bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
Ahoj,
Zdravím všechny motorkáře a chtěl bych poprosit o radu a zkušenosti majitele Jawy 350 typ 640 a podobné. Před téměř dvaceti lety jsem z rodiných důvodů prodal svého mazlíka 250/559. Nedávno jsem si domů přivezl dost zanedbanou, ale ještě funkční 640 black style. Už jsem ji přezul, vyměnil obložení brzd, spínače, filtr, elektronický přerušovač směrovek. A teď dotaz:
Motorka dost kouří a chtěl bych zkusit vyčistit a seřídit karburátor, který se chová prapodivně. Karburátor je Jikov. Máte někdo zkušenost s opravnou sadou co se prodává k tomuto karburátoru? Na motorce je Wape Z04, lze u toho hnout s předstihem a jak ho případně měřit?
Díky za jakěkoliv odpovědi a doufám, že budou užitečné nejen pro mne.
S pozdravem Viktor

Naposledy editováno 22.10.2016 23:26:52

2 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2016 v 07:50 | Nahoru | #1
Páčka na karbeci nahoru=otevřený sytic..třínda kouří normálně, je to 2T ...sežeň jiný karbec, pozor na turecké kopie, stojí za vyliz p.del...odstraňovač barvy - zkus prohledat v googlu, má to v sobě toluen a aceton...nebo příp. rovnou aceton, štětec, vanička v ní motor a pořád dokola až do zblbnutí tu barvu acetonem potírat, až se nafoukne a ty jí pak seskrabnes...a nebo to nech otryskat suchým ledem, ale to bude něco stát - tipuju tak 2 tycky...

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2016 v 20:48 | Nahoru | #2
Páčka sytiče karborátoru v poloze "nahoře" - musíš slyšet jasné syčení. Obětuj chviku času a na internetu najdeš opravdu všechno o Jawce 640. Návod k obsluze,katalog náhr. dílů, prodejny, int.shopy, dokonce i videa různých montáží, demontáží, oprav...nebo úprav motocyklu.
Osobně jsem zakoupil a namontoval tureckou repliku karburátoru za cca 750,-Kč. Oveřil jsem si seřízení hladinky, vyměnil trysky a jezdím. Nedej na zlé jazyky. Je to rukama.
- kvůli výbrusu nemusíš demontovat motor. Stačí nádrž.
- válce nejlépe otryskat, firem na to je hafo
Tak studuj, časem přídeš na to, že Jawka je jenom taková větší skládačka.

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 22.10.2016 v 22:15 | Nahoru | #3
Výbrus se většinou dělá výměnným způsobem, přineseš staré válce a odneseš si jiné, vybroušené s písty, kroužky, čepy, takže odpadá odstraňování barvy...

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 07:01 | Nahoru | #4
V prvém případě si slícuj kanálky příruby. Přechod mezi přírubou a válci není dokonaly. Vznikají tak nežádoucí turbulence. Chce to trochu trpělivosti a smirku. Prořízni si clonu karbce na plný průměr. Poměr 1:50. Já dávám Castrol 2T ale meně kouří Mogul TSF, který je dražší. Hlavní tryska 92, seřiď si hladinu paliva v komoře, dej jehlu na 2. zážež z hora a šroubek bohatosti dej na 1,5 otáčky. I tak ti bude kouřit jeden válec více. To je u Jawy běžné.
Já měl i potom problémy s karbecem, proto jsem pořídil za cca 1500,- nový originál Jawa. Vypadá stejně jako Jikov, ale má nápis Jawa. Vyrábí se v číně, zpracování je obstojné. Co je hlavní, funguje 100%. Musí to být ale originál, Thaiwanská náhrada je shit.

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 07:01 | Nahoru | #5
Oilmaster mění poměr podle zatížení. To je velká výhoda oproti míchání přímo do benzínu - tam máš poměr stejnej ať to drtíš, nebo lechtáš. Pokud jezdíš len pianko, tak ti může vyjít poměr s oilmasterem i 1:100. Dceři u Mita vychází poměr dlouhodobě na 1:42. Asi se jezdí trochu ostřeji ale přitom to vůbec nekouří, jen za studena, po ohřátí už nic.

Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 10:08 | Nahoru | #6
Zdravíčko, doporučuju tuto příručku - http://www.motorkar...ader.php?cfile=ridhf já jsem podle toho půlil motor a následně dával dokupy a zatím to vypadá, že jede (moje motka zde i s nějakýma deníkama http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=105321 ).

Jinak hulí mi to taky a hulilo, dokud jsem nezapojil Oilmaster (byl odpojený od předchozího majitele). První nádrž oilmaster + mix v nádrží to hulilo ještě víc samozřejmě. Teďka už jsem dal jen N95 a není to tak zlý. Dávám olej Mogul Alfa 2T - dle specifikací by to mělo být něco mezi Mogul TS a Mogul TSF, takže pro mě dobrej kompromis a za těch pár peněz v Mountfieldu si myslim, že dobrý . Ten Mogul sám o sobě tak nehulí. Karbec jsem nastavil podle té příručky vejš do "továrního nastavení", přidal clonku (byla vyřezaná), vyměnil vzduchovej filtr, vyčistil karbec, vyměnil gumičky ke a od karbecu abych měl jistotu, že to těsní a nemám problém Džawu nastartovat startovacím rituálem studenou klidně po týdnu stání (sytič, třikrát kopnout naprázdno bez klíčku, zasunout bošák a kopnout). Chytně vždycky na první, maximálně na druhej kop.

1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640

Skvělá odpověď, děkuji! 24.10.2016 v 19:54 | Nahoru | #7
Už mám napsanou i opravu zadních tlumičů
Co se týká toho plováku, tak jsem měl ten samej problém s Jikovem. Musel jsem tak dlouho laborovat s tím jazýčkem a také s tím uchycením na tyčince. Tak aby to vše fungovalo a podařilo se. U nového Jawa karurátoru zatím nemám žádný problém.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist