globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Náporové sání VFR750 RC36
 
27.9.2016 v 20:51
Zdarec borci, mám dotaz na někoho zkušeného s laděním,nebo na toho kdo už to řešil. Udělal jsem na svoji stavbu repliky RC30 náporové saní a dnes při zkušební projížďce se potvrdilo co jsem čekal že při rozjetí a vlastně náporu se motorka začne "dusit" řešil jste někdo tento problém a jak dospět ke správnému naladění.,.. Stačí jen větší trysky? podotýkám že karburátory jsem ponechal původní...




















Naposledy editováno 27.09.2016 20:56:15
Předchozí
1 2
Následující

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 20:57 | Nahoru | #1
u karburatorovejch motorek s naporovym sanim byl tusim nejakej udelator co zvedal hladinu (motorky s FI maji bohatsi mapy na 5,6kvalt kde jedou dostatecne rychle)
pokud se to dusi az nad nakejch 220kmh, je to naporovym sanim, pokud i v mensich rychlostech tak to tim nebude, neco realne meritelneho od naporu se tam objevi az v opravdu vysokejch rychlostech

edit: z fotek mi prijde ten prurez otvoru na sani docela malej, tam bych se spis bal toho ze tam jde malo vzduchu nez moc...

Naposledy editováno 27.09.2016 20:58:07

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:10 | Nahoru | #2
Tak ono to je ještě klasika karburátor a začne se to dusit už při nějakých 40km/h. Vzduchu tam jde si myslím že právě hodně, udělal jsem kdysi dávno něco podobného na mé 400 NC30 tam je klasika Airbox a před ním je taková plastová přepážka která uzavírá přívod vzduch-nápor, neudělal jsem nic víc než že jsem ji odstranil a ono to při 70km/h začlo kuckat vrátil jsem ji z5 a ok. Dnes jsem udělal to že jsem to na tvrdo přelepil ze předu izolepou a už to jelo. Ale já chci samozřejmě víc-naporové sání=víc vzduchu snad i víc výkonu,zatím teda opak...

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:11 | Nahoru | #3
ve 40kmh tam zadnej napor urcite neni, jasne bude tam nejakej problem s proudenim, ale ne to ze tam jde moc vzduchu...

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:13 | Nahoru | #4


Naposledy editováno 27.09.2016 22:09:26

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:15 | Nahoru | #5
U vtr se u otevrenyho airboxu nebo ram airu doporucuje zaslepit vzduchovou trysku (air jet), ale obecne je to s airboxem podomacku loterie.

Mimochodem z ceho je ten filtr? Jeho plocha mi prijde dost velka na 750.

e: jo tvoje rovnice vic vzduchu = vic vykonu neplati, to bys tam musel dostat o to vic paliva - trysky, vacky, hlavy, hlavne ty vacky a pripadne vetsi ventily.

Jen pro predstavu, vyladeny vtr s origo motorem ma 120 koni, upraveny s origo airboxem 135, s upraVenym airboxem a motorem az 150, a s ramairem a uplne nasypanym motorem kolem 170-180. A az u toho posledniho ma ten ram air nejakej smysl.

Ja bych se na to u seriovyho motoru vykaslal.

Naposledy editováno 27.09.2016 21:22:27

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:16 | Nahoru | #6
Tak když uvážíš to že při klasickém Airboxu si to ty karburátory musí nasát přes filtr a pak přes nějaký zahlí gumoví komínek a teď se jím to tam hrne samo a když to zakryju tak je to lepší....

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:18 | Nahoru | #7
Filtr je R6. Tak jako za zkouško nic nedám, vyrobím záslepky a uvidím. Horší to určitě být nemůže.. A s tryskama samozřejmě taky počítám kdyby byli i jehly tak i jehly...

Naposledy editováno 27.09.2016 22:15:25

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:19 | Nahoru | #8
Moc luftu, málo benzínu, koupit Dynojet kit a hrát si a seřídit podtlak. Zkus Murkina ten z nás poradí nejlíp a reálně. To ladění je dost alchymie. Pamatuju P. Hanzlíka jak s batohem trysek ladil na letišti svý GSX1100R stylem pokus omyl....

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:19 | Nahoru | #9
jo takhle, ono je to jeste nahoru otevrene? tak to je jako ramair nepouzitelne, je tam stale atmosferickej tlak a motor si nasaje proste tolik kolik odpovida jeho objemu - restrikce, filtr atd... ram air je o pretlaku, da se rict "druh" preplnovani, pokud mas airbox otevreny, neni tam pretlak a ani zadne preplnovani...

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:21 | Nahoru | #10
Zhora to uzavírá samozřejmě nádrž tak jako u SBK nebo GP

Otevřené by to nemělo vůbec žádný smysl přece..

Naposledy editováno 27.09.2016 21:22:31

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:23 | Nahoru | #11
Jo a kámoš když dával otevřený airbox na YZF750R tak musel kvůli proudění dát jiný komínky na vstup luftu do karbeců krom jiných trysek, pak to fungovalo libově...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:32 | Nahoru | #12

Keša píše: Zhora to uzavírá samozřejmě nádrž tak jako u SBK nebo GP

Otevřené by to nemělo vůbec žádný smysl přece..



Tak zakyva to jenom nadrz, nebo je pres to tesny viko a vzduch jde jen tim prednim otvorem?

Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:34 | Nahoru | #13
Komínky na VFR 750 RC36 neseženeš, mám je načmrklé jen je vyrobyt...





Naposledy editováno 27.09.2016 22:09:02

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:36 | Nahoru | #14
Stev> A pokud se bavíme o motoru a mrkneš se do vlákna o stavbě zjistíš že zase až tak uplně seriový není...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:38 | Nahoru | #15
Stev> Ano těsní,kolem dokola toho laminátového airboxu je tesnící pirelka která kopíruje tvar nádrže-tudíš uzavřeno a je tam jen ten otvor ve předu..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 21:59 | Nahoru | #16
Keša> našel jsem zmínku o upravenejch hlavách, jinak nic co by souviselo s dodávkou paliva, takže je otázka jestli tady bylo zlepšení. Nicméně jestli jsi byl se stavbou airboxu úspěšnej a opravdu tam jde víc vzduchu, tak pořád platí že tam nejde dost benzínu, hlavy to nespravěj. A možná i to zaslepení air jet stojí za zkoušku, bohužel nedokážu určit co to vlastně udělá, jen jsem dostal takovou radu od člověka co ladil do BSB a platí to pro mojí motorku.

Přeju hodně štěstí, já ladím upravenej motor se sériovým airboxem, a už mě to po roce a půl teda moc nebaví Snad už se blížím ke konci. Mimochodem i ty blbý komínky maj docela velkej vliv, a se špatnejma nenaladíš nic.

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 22:11 | Nahoru | #17
Stev> Tak já se stím seru už asi 4 roky a u konce určitě nejsu. Snad se stím ještě nějak poperu. Dík a měj se....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 22:18 | Nahoru | #18
Keša> Poptám se kámoše co dělá na CNC za kolik by ti je vyrobil, doufám, že je to nakreslený podle nějakýho funkčního vzoru na tvůj typ membránových karbíků, jestli je to z přímých karbců tak to taky nemusí fungovat... E: tyhle komínky uměj motoru dost pomoct i ubrat, když s nimi Pepa laboroval na TL1100R tak kupodivu to jelo líp s origo komínkama v celým pásmu ot. A jakmile je zkrátil tak spodek úplně jalovej, ztratilo to nějaký Nm, vršek +- stejnej. Nejvíc jsem to poznal na R1 07, která má proměnný sání a do 7000 ot. / min. to jede na dlouhý a pak se to zkrátí a je to dost znát, ten přechod na krátký sání, mě tam dost bavil, nejzábavnější věc na tý R1

Naposledy editováno 27.09.2016 22:26:47

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 22:26 | Nahoru | #19
dewwil> Snad to bude podle nějakého vzoru... Je to spíš pokus omyl. Jak jsem říkal na RC36 takové věci nejsou..

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 22:29 | Nahoru | #20
Keša> jasný, zeptám se ho na cenu...

1 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 22:35 | Nahoru | #21
Tak v práci pokud se uvolní trochu prostoru tak to mám domluvené,ale čas není...

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

27.9.2016 v 23:00 | Nahoru | #22
Keša> jo čas je hlavní problém CNC, to znám, jedou 24 hod. denně, aby se zaplatily

2 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

28.9.2016 v 00:34 | Nahoru | #23
Tak ono hlavně aby ti fungovalo náporové sání, tak krom toho že ti ten nápor bude tlačit víc vzduchu přes filtr do karburátoru, tak potřebuješ dostat ten přetlak i do plovákové komory aby ti působil na hladinu paliva a to ty teď nemáš. Takže čím rychlejc pojedeš tím míň ti to bude hlavní tryskou nasávat palivo do difuzoru a o to víc se ti to bude dusit, to je ten hlavní problém
Na každém karburátoru máš přepad(odvětrání) plovákové komory. Většinou tam bývají nasazené hadice které sou vyvedené někde pod motorku. To je pro případ, když netěsní karburátory aby přebytečné palivo neteklo kam nemá, ale vyteče ti na zem pod mašinu. Tak pro začátek bych konce těch hadic natáhl do vstupu sání airboxu tam kde ti působí nápor a mělo by se to aspoň trochu zlepšit.
Jestli máš zítra volno, respektive teda už dnes už je půl jedné ráno, tak já budu v práci i přes svátek, tak se stav a můžem to probrat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

28.9.2016 v 07:34 | Nahoru | #24
mischa638> Zdarec, tak nějak mě to říkal Fík už před lety u NC30 s těma hladinama-asi teda. S těma přepadama to zní docela nadějně. Zkusím a uvidím, záslepim i ty air jetý jestli to třeba pomůže, samozřejmě dám i větší trysky.

Dnes beru rodinku na výlet, tak mě to asi nevyjde.

Naposledy editováno 28.09.2016 07:36:15

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

28.9.2016 v 08:57 | Nahoru | #25
Keša> V pohodě, tak jak zase někdy pojedu kolem se můžu stavit a osvětlím ti to

Náporové sání VFR750 RC36

28.9.2016 v 20:05 | Nahoru | #26
Tak jsem udělal ten napor přes přepady do plovákovek a jako jo, o něco lepší,ale jen o kousek. Jelo to i při vyšších rychlostech,ale jen cca do 4-5000 otáček pak se to zase dusilo, ale u 1,2,3,4,5 pořád stejně...

Jo a taky jsem uplně vyrušíl komínky...

Zítra se vrhnu na trysky, teda jestli se najde čas...

Naposledy editováno 28.09.2016 20:07:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

28.9.2016 v 20:17 | Nahoru | #27
mischa638> O tomhle jsem četl . Kdysi nějakej koumák takhle popisoval všechny problémy při předělávce na náporový sání a o vyrovnání tlaku v plovákovejch komorách tam taky psal . Nemůžu si zaboha vzpomenout kde o tom psal , ale byly tam popsaný všechny problémy s řešeníma dotažený do finále . možná v ČMN , ale hledat to nebudu , ty hromady novin co mám ve skříni mě děsej .

(reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

28.9.2016 v 21:42 | Nahoru | #28
motovlk> Tak kdyby sis náhodou vzpoměl tak sem s tím... Prej to ale fungovat nebude..

2 reakcí na tento příspěvek Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 01:17 | Nahoru | #29
Motocykl 10/98






Edit: A nebo tady https://ulozto.cz/!gnDRPfpKp/ram-air-jpg

Naposledy editováno 29.09.2016 08:13:37

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náporové sání VFR750 RC36

29.9.2016 v 08:18 | Nahoru | #30
Marfy.VFR> Zdarec, díky za informaci. To číslo snad i najdu, možná i to před tím co zmiňují
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist