bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
Ahoj,
Zdravím všechny motorkáře a chtěl bych poprosit o radu a zkušenosti majitele Jawy 350 typ 640 a podobné. Před téměř dvaceti lety jsem z rodiných důvodů prodal svého mazlíka 250/559. Nedávno jsem si domů přivezl dost zanedbanou, ale ještě funkční 640 black style. Už jsem ji přezul, vyměnil obložení brzd, spínače, filtr, elektronický přerušovač směrovek. A teď dotaz:
Motorka dost kouří a chtěl bych zkusit vyčistit a seřídit karburátor, který se chová prapodivně. Karburátor je Jikov. Máte někdo zkušenost s opravnou sadou co se prodává k tomuto karburátoru? Na motorce je Wape Z04, lze u toho hnout s předstihem a jak ho případně měřit?
Díky za jakěkoliv odpovědi a doufám, že budou užitečné nejen pro mne.
S pozdravem Viktor


Naposledy editováno 22.10.2016 23:26:52
Předchozí
1 2
Následující

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

25.10.2016 v 18:27 | Nahoru | #31
Pokud myslis na jawu 640, tak kdyz napises do jawy, ze chces sadu na montaz oilmasteru, tak ti ji poslou. Mam za to, ze to stoji neco kolem 5tisic

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

25.10.2016 v 22:30 | Nahoru | #32
Viktor658>

jak jsem ti psal aditivum vif ti vyleš´tí palivovou soustavu jedna ku tisíc, hladinu dej pod nálitek dva milimetry a co se týče sytiče ten musíš slyšet jak ti někdo psal, ps ps ,
jinak se zařad mezi mmotorkáře co nic neumí jen stisknout tlačítko start a lítat ve vzduchu nic víc . při prvním problému jen vzít mobil do ruky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 07:04 | Nahoru | #33

felixxx píše: Viktor658>
... hladinu dej pod nálitek dva milimetry ...


Jakej nalitek myslis?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 10:49 | Nahoru | #34
felixxx> Ale tak každej není technicky tak zdatnej. Já si taky dokážu leccos udělat sám, vyčíst, najít... Ale vždycky, když koupím novej kus něčeho motorovýho, s čím ještě nemám tolik zkušeností, tak trošku zděšuju a jsem vyjukanej z každé blbosti, po čase jsem se vždycky ustálil a kravinky už mi přijdou jako kravinky a řeším pak jen složitější věci s ostatníma. Ať už to byly všechny tři auta každý úplně jiný (Rapid 136, VW T4 Multivan 2.4D, Land Rover Freelander taky v dízlu) nebo motky třeba Džawa nebo fréza Fortschritt 931 se simsoním motorem. U Hondy mi nikdo s ničím nepomohl, protože ty moje skoro nikdo nejezdí (XL350R) a dnešní velkomotorkáří na funglovkách s hadříkama za desítky tisíc tomu už vůbec nerozumí a mají to spíš jako módní doplněk ala "Motor v duši, benzín v krvi" , tak jsem si musel koupit servisní mauál od Clymer vydavatelství v AJ (s tou problém nemám) a jedu všechno podle toho servisního manuálu, kterej vyšel asi na litr z améru.

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 12:57 | Nahoru | #35

Doly_cz píše: Jakej nalitek myslis?



pustíš benál, odšroubuješ karbec, odšroubuješ plovákovou komoru a naspodu je nálitek, hladina benzínu má být zároven s nálitkem, dlohodobým výzkumem jsem přišel na to že když ji dáš ještě o 2mm pod vrchol nálitku přihnutím plováku tak musíš víckrát prošlápnout ale motorka nekouří a když za ní jedeš tak nesmrdí

třeba olej + - nemá moc na hulení vliv, ale centimetr paliva nad nálitek, to si zakuřovač že za tebou minimálně 1OO metrů nikdo nejede a ještě musí svítit i mlhovkama

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 13:09 | Nahoru | #36
[quote=Deyva]felixxx> Ale tak každej není technicky tak zdatnej. Já si taky dokážu leccos udělat sám, vyčíst, najít...

když nevíš zkus třeba youtube tam najdeš jak karbec někdo dělá, já nedávno dělal nohu od lodního honda marine motoru šla blbě zpátečka stačilo 10 minut čumět do budky a zpátečku jsem spravil za hodinku, naprosto v pohodě jakobych to děla už několikrát,oprava měla stát skoro desítku mně nic, půl litru oleje,

stejně tak jsem tasil karbec, bádat nad tím too by byly hodiny, stačilo se mrknout na krátký film a vše šlo jak po másle, motor nyní sežere za den 6 l itrů což je OOnic

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 13:44 | Nahoru | #37
felixxx> Ano ano, youtube je taky dobrým zdrojem informací - tam hledám většinou na Freelandera věci

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 14:19 | Nahoru | #38
felixxx: jsem asi člověk který tomu moc nerozumí. pořád nechýpu jaký nálitek myslíš. Je tam spousta nálitků. jeden na osku plováků a další na 3 trysky https://www.sbazar....inal-jikov-nepouzite

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 17:17 | Nahoru | #39

Doly_cz píše: felixxx: jsem asi člověk který tomu moc nerozumí. pořád nechýpu jaký nálitek myslíš. Je tam spousta nálitků. jeden na osku plováků a další na 3 trysky https://www.sbazar....ov-nepouzite [/quote]

musíš si nejprve uvědomit co to je karburátor a co to je plováková komora

na té fotce je jen karburátor bez plovákové komory ta je ošroubována, čtyři šroubky a když se do ní podíváš tak na dně je jen jeden nálitek u jedné stěny a banál musí být zároven stím nílitkem, když je teba víš o dva milimetry musíš přihnout plovák benál vylít komoru našroubovat a zas nalét do karbecu benálm komoru odšroubovat a dívat se a tak pořád dokola

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

26.10.2016 v 17:50 | Nahoru | #40
Aha. tak to jsem už doma. Ale musím ti říct, že ta tvoje varianta nastavení hladiny v plovákové komoře je něco geniálního. Ale raději budu používat osvědčený způsob měření hladiny jak uvádí výrobce - 11 mm od dělící roviny karburátoru . jelikož v tvém případě je výsledek ovlivňován váhou plováků. čím bude plovák těžší, použitý třeba jiný materiál, nebo jiný výrobce udělá silnější stěny plováku a skutečná hladina po složení karburátoru bude úplně jiná. Sorry, ale tohle je takový opravdu divoký způsob nastavení hladiny karburátoru.

Naposledy editováno 26.10.2016 17:58:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

27.10.2016 v 00:30 | Nahoru | #41

felixxx píše: Viktor658>

jak jsem ti psal aditivum vif ti vyleš´tí palivovou soustavu jedna ku tisíc, hladinu dej pod nálitek dva milimetry a co se týče sytiče ten musíš slyšet jak ti někdo psal, ps ps ,
jinak se zařad mezi mmotorkáře co nic neumí jen stisknout tlačítko start a lítat ve vzduchu nic víc . při prvním problému jen vzít mobil do ruky



Ahoj, snad to se mnou nebude tak špatné. Běhám už pár desítek let po světě a zjistil jsem, že lidi hodně vědí a je dobré se poučit od těch, kteří jsou ochotni se o to podělit. Vlastnil jsem zatím dvě motorky, na obou jsem půlil motor a jezdily roky. Třindu jsem si přivezl po dvaceti letech bez motorky na hraní a je trochu zhuntovaná. Dřív nebyl internet a člověk si musel nějak poradit. Teď se spustí diskuse a názorů je spousta. To je skvělé. Sytič nefunguje, není slyšet syčení, když je páčka nahoře. O víkendu to rozeberu a uvidím. Ten Vif zkusím. Dík za názor.
Viktor

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

27.10.2016 v 20:39 | Nahoru | #42
2stroke>
Ahoj,
Dal jsem se do mytí motoru od té černé barvy. Jde to normálním nitrocelulózovým ředidlem. Chce to zastřihnout štětec, aby se na něj dalo zatlačit. Jde to dobře.
Zároveň rozeberu karbec, protože nejde správně sytič. V horní poloze páčky to má syčet, jak mi tady kolegové radili, ale když přepínám, tak není nic slyšet ani se nezmění otáčky. Možná je to ucpané.
Viktor

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

27.10.2016 v 21:05 | Nahoru | #43

Viktor658 píše: Ahoj, Sytič nefunguje, není slyšet syčení, když je páčka nahoře. O víkendu to rozeberu a uvidím. Ten Vif zkusím. Dík za názor.
Viktor



ten sytič je slyšet, samoška když si dáš přilbu si bokem vídně, ale není to tak že na tebé útočí mamba nebo kobra, je to jen mírná změna při startu, takové jemné syčení, a když si dáš ještě hladinu níž pod ten nálitek tak musíš i sledovat teplotu že třeba je nula prošlápneš sedumkrát na sytič klíček a drb, je 2O třikrát prošlápneš a zatlačíš bošák a drb jedeš, to už je na řidiči jak to sní umí,

třeba moje magna má problém vím včem neřeším, ráno ji vyvezu na slunce dám sytič a drb, ale chce to slunce půl hodinky, když ji přidám aby startovala když je kosa tak smrdí má leta

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

27.10.2016 v 21:14 | Nahoru | #44
Viktor658> jestli máš problémy s kouřením, tak jsem se po 25 letech vrátil k 638 a ta hulila fakt katastrofa, že jsem si pomalu nevěděl rady, čím to bylo jsem ti napsal, a bez sytiče ti studená nechytne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

29.10.2016 v 00:08 | Nahoru | #45
felixxx>
Ahoj, abych se furt blbě neptal, tak jsem si dnes přitáhl jiný karbec, taky 2855 a dost jetý. Bylo už dost zima na montování v nevytopené garáži, ale byl jsem zvědavý. Na vyměněném karbecu je syčení sytiče pěkně slyšet a šel i dobře nastavit. Tak ten starý rozeberu a prohlídnu. Tady s tím karbecem - jehla druhý zářez, bohatost jedenapůl otáčky, čtyřikrát šlápnout se sytičem bez plynu a lup, už běžela. Ale i po seřízení hulí moc. Čekat v garáži, až se zahřeje, abych ji mohl trochu seřídit, to fakt nešlo. Musel jsem počkat venku pod deštníkem. Panelka, co jsem měl, proti tomu nehulila skoro vůbec. Motor je i dost hlučný a je slyšet nepravidelné klepání, nebo spíš rány. Chtěl jsem udělat jenom výbrusy, ale nejspíš to půjde všechno. Ložiska, gufera, řetěz a celá klika, všechno přetěsnit. Ten, od kterého jsem karbec získal, tak říkal, že mu motorka nehulila. Měl 639.
Ještě se podívám na výstupy do kolen, jestli to není plné šlemu, a v jakém stavu jsou laufy. Mám dělené výfuky.
Ještě mi řekni, když startuješ, vždycky se zavřeným plynem nebo trochu otevíráš?
Viktor

Naposledy editováno 29.10.2016 00:23:16

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

11.11.2016 v 16:37 | Nahoru | #46
lumir30> Když na tom neumíš,nekritizuj !!!

Naposledy editováno 11.11.2016 16:39:55

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

11.11.2016 v 16:44 | Nahoru | #47
Viktor658> Jestli hulí moc,tak ji podrž třeba na trojku ve vyšších otáčkách.To hulení dělá nahromaděnej olej ve výfukách,musí se vypálit.
Taky mi zakouří,ale jak se ohřeje,ani obláček.

(reakce na) Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

16.11.2016 v 23:09 | Nahoru | #48
Finíto>
Dík za tip. Když jsem přijel předevčírem z práce, tak jsem ji našláp. Nešla do otáček, dusila se. Byla hodně studená, ale nekouřila zdaleka tak, jako když bylo teplo. Jak se zahřála, začala hulit mnohem víc. Asi tam opravdu bude olej a karbon. Jinak levý válec prská hezky pravidelně, pravý zdaleka tak nejde a dokonce i střelil. Asi bude i karbon pod hlavou. Bude rozborka a sborka.
Viktor
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist