globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč má být olej Non-friction modified
Ahoj,

v manuálu ke svému skútru (čtyřtakt s variátorem, Yamaha Teos XN 125 alias MBK Doodo 125) jsem se dočetl, že olej má být, cituji:

API standard
SE or higher grade
(Non-friction modified)

Především je zajímavé, jak mizerný olej (z dnešního pohledu) výrobce doporučuje. Stačí se podívat na tuto stránku:
http://www.pqiameric...devilsindisguise.htm
No, asi ten motor fakt není nijak extra zatěžovaný.
Ale hlavní můj dotaz spočívá v tom, proč má být olej Non-friction modified? Jak se to řekne česky? Bez modifikátorů tření? Proč by snižování tření mohlo vadit? Jediné náznaky, které jsem našel, se týkají mokré spojky - ale ta tam není.

Díky za odpověď
H.

1 reakcí na tento příspěvek Proč má být olej Non-friction modified

18.9.2016 v 16:58 | Nahoru | #1
Máš to psaný čistě z toho důvodu abys nešílel a nelil tam žádnej hyper super motocycle specification olej... můžeš tam lejt normální auto olej... jako bych ho tam mohl lejt já. ... ale leju tam taky moto olej...kvuli specifikaci pro mazání ... přísady pro spojku ti nic neudělaj... jen zaplatíš víc.

(reakce na) Proč má být olej Non-friction modified

19.9.2016 v 20:33 | Nahoru | #2

t_freedom píše: Máš to psaný čistě z toho důvodu abys nešílel a nelil tam žádnej hyper super motocycle specification olej... můžeš tam lejt normální auto olej... jako bych ho tam mohl lejt já. ... ale leju tam taky moto olej...kvuli specifikaci pro mazání ... přísady pro spojku ti nic neudělaj... jen zaplatíš víc.


No, snad to tak mysleli. Nechápu, co by Yamahovi udělalo, kdyby to trochu vysvětlil, co NESMÍM a co je pouze míněno jako zbytečné utrácení peněz.

Ale prosím tě vyjasni přesný důvod, proč do svého stroje neliješ auto olej? Co myslíš těmi "specifikacemi pro mazání"? Auta i motorky potřebují mazat. Jaké specifikaci dáváš přednost před kterou a proč? Máš na výběr zhruba toto:

API SN: Nejvyšší třída auto olejů. Ale kde se dočíst hodnoty třecích ukazatelů DFI, SFI a STI, aby se dala porovnat s JASO?
JASO MB: Bezva, nízké tření. Ale norma JASO si ostatní ukazatele propůjčuje z normy API, kde jim postačí třída "G" (dost zastaralé v mnoha ohledech).
JASO MA: Bůhví. Horší tření kvůli mokrým spojkám.
JASO MA2: Ještě horší tření a navíc drahý. Tohle nechme pouze motorkářům.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco prokluzuje. Je to řemen variát... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 9 25.10.2021 v 13:35 janjohny
špatné startování, nestabilní volno... Yamaha XN 125 Teos jmart 1 12.7.2018 v 21:37 jmart
zalomený výfukový šteft (svorník) Yamaha XN 125 Teos jmart 5 8.9.2017 v 13:09 kubacech
zaměnitelnost karburátorů Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 1 5.11.2016 v 14:53 hagrid.hagrid
Jak vyměnit podtlakový ventil s pal... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 jmart 9 23.9.2016 v 17:44 mamaha


TOPlist