globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč má být olej Non-friction modified
Ahoj,

v manuálu ke svému skútru (čtyřtakt s variátorem, Yamaha Teos XN 125 alias MBK Doodo 125) jsem se dočetl, že olej má být, cituji:

API standard
SE or higher grade
(Non-friction modified)

Především je zajímavé, jak mizerný olej (z dnešního pohledu) výrobce doporučuje. Stačí se podívat na tuto stránku:
http://www.pqiameric...devilsindisguise.htm
No, asi ten motor fakt není nijak extra zatěžovaný.
Ale hlavní můj dotaz spočívá v tom, proč má být olej Non-friction modified? Jak se to řekne česky? Bez modifikátorů tření? Proč by snižování tření mohlo vadit? Jediné náznaky, které jsem našel, se týkají mokré spojky - ale ta tam není.

Díky za odpověď
H.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč má být olej Non-friction modified

19.9.2016 v 15:06 | Nahoru | #1
t_freedom> jendá se o plastifikátory snižující tření, jaso tento index sleduje indexem dynamického a statickéhpo tření, řadí je do tří skupin, a nejlepší oleje už prostě nedovolí, to zná více motorkářů kterí chtěli svému motoru dát to nejlepší a začal prokluz spojky, navíc některé plastifikátory se nanáší nebo molekulárně či chemicky reagují, a součástky lze zničit nenávratně, třeba u převodovky se synchronama tam když se ti nanese tak blbě řečeno klouzek na synchron tak nepřeřadíš,

Naposledy editováno 19.09.2016 15:08:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč má být olej Non-friction modified

19.9.2016 v 16:45 | Nahoru | #2
felixxx> budem-li se tedy bavit o mašinách se suchárnou (což je můj případ) a bernou mincí bude udržení filmu a schopnost mazání ve vysokejch otáčkách ... o synchronech se u mašin taky moc bavit nemusíme.

kam mířím... je třeba pro takový konstrukce motorů jít s dobou a jít do kvalitnějších olejů s tím, že "motoru udělám dobře" ... nebo se tím vystavuju riziku čehokoli.
Koupil jsem SSo když mělo 64tkm maník do toho lil Castrol Formuli 10W60 ... tedy fakt širokopásmo ... interval výměny 5000km (dost tepelně namáhaný) ...a mechanici dva nezávisle na sobě mi řekli ať tam raději dám to co tam má bejt 15W-50 ... (podotýkám, že v mínusech s tím nejezdím...takže 10W nebo 15W nehraje roli) ... co by však mohlo hrát je čas pro dosažení tlaku v soustavě - resp. oleji k dosažení všech mazacích míst .
Je tedy lepší respektovat třeba 20 let starý doporučení, nebo jít s dobou a mazat současnejma olejema vyšších tříd...
Shell 15W50 vs Castrol formula 10W-60 ?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco prokluzuje. Je to řemen variát... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 9 25.10.2021 v 13:35 janjohny
špatné startování, nestabilní volno... Yamaha XN 125 Teos jmart 1 12.7.2018 v 21:37 jmart
zalomený výfukový šteft (svorník) Yamaha XN 125 Teos jmart 5 8.9.2017 v 13:09 kubacech
zaměnitelnost karburátorů Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 1 5.11.2016 v 14:53 hagrid.hagrid
Jak vyměnit podtlakový ventil s pal... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 9 23.9.2016 v 17:44 mamaha


TOPlist