Řeč je o XL700v a R1150GS. Kterou byste volili vy?
Jsem schopen všeho. Letos jsem projel Bělorusko, Ukrajinu a Rumunsko na 600 hornetu. cca 6500km a ve dvou prosím. :D
Jsou srovnatelné cenou, a nájezdem v cenové relaci kolem 100 000Kč.
pro Alpa hovoří: rok výroby, možná líbivější vzhled, nižší hmotnost
Pro Gso: výkon, 6Q, kardan
Díky za hlas v anketě ;)
14.10 v 10.52
Přidána další možnost ETV 1000 Caponord
Naposledy editováno 14.10.2016 10:52:44
2 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso
kua fuj co jsem to napsal
2 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso
Co je lepší: Honda s 80 kkm nebo BMW s 80 kkm ? :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso
greg600 píše: No XLko jsem zkoušel. Jeli jsme ve dvou a i mladá říkala, že to "nějak netáhne". 12ka je sen ale na ni nejsou bankovky ;)
Co je lepší: Honda s 80 kkm nebo BMW s 80 kkm ? :D
Co dřív utaháš,sedmistovku nebo jedenácetpadesátku?Fábii Htp nebo oktávku fTDI?
1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso
Naposledy editováno 13.10.2016 22:36:12
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso
1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso
Proč se bere kardan jako výhoda?
Nemusí se mazat.
Řetěz se maže cca po 600 km, to je tak 1 den na dlouhých cestách. V horších podmínkách častěji.
No ale když se posere něco na kardanu, tak to nejde spravit jen tak na místě. A je to ranec.
Plus odtahovka.
Řetěz se dá opravit spojkou, opravy za směšnou cenu. A lze to opravit na místě.
1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso
VladaM píše: Dotaz pro znalce:
Proč se bere kardan jako výhoda?
Nemusí se mazat.
Řetěz se maže cca po 600 km, to je tak 1 den na dlouhých cestách. V horších podmínkách častěji.
No ale když se posere něco na kardanu, tak to nejde spravit jen tak na místě. A je to ranec.
Plus odtahovka.
Řetěz se dá opravit spojkou, opravy za směšnou cenu. A lze to opravit na místě.
Mazání jde vyřešit scottoilerem, a dolíváš cca každých 5000km a řetěz je relativně čistej
1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso
E: jinak teda když už to dojde do stavu (z 99% díky majiteli kterej to podcenil), že se to vysere, tak stojíš a neuděláš s tím nic, to je fakt. Předminulej víkend se mnou jel kámoš na H-D, kterej má slavnej a bezúdržbovej řemen. Řemen kontrolovanej, bez viditelný vady. A najednou lup a stál taky :) To je prostě život a nestříli se z toho.....
To je jediná výhoda řetězu - pokud se blíží jeho smrt dá to dost jasně vědět a motorku nezastaví, pokud praskne, je to poměrně jednoduše řešitelný...to je potřeba přiznat.
Dál ještě přiznám, že nemám zkušenost co obnáší automatické přimazávání řetězu. Kluci tu občas tvrděj, že si toho nemusej všímat a vše je v pohodě - takže jim věřím. Nicméně stejně to musíš aspoň koupit, namontovat, kontrolovat a doplňovat...
Naposledy editováno 14.10.2016 11:09:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso
Mazat každý den ale taky nejde, k cestovní motorce s řetězem bych viděl scottoiler jako nutnost.
Naposledy editováno 14.10.2016 13:30:03
1 reakcí na tento příspěvek Transalp nebo Gso
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Transalp nebo Gso
KubaLC8 píše: Ona ale neni jistota, ze to tech 100tkm vydrzi.
Není, to máš pravdu. Nicméně ta "nejistota" je asi stejně veliká, jako že odejde cokoli jiného, co znehybní motorku. Tím, že to např.při zimní údržbe okoukneš, zda někde nerosí olej, zda není vůle na kole apod. většině překvapení předejdeš. Těch 100tkm jsem hodil jako orientační hodnotu, ono to bude dost záviset na způsobu použití (poměr on/off road a hlavně jak těžkej offroad) - ale to je úplně stejné u řetězu, pokud ho budeš koupat, honit v písku apod., vydrží taky výrazně míň. Za důležitý považuju, že se i na tom koncovým převodu dá ten problém vypozorovat ve většině případů s předstihem. Pokud bych si měl vybrat motorku, kde u mě na prvním místě bude spolehlivost při dlouhý cestě mimo civilizaci a pak dlouho nic, šel bych do řetězu - to přiznávám naprosto bez mučení. Ale já měl priority postavený trochu jinak, po celodenní jízdě v dešti rád strčím motorku pod střechu a mažu do sprchy, jsem rád, že nemusím kleknout k řetězu a připravovat ho na druhý den-to trochu přeháním, ale v zásadě to tak je. Není to jen o čištění a mazání, ale taky napínání, řešení souososti kol, problematičtější demontáž zadního kola apod. Proto mám co mám a vyhovuje mě to. Jen jsem chtěl rozprášit trochu ty mýty o extrémně problémovým kardanu.
Vůbec mi nepřijde férové zmiňovat tady GS z půjčovny v Jižní Americe - o technickým stavu a údržbě se dá dost polemizovat, navíc tazateli jde o 1150 a to je zase úplně jiný příběh i technicky. Tech zmiňuje v nákladech olej, ložiska do paraleveru apod. - olej na mazání řetězu je snad zdarma? Motorka s řetězem má ložiska v kolech a uložení kyvky který jsou zdarma? Nebo vydržej věčně? Ono slintat se o tom nechá donekonečna. Já na údržbu řetězu nikdy moc nebyl a dobře si pamatuju, jak jsem jel na Fazeru v krutym lijáku 400 km v kuse. Krom toho, že jsem byl nasranej jsem taky odpravil řetěz. Samozřejmě - motorka nezastavila, ale já běžel pro novou řetězovku. Taky pamatuju kluka, kterej v Rumunsku zjistil, že má totálně KO řetězovku, zabil 2 dny čekáním na novou řetězovku a musel pro ní opatrně jet asi 400 km.
Naposledy editováno 14.10.2016 15:11:39
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda Transalp XL700V/ABS 2008 Honda XL 700V Transalp | lifik | 5 | 4.5.2024 v 20:32 MartinXL650V |
Problém Transalp XL 700V - po zahřá... Honda XL 700V Transalp | MartyR | 11 | 17.4.2024 v 22:14 lifik |
Počasí v Bosně začátkem května + ti... [1, 2] Honda XL 700V Transalp | Kratas14 | 46 | 6.2.2024 v 11:45 Radek2107 |
Boční (horní) kufry na Transalp 700 Honda XL 700V Transalp | Svejk1 | 6 | 13.1.2024 v 07:18 Millhausse |
Honda TransAlp XL700V - debata maji... [1, 2, 3, 4] Honda XL 700V Transalp | DoktorII | 119 | 23.12.2023 v 10:58 Millhausse |