globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém Transalp XL 700V - po zahřátí
14.7.2013 v 23:37
Chlapi, mám takovej problém, možná jste se s tím už někdo setkal...
Dneska jsem se po delší době dokopal k tomu, že jsem vytahl provětrat Alpíka a začlo se mi dít toto:
Nastartuju, vše v pohodě, mašina drží volnoběh, jede normálně, ale jakmile se zahřála přes 80 st., tak přestala držet volnoběžné otáčky a začla chcípat. Na křižovatce, při zařazení volnoběhu, jsem ji musel držet pod plynem, abych mi to nechcípalo a já se vůbec mohl na jedničku rozjet.
Pak jsem byl nucen zastavit, nejdřív to chvíli nechtělo nastartovat, pak se startér chytl, ale když jsem se pokusil přidat plyn, tak to okamžitě chcíplo. Tak jsem Alpa dotlačil kilák domů, no pakárna, tlačte v tom horku a motohadrech přes 200 kilo těžkou mašinu.
Nechal jsem si dovést 100 oktanovej benzín a nalil ho do nádrže (první myšlenka byla ta, že by to mohl způsobovat starý benzín a ty jeho biosračky, i když jsem tam v dubnu nalil z kanistru cca 5 litru nového, tak nějaký starý, co tam zůstal přes zimu, v nádrži ještě byl)...
Po té, jsem to ještě zkusil natočit - mašina chytla, teplota motoru byla v té chvíli někde kolem 55 st. Zas to normálně běželo, ale v okamžiku, kdy se teplota dostala někam kolem 90-tky a výš, začal motor opět vynechávat a po chvíli chcípnul.
Nechal jsem ho vychladnout, pak jsem to nakopl, vrátil se s motorkou cca 16 km do garáže, tam to ještě chvíli zkoušel (teplota chladící kapaliny asi kolem 99 -103 st. /občas mi i sepnul větrák/) - tentokrát se mi to podařilo nastartovat pokaždé, ale po přidání plynu, připadně po chvíli běhu na volnoběh motor zase sám zhasl. Nechal jsem to tedy vychladnout, pak jsem vyměnil obě svíce a zkusil to znovu projet...
Výsledek - mašina jede normálně, krásně akceleruje, jde za plynem, tak jak má, ale v okamžiku, kdy se dostane na teplotu kolem 90-ti a výš, začne v nízkých otáčkách vynechávat a chcípat. Pokud ji takle teplou znovu nastartuju a nechám běžet na volnoběch, tak po chvilce začne škytat a motor chcípne, to samé i při přidání plynu (na volnoběh) => Usoudil jsem tedy, že to nějak souvisí se zahřátím motoru - nenapadá vás někoho, co by to mohlo způsobovat? Jinak kontrolky žádnou chybu nehlásí ani na displeji se žádný chybový kód neobjevuje...

Tady jsem četl že se nekdo potýká s něčím podobným u Deauvillky, což je v podstatě stejný motor:http://www.motorkari.czwww.motorkari.cz/forum-detail/?ft=144315&fid=5

Naposledy editováno 15.07.2013 10:14:07

Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

15.7.2013 v 00:10 | Nahoru | #1
Promeril bych zapalovaci civky ve chvili kdy to bude blbnout.

Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

15.7.2013 v 07:57 | Nahoru | #2
Zkus napsat těm dvěma jak to vyřešili

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

15.7.2013 v 12:27 | Nahoru | #3
Tak to vím náhodou naprosto přesně.Stejnej problém měl tchán na TA 700. Nakonec byly v háji kábly ke svíčkám. na studeno v pohodě a po zahřátí se trochu nějak roztáhlo a přestalo dávat proud, tak jak má. I faje byly trochu divně vypálený a přišlo se na to až v autorizovaným servisu asi na třetí pokus, páč viditelně na tom nebylo nic divnýho...

V sevisu kroutili hlavama, že u nové motorky, najeto asi 7 tis to ještě neviděli. Ale bylo to fakt vypálený a vytřepaný. Holt japonec už není co býval

Naposledy editováno 15.07.2013 12:31:33

(reakce na) Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

15.7.2013 v 12:59 | Nahoru | #4

hondabanán píše: Tak to vím náhodou naprosto přesně.Stejnej problém měl tchán na TA 700. Nakonec byly v háji kábly ke svíčkám. na studeno v pohodě a po zahřátí se trochu nějak roztáhlo a přestalo dávat proud, tak jak má. I faje byly trochu divně vypálený a přišlo se na to až v autorizovaným servisu asi na třetí pokus, páč viditelně na tom nebylo nic divnýho...

V sevisu kroutili hlavama, že u nové motorky, najeto asi 7 tis to ještě neviděli. Ale bylo to fakt vypálený a vytřepaný. Holt japonec už není co býval



Ta moje má 18-tis, je cca 500 km po servisce, je fakt, že i když jsem zkusil vyměnit svíčky, kabely k cívkám jsem extra podrobně nezkoumal...

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

16.7.2013 v 16:40 | Nahoru | #5
SirIndy, hondabanán> Šel jsem po těch kabelech ke svíčkám, resp. cívkám a na druhém válci bylo pod tou gumovou krytkou, co se nasazuje na svíčku, docela vlhko, tak jsem to vysušil (jinak kabely i fajfky se zdají být v pořádku, ale měřil jsem to zatím jen za studena) a chování je teď jiné, ještě si občas škytne, ale chcíplo mi to jen jednou a už reaguje víceméně normálně po ohřátí i na plyn. Ještě, až budu mít chvíli, zkusím mašinu víc protahnout a pořádně zahřát, co to bude dělat za jízdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

20.7.2013 v 16:04 | Nahoru | #6
Zdravím. Jak jsi dopadl? Byla to za vlhkost? Je mi divný,že to nevyschlo když jsi to měl zahřátý na 90 a výš??

(reakce na) Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

22.7.2013 v 10:31 | Nahoru | #7
CvrčekJ> Byl jsem to v sobotu projet trochu dál a zdá se, že se to s najetými kilometry lepší, to by ukazovalo na špatnej benzín a znečištěnou palivovou soustavu (ale zajímavá je ta souvislost s teplotou motoru)... Teď už jsem tam dvakrát natankoval 100-vkovej benzín, který to pročistí.
Jestli to souvisí s tou vlhkostí pod fajfkama nejsem schopen s určitostí říct, ale mohlo to mít taky vliv...

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

22.7.2013 v 14:39 | Nahoru | #8
Je to fajfkama, ktere se rozpadaji po nejake dobe...mam stejny problem a i v servisu Honda mi to rikali, ze se to u Transaplu stava....nasledne skace jiskra vedle a chcipa to a blbne.

(reakce na) Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

22.7.2013 v 16:29 | Nahoru | #9
DoktorII> Hmm, tak to je dobrá sranda, ta originál fajfka není zrovna levná...

1 reakcí na tento příspěvek Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

28.4.2014 v 12:33 | Nahoru | #10
Kdyby měl někdo stejný problém, tak opravdu pomůže vyměnit fajfky - originál vyjdou na partsdepot cca na 1 300,- já tam dal NGK typ VD05F (stály mne obě cca 270,- Kč) a Alpik zas šlape jak hodinky

(reakce na) Problém Transalp XL 700V - po zahřátí

17.4.2024 v 22:14 | Nahoru | #11
MartyR>
Měl jsem stejný problém: při zahřátém motoru probíjely fajfky a válce vynechávaly. Ty VD05F jsem koupil, ale pač jsou jinak zahnuté než origo fajfky, už mi k nim nedosáhly kabely. Tak jsem koupil přímé fajfky od NGK a situace s délkou kabelů je ještě horší. Takže jsem měnil i kabely...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse
GIVI E41N Keyless Honda XL 700V Transalp Lukas415 3 6.12.2023 v 21:21 docent
Kde sehnat zvýšené plexi viz obráze... Honda XL 700V Transalp Soki3 4 25.10.2023 v 22:52 Soki3


TOPlist