globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádovi shořela...
25.10.2016 v 23:40
Ahoj motorodino,
kamarádovi letos na podzim lehl Transalp popelem, když byl na dovolené v Rumunsku. Pravděpodobně byl důvodem regulátor dobíjení. Havarijní a ani jiné pojištění nad rámec povinného ručení neměl. Takže zbývá jediná možnost, soudní znalec, který to posoudí, vydá stanovisko a pokusit se z Hondy vymámit alespoň něco....... A nebo také nic a prostě se na to vysrat...........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 12:42 | Nahoru | #1

Maxipes_Fík píše: Regulátor dobíjení je přesně taková "spotřební věc", která by měla vydržet celou životnost motocyklu (a to ne jen jednoho), není vůbec žádný důvod technického rázu, proč by se měl pokazit regulátor dobíjení, pokud bude konstruován konstruktérem správně a ze součástek s určitou rezervou mezních parametrů a po mechanické stránce tak, aby byl odolný vibracím a vodě.



Regulátor na 99% moto funguje jako zkratový. Přebytečný výkon "alternátoru" odvádí pomocí tepla pryč. Takže je logické, že se hřeje a není stavěný na životnost motorky... Možná kdyby jsi si o principu regulátoru u moto něco přečetl, věděl by jsi...

A hlavní příčina spálení regulátoru je špatný konektor a nebo nějaký přechodový odpor mezi regulátorem a baterií

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

27.10.2016 v 11:33 | Nahoru | #2

dakarista píše: Regulátor na 99% moto funguje jako zkratový. Přebytečný výkon "alternátoru" odvádí pomocí tepla pryč. Takže je logické, že se hřeje a není stavěný na životnost motorky... Možná kdyby jsi si o principu regulátoru u moto něco přečetl, věděl by jsi...

A hlavní příčina spálení regulátoru je špatný konektor a nebo nějaký přechodový odpor mezi regulátorem a baterií



Vím naprosto přesně jak funguje regulátor motocyklového alternátoru s permanentním buzením, takže Tvoje věta: "Přebytečný výkon "alternátoru" odvádí pomocí tepla pryč." je z 98% nesmysl. Když se zkratuje výstup z alternátoru tak, že je na něm napětí 0 V, tak výkon bude taky 0 W, to fyzika (pro ty, co si to nepamatují ze základní školy: výkon = napětí x proud), o tom je možné vést spory, je možné s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno co se proti tomu dá dělat. To že se regulátor v provozu zahřívá je způsobeno tím, že ke zkratování jednotlivých fází z alternátoru při dosažení napětí, které nesmí být překročeno na výstupu z regulátoru se v regulátoru používají tyristory, na kterých je v otevřeném stavu určitý malý úbytek napětí (to je bohužel jejich vlastnost) a tím pádem i určitý ztrátový výkon v závislosti na procházejícím proudu, ale je to jen malý zlomek výkonu, který má většinou alternátor navíc v rezervě. Pokud by to bylo, tak jak píšeš a regulátory by byly konstruované jako lineární (to s tyristorem není možné, má jen dva stavy, zavřený a otevřený), musely by odvést řádově stovky Wattů a to by musely mít hodně velkou chladící plochu a aktivní chlazení.
To, že se regulátor v provozu zahřívá, není při správném návrhu jeho mechanické konstrukce a umístění na motocykl vůbec žádný problém z hlediska jeho životnosti.

S druhým odstavcem souhlasím, ještě mě napadá jedna možnost, jak je možné způsobit přehřátí regulátoru a to je utopení motorky v bahně a ponechání vrstvy bahna na regulátoru, další možnost je regulátor značky Honda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse


TOPlist