globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádovi shořela...
25.10.2016 v 23:40
Ahoj motorodino,
kamarádovi letos na podzim lehl Transalp popelem, když byl na dovolené v Rumunsku. Pravděpodobně byl důvodem regulátor dobíjení. Havarijní a ani jiné pojištění nad rámec povinného ručení neměl. Takže zbývá jediná možnost, soudní znalec, který to posoudí, vydá stanovisko a pokusit se z Hondy vymámit alespoň něco....... A nebo také nic a prostě se na to vysrat...........

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 10:43 | Nahoru | #1
Artepx> Já jsem neřek, že nemají dostatečnou kvalifikaci, ale že nebudou schopni to kvalifikovaně posoudit. Podívej se na to realisticky: máš ohořelý vrak, všechny konektory, plasty, hadičky lehly popelem. To co zbylo je požárem silně degradované. Co na tom chceš poznat? Jistě existují metody jak zjistit, co zahořelo jako první. Ale většina znalců je nemá k dispozici, resp. objednala by si je někde. A teď se dostáváme k jádru pudla - cena takové expertizy bude mnohonásobně přesahovat cenu nového motocyklu. Vezme takovou zakázku seriozní znalec? Zaplatí takovou zakázku byť bývalý nešťastný majitel shořelého stroje? A jistě, může se o peníze soudit, ale s kým? S bývalým majitelem? S prodejcem? S výrobcem? Bude platit právníka? Často je v takových případech nejlevnější nechat to být.

Otázka záruky na tzv. "skryté vady" u použitého stroje je jedna z mnoha podivností v našem právním řádě - jistě původně dobře myšlená, dneska 4 měsíce po prodeji motorky za tebou může přijít nový majitel, že mu tam něco shořelo, a že to je skytá vada. Mnozí lidé vyžadují na 10 let starý stroj 2 roky záruku. Mějme trochu soudnosti.
Padlo tady dost slov o přechodových odporech, zkorodovaných konektorech. Mimochodem - dobře navrhnout konektory není jednoduché, jejich vady pak způsobují většinu problémů s elektrikou u starších strojů. A kdo z majitelů starších motorek si je po koupi zkontroloval? Kolik z nich má ulámaný zajišťovací "packy". Kolik z nich je dobastlených a omotaných izolačkou? Myslíte, že to je ok? Myslíte, že s tím výrobce při návrhu el. soustavy počítal?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Soudní znalec - příčina požáru motocyklu - za jízdy kamarádo...

26.10.2016 v 11:47 | Nahoru | #2

MartinNTV píše: Artepx> Já jsem neřek, že nemají dostatečnou kvalifikaci, ale že nebudou schopni to kvalifikovaně posoudit. Podívej se na to realisticky: máš ohořelý vrak, všechny konektory, plasty, hadičky lehly popelem. To co zbylo je požárem silně degradované. Co na tom chceš poznat? Jistě existují metody jak zjistit, co zahořelo jako první. Ale většina znalců je nemá k dispozici, resp. objednala by si je někde. A teď se dostáváme k jádru pudla - cena takové expertizy bude mnohonásobně přesahovat cenu nového motocyklu. Vezme takovou zakázku seriozní znalec? Zaplatí takovou zakázku byť bývalý nešťastný majitel shořelého stroje? A jistě, může se o peníze soudit, ale s kým? S bývalým majitelem? S prodejcem? S výrobcem? Bude platit právníka? Často je v takových případech nejlevnější nechat to být.

Otázka záruky na tzv. "skryté vady" u použitého stroje je jedna z mnoha podivností v našem právním řádě - jistě původně dobře myšlená, dneska 4 měsíce po prodeji motorky za tebou může přijít nový majitel, že mu tam něco shořelo, a že to je skytá vada. Mnozí lidé vyžadují na 10 let starý stroj 2 roky záruku. Mějme trochu soudnosti.
Padlo tady dost slov o přechodových odporech, zkorodovaných konektorech. Mimochodem - dobře navrhnout konektory není jednoduché, jejich vady pak způsobují většinu problémů s elektrikou u starších strojů. A kdo z majitelů starších motorek si je po koupi zkontroloval? Kolik z nich má ulámaný zajišťovací "packy". Kolik z nich je dobastlených a omotaných izolačkou? Myslíte, že to je ok? Myslíte, že s tím výrobce při návrhu el. soustavy počítal?

já jsem asi blondýna, ale stále nechápu, proč by znalec neměl být schopný věc, na kterou je znalec, kvalifikovaně posoudit? Když bude potřebovat nějaké další či podpůrné testy z laboratoře nebo měření, proč by neměl být schopen si je opatřit? A pokud má zákazníka, který to zaplatí, tak se možná zeptá, k jakému účelu bude daný znalecký posudek sloužit. Realisticky vidím to, že pokud má znalec platícího zákazníka, tak není co řešit. Pokud má zákazníka, který se jen informuje, tak poskytuje konzultaci a nedělá z toho hned znalecký posudek.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp lifik 5 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp MartyR 11 17.4.2024 v 22:14 lifik
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp Kratas14 46 6.2.2024 v 11:45 Radek2107
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp Svejk1 6 13.1.2024 v 07:18 Millhausse
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp DoktorII 119 23.12.2023 v 10:58 Millhausse


TOPlist