globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Náporové sání VFR750 RC36
 
27.9.2016 v 20:51
Zdarec borci, mám dotaz na někoho zkušeného s laděním,nebo na toho kdo už to řešil. Udělal jsem na svoji stavbu repliky RC30 náporové saní a dnes při zkušební projížďce se potvrdilo co jsem čekal že při rozjetí a vlastně náporu se motorka začne "dusit" řešil jste někdo tento problém a jak dospět ke správnému naladění.,.. Stačí jen větší trysky? podotýkám že karburátory jsem ponechal původní...




















Naposledy editováno 27.09.2016 20:56:15
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 09:35 | Nahoru | #31
Keša> Čau, s tím předchozím Ti nepomůžu, začal jsem od 1/98.Tak ať se daří.

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 09:35 | Nahoru | #32
2x

Naposledy editováno 29.09.2016 09:36:58

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 19:02 | Nahoru | #33
Marfy.VFR> Jo to je ono .

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 19:46 | Nahoru | #34
Tak po přečtení Motocyklu číslo 11/97 jsem došel k závěru že ma to za to trápení nestojí a že bude lepší udělat přepážku která přetlak odbourá. Ono u Kawasako ZX7R s těma velkýma otvorama kolem světel a perfektně utesněným airboxem nárust výkonu při 250 o cca 3koně a větší maximálka asi o 6km mě u samo domo airboxu nijak nevytrhne a jen a jen samé problémy...

Naposledy editováno 29.09.2016 19:48:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 20:10 | Nahoru | #35
Keša> jestli máš origo airbox a můžeš ho tam dát včetně nátrubků, bude to zdaleka nejlepší. Alespoň já teda došel ke stejnýmu závěru, ale je fakt že v roce 97 už byli inženýři v hondě u navrhování airboxu trochu dál.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 20:37 | Nahoru | #36
Stev> originální airbox mam, ale bohužel se pod závodní nádrž od moriwaki nevleze.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 20:47 | Nahoru | #37

Keša píše: Stev> originální airbox mam, ale bohužel se pod závodní nádrž od moriwaki nevleze.



Jestli se nechces patlat s airboxem, mas jeste jednu moznost kde bys to snad mohl naladit i s kosikama, keihin fcr ...

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 22:30 | Nahoru | #38
Stev> bohužel FCRka nemám

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

5.10.2016 v 21:04 | Nahoru | #39
Cus, jen jsem to tak prolitl, ale - jaky tam mas trysky ? co se tyka mensi 400 tak pri prestavbe na otevreny sani (s terminem "naporovy" bych byl opatrnej pri tech rychlostech jakejma to jezdi, to rozumne pobezi tak od 180 mozna.. a to jeste podle toho jak moc dobre jsi odhadl nebo neodhadl pruodeni + nalaminoval to sani) a pruchozi vyfuk tam HRC manual doporucuje kolem 145-150 co si pamatuju !! (z puvodnich 120) coz je o dost hodne vic (obecne se doporucuje jit od vetsi hodnoty dolu)

myslim ze je to i tady nekde ke stazeni, jmenuje se to nejak jako "VFR400 HRC TT formula" nebo tak, psano je to vesmes sypanym cajem ale dulezity hodnoty jsou normalne cislama...neco jsem videl i na webu, tam je to psany civilizovane anglicky,mmnt google... tady: http://akhara.com/n...30hrccarb/index.html
....urcite by z toho slo ramcove vychazet i pro 750 motor, V4 jsou oboji a konstrukcne dost podobny

ten napor do plovakovejch komor je podle me trosku blbost ? od vysky hladiny jsou tam plovaky a ventily na nich, kolik se nasaje paliva zavisi na podtlaku v kanale a prurezu trysky (+samozrejme jehla atd..) tlakem do plovakovy komory maximalne zhorsis a ztizis jeji "doplnovani"
BTW nevim jak na RC36, na NC30 jsou ty hadice (drain pipes) vyvedeny asi 5cm za karburator primo nad motorem, kdyby z nich neco melo tect asi by to neyblo moc fain

BTW hele a vubec, nema ta RC36 jinou kliku a vacky nez RC30 (obdobne jako rozdily mezi NC21 a NC30) ? nebo jsi sehnal motor z RC30 ? kazdopadne Ti fandim at to jezdi !!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

5.10.2016 v 21:56 | Nahoru | #40
kerut> Zdarec , tak každopádně že to má jinou kliku a časování než RC30, ten motor RC30 je ve vnitř hodně jiný... S tím náporem do plovákovek to zase až takvá blbost nebude, protože když uděláš náporové sání tak nad karburátorama se ztratí podtlak a palivo se nenecucne z plovákovek tak ho tam něčím musíš popohnat, sem se teda dočetl. Trysky ještě nemám vyměněné, čekám na carbtune ať můžu udělat podtlaky,chci ještě udělat v airboxu přepážku a taky je někde musím sehnat ty trysky jo a taky by to chtělo už i ty komínky než začnu něco ladit.

Náporové sání VFR750 RC36

5.10.2016 v 22:52 | Nahoru | #41
jj nahore nad karburatorama bude (pri dostatecny rychlosti) urcite pretlak, ale v kanalech karburatoru bude stale fungovat podtlak (je to princip fixirky, proudici vzduch o nejaky rychlosti roste dynamickej a klesa statickej tlak, neco teorie napr zde http://fyzika.jreic...-bernoulliho-rovnice) jinak by prece nefungoval princip rovnotlakyho karburatoru a nechodily by ani soupatka

ty kominy a prepazky budou kazdopadne dobra alchymie, vetsina zkusenejsich od sundavani airboxu dusledne odrazuje... jako nacetl jsem o tom hodne, a prakticky nezkousel radsi nic (kdyz ctu a vidam ty "vysledky")

jinak me zaujalo u ty 400 jak jsi psal ze jsi odrizl tu placku pred airboxem, ze se to zakuckavalo, to je docela zajimavy.. jen odstranenim te prepazky by se nic moc stat nemelo ALE ! dost mozna, protoze pod tou plackou je totiz jeste jedna(ta co lezi primo na chladici, takovej ten "nacuc" ze predu) a nejsou k tomu natrubku airboxu krome kousku plandajici gumy nijak jakoby "uzavreny" ..tak ze jak to proudilo skrz nekam dal kolem karburatoru pod nadrz (podobnym efektem viz vise) snizovalo to pak pri vetsim rozjeti tlak v hrdle airboxu, hele ale to jen hadam,... BTW to ze "jakoby sani" NC30 mezi ramem a chladicem ma (??pry ??) hlavne chladit karburatory udajne ohrivany stoupajicim teplem z motoru, a ze proto je to (??pry??) reseny takhle divne tema dvema destickama, jsem sedocetl taky na www.400greybike.com - jako forum je to zajimavy, ale nazory se obcas anglanum dost hodne rozchazej.. :-/

jo jinac to me to asi nezbude nez teda konecne prihlasit, to vis, dovoz z UK, brexit za dvermi...hmm.. a vse v laminatu, svetla uplne jiny, ale zas r.v. 91 na ecka jim sere pes... no proste jsem na to zvedavej, asi na jare to prijde, jste je je na tom stale nejaka prace...(jsem ve fazi znovu priprav, tak jak jsem to pred par lety nechal stat, to trosku zaslo, navic jsem si rrekl ze kdyz uz tak uz a zacal to dukladne cistit a generalkovat do podoby skoronovy masiny )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

5.10.2016 v 23:17 | Nahoru | #42
Keša> jestli se ti nepodari trysky v cr, tak by mozna pri vetsim mnozstvi stalo za to japan.webike.net, maj je tam docela levny. Jsou i rychli, do tydne jsem mel dily doma. A kdybys chtel jeste origo honda dily, tak tam maj ceny hodne dobry.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

6.10.2016 v 11:21 | Nahoru | #43
Stev> tak jsem tam nahlednul a nic moc jsem nenašel a to co jsem našel tak za 10$ tryska.

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

6.10.2016 v 13:40 | Nahoru | #44
jj 10 USD za kousek mosazi je moooc fain ja kupoval trysky tu:
http://www.scpmoto.c...submit_search=Hledat

neni ceho se bat, cislovani tech univerzalnich trysek je narozdil od nekterejch predrazenejch vyrobcu normalne setinach (nektera z tech firem s tryskama za 10USD, ted nevim ktera, tam ma tusim 2,5 posun dolu.. coz by ti ale pri ladeni polkus omyl bylo beztak jedno) zavit je nejcastejsi M5 (trysky MZ ho maji urcite a i co do rozmeru jsou s tryskama na moji NC30 uplne shodny) a cena odpovidajici

spis bude problem ze jich na takovy ladeni potrebujes hodne(ruznych prurezu), mozna spis zkus najit tady na motorkarich nejakyho znamyho ladice a domluvit se s nim, a pak koupis rovnou to co potrebujes.. o coz se uz vlastne snazis zalozenim tohohle vlakna, chapu..

jo jen pro zajimavost, co tam ted je, a prip. co je(ma byt) na origo RC30 ?
u NC30 je to totiz docela vtipny, prvni japonsky pry meli vse 110 (ovsem podle me to bylo jen na motorkach uskrcenejch restriktorem na mensi vykon) dalsi jap 115f+118r, dovazeny do evropy naopak 122f+120r, a obecne na forech doporucovano bud 118f+120r nebo nejlip 120 vsechno (to posledni jsem tam dal pri GO karburatoru ja, ale motor od te doby jeste nebezel, tak nemuzu referovat)..
...tu mensi predni trysku vetsinou zduvodnuji blabolenim o vyssi teplote prednich valcu, naopak zastanci 120 vse to vyvraci (podle me celkem rozumne) ze je zbytecny tyrat predni valce chudsi smesi.. taky v tom muze hrat roly mirnej sklon karburatoru 25° a jsou tam jiny emulzni trubice.. proto me zajima jak je to u tech 750 ?

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

6.10.2016 v 13:44 | Nahoru | #45
kerut> tak RC30 má Keihin CV

Naposledy editováno 06.10.2016 16:27:08

Náporové sání VFR750 RC36

6.10.2016 v 15:42 | Nahoru | #46
jj CV=constant velocity=rovnotlkej karburator

no a co ma ta tvoje RC36 za seriovy trysky ? a je tam taky rozdil mezi front a rear jako u 400 ? ..ja bych proste ramcove vychazel z toho HRC manualu pro 400 + pripadne z nejakych for, neverim tomu ze predelat RC36 na otevreny (naporovy )sani jeste nikoho nikde na svete nenapadlo

Edit k tryskam - no u hondy VFR400 jsem to meril a je tam standart M5, standartne pasuje i do bezny matice,.. u RC36 nebo dalsich motorek netusim ale rekl bych ze u stroju z tehle doby to bude stejny ..s tim 5x0,75 to je hezky.. nj vyrobce si musi hlidat aby si uzivatel ten kousek moszi se zavitem nekoupil jinde, vid.. ono v dnesni dobe by uz taky nikdo nedelal motor kterej vydrzi prej i hodne pres 100000

Naposledy editováno 06.10.2016 17:42:06

Náporové sání VFR750 RC36

6.10.2016 v 16:44 | Nahoru | #47
Pozor, když jsem sháněl trysky na dellortho, tak je tam taky závit M5 - ale x 0,75mm. Standartní stoupání závitu M5 je 0,8 mm.

Náporové sání VFR750 RC36

6.10.2016 v 22:53 | Nahoru | #48
vygooglil jsem par odkazu jako inspiraci:
neco podobnyho na VFR800 (ale to je bohuzel strikacka..) http://www.bikersor...wthread.php?t=127410
neco o tryskach 750, ale fotku karburatoru toho autora jsem nenasel http://www.vfrdiscu.../62250-jetting-rc36/
tady taky nejaky blaboleni, + dole je otevreny sani RC30 primo vyfoceny http://vfrworld.com.../40371-VFR750FV-Dyno

a na zaver celkem hezka stranka o RC30 http://www.rc30.info/index.html

snad to k necemu bude !

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

6.10.2016 v 22:53 | Nahoru | #49

Keša píše: Stev> tak jsem tam nahlednul a nic moc jsem nenašel a to co jsem našel tak za 10$ tryska.



Moje tam jsou za 4.5 usd kus, coz docela jde. Ale je to zajimavy spis s nakupem oem dilu ...

keihin main jet

Náporové sání VFR750 RC36

11.10.2016 v 03:40 | Nahoru | #50
jeste jeden, tentokrat mozna spis odstrasuici pripad
http://www.400greybi....php?f=23&t=1788

Náporové sání VFR750 RC36

12.10.2016 v 15:26 | Nahoru | #51
A můžu začít seřizovat





Naposledy editováno 12.10.2016 15:49:01
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist