globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: zalomený výfukový šteft (svorník)
24.8.2017 v 10:59
Ahoj,

začal mi podfukovat výfuk v přírubě a zjistil jsem, že upadl šroubek, který ho držel. To mi bylo divné, protože by měl držet na dvou šteftech - tak co tam dělal šroubek? Nejspíš původní majitel jeden ze šteftů ukroutil, trošku to odvrtal, udělal tři závity a na těch to "drželo", když jsem ji kupoval ...

Doufám, že to půjde řešit bez rozebrání. Je tam trochu přístup, ale žádná sláva.

Mám několik dotazů.
- Dala by se tam třeba navařit matička a vyšroubovat to? Bez sundávání hlavy? Achjo, zrovna mám plnou nádrž ...
- Předpokládám, že odvrtání se moc nepodaří a závity se zničí. Půjde tam něčím vlepit nový šteft? Vydrží nějaké lepidlo tu teplotu a vibrace?
- Kdo v Brně si s tím dokáže poradit?

Díky za rady
H.

zalomený výfukový šteft (svorník)

24.8.2017 v 11:10 | Nahoru | #1
S navařováním matky nevím, ale šteft v hlavě jsem řešil odvrtáním a závitovou vložkou, nevím kolik tam máš místa, ale dá se to udělat i na motorce bez sundání motoru a hlavy a pokud si šikovný, uděláš si to i sám, ty sady nejsou dneska už až tak drahé, pokud si na to netroufáš, sežeň někoho, kdo už to dělal. Nějaké lepení a podobné věci bych asi nedoporučoval, i když už jsou i nějaké ty hmoty, které by snad vydržely.

zalomený výfukový šteft (svorník)

24.8.2017 v 12:09 | Nahoru | #2
stav se do unleaded coffee a mrknem na to a něco vymyslíme 602281498

zalomený výfukový šteft (svorník)

25.8.2017 v 06:43 | Nahoru | #3
Taky bych to řešil vložkou.

1 reakcí na tento příspěvek zalomený výfukový šteft (svorník)

8.9.2017 v 12:35 | Nahoru | #4
Ahoj, díky všem za reakce. Nakonec jsem zalomený kus odvrtal a dostal ven. Rozhodně to neproběhlo hladce a připadal jsem si jak zubař. Zničil jsem závity i jejich okolí. Tak jsem vyřezal závity větší, ale ani ty podle mě nebudou moc držet, protože díra je hrozně křivá.

Byla blbost to odvrtávat a lepší asi bylo navařit matičku a vytočit. Obvolal jsem několik svářečů a většinou potvrzovali, že to půjde, že se to dělá běžně, ale teď nemají čas. Ale já spěchal.

Pro jistotu jsem nový šteft napaplal mamutem (lepidlem), ale ten je jen do 90 stupnů, takže nevím, co se stane pak.

V zahraničních diskusích většinou docela chválí vysokoteplotní epoxid JB weld, který dokonce můžu koupit na ebay za 280 Kč s poštovným. Zkusil bych to, měl by snést 260 °C. Máte s tím někdo zkušenost? Nebo neznáte třeba český ekvivalent?

(reakce na) zalomený výfukový šteft (svorník)

8.9.2017 v 13:09 | Nahoru | #5
jmart> mi radili že se tím epoxidem opravuje víčko, přes které mi vzlínal olej a že to drží. Osobní zkušenost ale nemám. Já to své nakonec nechával zavařit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco prokluzuje. Je to řemen variát... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 9 25.10.2021 v 13:35 janjohny
špatné startování, nestabilní volno... Yamaha XN 125 Teos jmart 1 12.7.2018 v 21:37 jmart
zaměnitelnost karburátorů Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 1 5.11.2016 v 14:53 hagrid.hagrid
Proč má být olej Non-friction modif... [1, 2] Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 42 28.10.2016 v 11:33 macmanCZ
Jak vyměnit podtlakový ventil s pal... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 9 23.9.2016 v 17:44 mamaha


TOPlist