v manuálu ke svému skútru (čtyřtakt s variátorem, Yamaha Teos XN 125 alias MBK Doodo 125) jsem se dočetl, že olej má být, cituji:
API standard
SE or higher grade
(Non-friction modified)
Především je zajímavé, jak mizerný olej (z dnešního pohledu) výrobce doporučuje. Stačí se podívat na tuto stránku:
http://www.pqiameric...devilsindisguise.htm
No, asi ten motor fakt není nijak extra zatěžovaný.
Ale hlavní můj dotaz spočívá v tom, proč má být olej Non-friction modified? Jak se to řekne česky? Bez modifikátorů tření? Proč by snižování tření mohlo vadit? Jediné náznaky, které jsem našel, se týkají mokré spojky - ale ta tam není.
Díky za odpověď
H.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč má být olej Non-friction modified
charlie.vtx1800 píše: Řek bych, že to napsal dobře. Sestava s variátorem, který není v oleji mívá i suchou odstředivou spojku, takže není třeba modifikátorů tření na mokrou spojku, ne?
Já jsem především neměl nic psát o spojce. Jsou z toho všichni zmateni. Ptal jsem se, proč NESMÍ olej pro mého skútra obsahovat modifikátory snižující tření.
Protoze treni snad zvysuje ne? Aby ta mokra spojka zabirala. Takze se tzvysi i treni tam kde by mohlo byt nizsi. Nebo uz jsem se do toho zamotal a placam nesmysly :)
E: Proste nepotrebujes zvysit treni na spojce aby zabirala, protoze ji nemas. Takze proc tam lejt olej, kterej je touhle slozkou "degradovanej"? :) Navic bude i drazsi
Naposledy editováno 16.09.2016 13:30:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč má být olej Non-friction modified
jmart píše: Já jsem především neměl nic psát o spojce. Jsou z toho všichni zmateni. Ptal jsem se, proč NESMÍ olej pro mého skútra obsahovat modifikátory snižující tření.
Proč zdůrazňuješ to nesmí. ? Výrobce vždy uvádí jakej tam má bejt a ne ty který tam bejt nemaji. Možná to ničemu nebude vadit jen vyhodíš trocha peněz nebude to asi ideální ale možná se nic nestane. Zkus to uvidíš. Je ale taky možný že to má opodstatnění a jak už tu zaznělo i já slyšel že ty oleje tak dobře nemažou a motor skůtra nejni vyrobenej z tak kvalitních materiálů a nevydrží. To musíš vyzkoušet sám. Většinou se dá na doporučení výrobce a nevymejšlí se radši voloviny.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco prokluzuje. Je to řemen variát... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 9 | 25.10.2021 v 13:35 janjohny |
špatné startování, nestabilní volno... Yamaha XN 125 Teos | jmart | 1 | 12.7.2018 v 21:37 jmart |
zalomený výfukový šteft (svorník) Yamaha XN 125 Teos | jmart | 5 | 8.9.2017 v 13:09 kubacech |
zaměnitelnost karburátorů Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 1 | 5.11.2016 v 14:53 hagrid.hagrid |
Jak vyměnit podtlakový ventil s pal... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 9 | 23.9.2016 v 17:44 mamaha |