v manuálu ke svému skútru (čtyřtakt s variátorem, Yamaha Teos XN 125 alias MBK Doodo 125) jsem se dočetl, že olej má být, cituji:
API standard
SE or higher grade
(Non-friction modified)
Především je zajímavé, jak mizerný olej (z dnešního pohledu) výrobce doporučuje. Stačí se podívat na tuto stránku:
http://www.pqiameric...devilsindisguise.htm
No, asi ten motor fakt není nijak extra zatěžovaný.
Ale hlavní můj dotaz spočívá v tom, proč má být olej Non-friction modified? Jak se to řekne česky? Bez modifikátorů tření? Proč by snižování tření mohlo vadit? Jediné náznaky, které jsem našel, se týkají mokré spojky - ale ta tam není.
Díky za odpověď
H.
2 reakcí na tento příspěvek Proč má být olej Non-friction modified
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč má být olej Non-friction modified
OndraCB píše: Je to přesňe naopak Blade
Řek bych, že to napsal dobře. Sestava s variátorem, který není v oleji mívá i suchou odstředivou spojku, takže není třeba modifikátorů tření na mokrou spojku, ne?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Něco prokluzuje. Je to řemen variát... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 9 | 25.10.2021 v 13:35 janjohny |
špatné startování, nestabilní volno... Yamaha XN 125 Teos | jmart | 1 | 12.7.2018 v 21:37 jmart |
zalomený výfukový šteft (svorník) Yamaha XN 125 Teos | jmart | 5 | 8.9.2017 v 13:09 kubacech |
zaměnitelnost karburátorů Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 1 | 5.11.2016 v 14:53 hagrid.hagrid |
Jak vyměnit podtlakový ventil s pal... Yamaha XN 125 Teos, MBK DooDo 150 | jmart | 9 | 23.9.2016 v 17:44 mamaha |