho modelu co mám já 91-92 není náporové sání, ty hadice to má jen na okrasu Pak až od 93 to mělo nápor, ale jak to tam přesně je, nevím, to sem nikdy v rukách ještě neměl.

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 09:59 | Nahoru | #96
ad samospád - plný výkonjsme nezkoušel, ale když odejde čerpadlo na lc8 tak stačí dole přehodit hadici a na hornách 10-15 cm nádrže to jede dokud je hladiva výš. Dojezd se dá ještě zvýšit zavřením pravé nádrže a přečerpáním benzínu do levé aby bylo plnější

_zdenda_ - v tom případě musíš domysůlet jak to uděláš - buď nádrže propojíš nebo tam dáš čerpadlo na přečerpání (obyč nemusí být tlakové, ale musíš domyslet jak ho zapínat a aby nejelo naprázdno) nebo to chceš napojti na tlakový okruh a tam si myslím, že narazíš na nějakou další neplechu - zapojit je paraelně? nebo přes nějaký přepínač atd? přijde mi to složité, jediná výhoda by byla spolehlivost kdyby jedno šerpadlo odešlo

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 11:52 | Nahoru | #97
Nestačilo by z náporového sání udělat odbočku do nádrže a zvýšit v ní tak tlak?

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 11:54 | Nahoru | #98

_zdenda_ píše: felixxx> velikost je pro mě docela důležitá - moc místa tam nebude. Ale jestli máš tip na cokoliv, tak pošli prosím odkaz, děkuji.



čerpadlo je PC 1012 najdeš v auto kelly zadej tam tento kod, mám ho nové provoz cca jeden měsíc, filtr s regulátorem tlaku je fábia 1.2 htp ale tlaky jsou 3 nebo 4

Naposledy editováno 28.04.2017 11:56:59

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 12:06 | Nahoru | #99
Číkus: mám zmatek v tom co se tady vlastně řeší. Prvně nádrž má už odvětrání- musel by se udělat ventilek jak mají třeba krosky. Dále v náporu je podle mě výraznější tlak pouze v rychlosti s lechtáním plynu. Při plné zátěži je tlak už pouze relativní vztažený na tlaku v sání... Vzhledem k atmosferickému bude možná záporný - bych tipoval.
Bohužel jsem to neměřil, a teď vidím, že nedokážu ani odpovědět, no takže budu muset už to mám vymyšleno z dřívějška.

Naposledy editováno 28.04.2017 12:06:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 12:08 | Nahoru | #100
Jurawood> podle me ti pretlak v nadrzi moc nepomuze, kdyz jsou stavy kdy je karburator vuci nadrzi zavrenej plovakem.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 12:14 | Nahoru | #101
Číkus> čikus na tomto foru je pár témat, na youtube si najdeš pár bláznů ale u klasického karbecu náporové sání tak akorát sníží výkon, je to takové nekonečné laborování a výsledek se to zdá že už možná

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 12:16 | Nahoru | #102
Jurawood, gugo> V podstatě by měla nádrž náporové odvětrání.

Pokud to tedy není protože hladina v nádrži je níže tak bych zkusil tipnout, že by to mohlo sloužit k tomu aby byla dostatečná hladina v plovákové komoře při náporovém sání, vycházím z Renault 5 Turbo s karburací která se plnila el. čerpadlem a udržoval se tak přetlak paliva o pár destin baru vyšší než aktuální plnící tlak turba...


Podle odsouhlaseného mi vychází, že při zvýšení tlaku v sání (např. pomocí náporového sání) je třeba také zvýšit tlak paliva (tak proč ne také náporově).

edit: Při kombinaci čerpadlo+karburátor se plovák nepoužívá?

Naposledy editováno 28.04.2017 12:17:41

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:24 | Nahoru | #103
prostě komplet karbec se uzavře do airboxu a tím se srovná relativní rozdíl tlaku. Běžně se to používá a kdyby se vysírka felixxx pohyboval mezi závody roadracing, viděl by desítky provedení na vlastní oči. Je jedno, jestli tam je nápor, nebo turbo 1 bar.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:40 | Nahoru | #104
Jurawood> To vysvětluje srovnání tlaků před karburátorem a v plovákovce (a možná ještě někde jinde), ale ne nutnost použití palivového čerpadla.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:45 | Nahoru | #105
jj ty tlaky jsou potřeba i na vzdušnících, jinak to je zase strašně bohatý a jako bonus ti ze vzdušníků začne stříkat benál jako důkaz toho, že nápor nefunguje, že Felixxxi

náporem se zvýší tlak v plovákovce nad tlak atmosferický mínus tlak rozdílu hladiny mezi nádrží a plovákovkou
= při jízdě by nedotíkal benál. Zajímavé že?

Naposledy editováno 28.04.2017 13:48:51

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:48 | Nahoru | #106
Jurawood> A co když do airboxu zavřeš i nádrž?

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:49 | Nahoru | #107
abych tam nezavřel i tebec .
Ale jinak ano, to by šlo a nepotřeboval by si čerpadlo

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:51 | Nahoru | #108
Jurawood> No a o tom celou dobu mluvím, zavést náporový vzduch i do nádrže. Pak není potřeba čerpadlo.

edit: nebo prostě odvzdušnit nádrž do airboxu hadicí.

Naposledy editováno 28.04.2017 13:53:55

2 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:53 | Nahoru | #109
ještě by si musel zajistit vyrovnávání úbytku paliva...

Neobjednáváte někdo z Ali? Potřebuji toto
https://www.aliexpre...ost/32477721605.html

Naposledy editováno 28.04.2017 13:54:19

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:55 | Nahoru | #110
Jurawood> Jo, objednávám pořád něco. Mám to vzít?

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 13:56 | Nahoru | #111
dík, ještě pohledám u farnella a ozval bych se. Už mě ten tlak v sání delší dobu zajímá.

1 reakcí na tento příspěvek Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:12 | Nahoru | #112
A co takhle udělat jednu nádobu, která by byla zároveň nádrží i airboxem? Nasávaný vzduch by se o benzín ochlazoval, čímž by zároveň alespoň z části odpadla potřeba mezichladiče u přeplňování. Benzín by se částečně odpařoval do nasávaného vzduchu a i se pěkně promísil (ale nutnost karburátoru nebo vstřikování by to asi neeliminovalo). Muselo by se samozřejmě zabezpečit, aby motor nenasál přímo benzín, ale to by mohlo jít realizovat podobně jako u cyklonového mokrého vysavače.

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:15 | Nahoru | #113
Jurawood> vcera jsem objednaval, ale Cikuse v Brne budes mit lepsiho.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:21 | Nahoru | #114
Číkus> Jak by ti klesala hladina v nádrži, tak by se ti zvětšoval objem vzduchu kterej potřebuješ stlačit. Podle mě by to ztrácelo na účinosti s tím jak bys vyjížděl benzín. Ale novátorská myšlenka dobrá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:28 | Nahoru | #115

Zlesa píše: Číkus> Jak by ti klesala hladina v nádrži, tak by se ti zvětšoval objem vzduchu kterej potřebuješ stlačit. Podle mě by to ztrácelo na účinosti s tím jak bys vyjížděl benzín. Ale novátorská myšlenka dobrá



Hlavne jak by se ochlazoval vzduch o benzin u motorky ktera stoji pul dne na slunicku.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:31 | Nahoru | #116
gugo> U atmosferického jen trochu, odpařováním benzínu, u přeplňovaného by to imho fungovalo výrazně lépe. S tímhle přístupem nemá chladič vlétě žádný význam.

Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:31 | Nahoru | #117
reakce na to čerpadlo a s náporem:
Určitě to napadlo i Japonce, tak by mě zajímalo, jaké v tom jsou úskalí, že se to neosvědčilo...

K tomu odpařování, to už jdete trochu zbytečně do extrémů... lepší použít lihová paliva, nebo oxid dusný.

Naposledy editováno 28.04.2017 14:34:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:35 | Nahoru | #118

Číkus píše: gugo> U atmosferického jen trochu, odpařováním benzínu, u přeplňovaného by to imho fungovalo výrazně lépe. S tímhle přístupem nemá chladič vlétě žádný význam.



chladic ceho ? kapaliny ?

(reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:35 | Nahoru | #119
gugo> čehokoli, ale třeba mezichladič vzduchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak funguje regulace tlaku v palivové soustavě bez tlakového...

28.4.2017 v 14:59 | Nahoru | #120

vilemx píše: Třeba nás tedy chce felixx uvařit na tom, že náporové sání nedokáže vytvořit před karburátorem přetlak, ale jen sníží (i když výrazně) podtlak.



no ono to tak nejak, obdobne, vzdalene, je.. omlouvam se ze nesleduju cely vlakno ale obecne - jednak napor rozhodne nenahradi turbo, to by musely byt rychlosti radove vyssi, tj v p-v se motor nebude chovat jako vylozene preplnovany, ale zaporna smycka v grafu (sani) bude mit pri trosku rozumnejsi rychlosti plochu uzsi/mensi (..lze dopocitat z hrubeho obemoveho toku), s rostouci rychlosti uz temer nulovou, coz samozrejme i takhle neco na vykonu prida (motor se s tim nemusi tolik "nasavat") byt to nebude tolik jako u regulerniho preplnovani kompresorem - tedy pokud tim tedy autor skutecne myslel tento objektivni fakt ??

ono navic neco prida i to, ze se nasava studenej vzduch a ne teplej (jako u nekterych konstrukci..)

jinak dynamickej podtlak v kanale karburatoru tam bude tak jako tak, jinak by rovnotlakej karburator samozrejme nefungoval a ani nemohl fungovat.. regulerni pretlak si muze dovolit jedine strikacka..

co se tyka toho tlakovani, zasadni problem je v tom ze k splynovani paliva v emulzni trubici (coz je vlastne takovy karburator v karburatoru) se pouziva prave rozdil tlaku airbox/okoli kolem emulzky je mirny podtlak z airboxu do ktereho vedou vzdusniky, a palivo do ni tlaci (o neco vyssi) okolni tlak skrz otevrene prepady... tj. pokud tam tento rozdil nebude (napr odstranenim airboxu) nebude palivo dobre smiseny se vzduchem a bude se to chovat dost nepredvidatelne.. takze je potreba bud privest do plovakovek pretlak, ovsem u standartnich plovakovych komor pak musi jit tenhle pretlak logicky i do nadrze, protoze jinak by nefungovaly plovakovky.. coz je ale komplikovany - a nebo musi byt pouzito prave cerpadlo a uzavreny komory (tj zadnej prepad)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 Včera v 07:21 lukkyn29
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer


TOPlist