globalmoto_duben_nolan





Téma: rutan padáky nikdy více
 
10.5.2016 v 19:15
Jaké máte po pádu zkušenosti vy?Neříkám že musí za každou cenu zachránit celou motorku, ale tohle?
Jen dodávám že se to stalo na rovném asfaltovem úseku v rychlosti cca 40 km/h.
Po kontaktu s asfaltovou silnici se hříbek rozlouskl jako ořech, tak že za ty prachy peknej shit
Navíc už jsem viděl i další případ kdy to dopadlo úplně stejně viz. foto
Tak že za sebe nikomu nedoporučuji










(reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 18:09 | Nahoru | #121

HondaGiRRl píše: Asi jsem malinko jinde. Ale padáky dávám na motorku s tím, že doufám, že když se motorka zklouzne, tak zabrání větší škodě a když dojde k většímu crashi, tak naopak doufám, že neublíží motorce ještě víc. Nicméně nemám nikde garanci, že tomu tak vždycky bude a bohužel musím počítat i s tím, že padák "nezafunguje". Ale fakt by mě nenapadalo vinit výrobce/dodavatele padáků z toho, že mám více či méně rozbitou motorku. To už je buď moje blbost nebo blbost toho, kdo mě sundal. Ale 100% spoléhat na padák, že mi zachrání motorku, je docela...jak to říct....naivní A to mi mimochodem na minulé motorce opravdu padák zachranil plasty.



Ale tohle prece nikdo nerozporuje. Problem je, ze ten padak praskne (evidentne vinou materialu/konstrukce) a neplni to proc byl zakoupen. A vyrobce rika: jo byla vadna serie, nevim kolik a komu jsem jich prodal tak az se vam to zlomi, tak vam to vymenim. To neni dle me zrovna koser.

(reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 20:41 | Nahoru | #122
To bych taky rád věděl

BlackSabbath píše: SVSkritek> O pár vteřin dřív jsi to editoval, než jsem reagoval Jako s příspěvkem jsi si dal docela práci, fotky, ...Není škoda to smazat? A jak jsi psal, že je docela slabá náplast nový padák (po pádu v tak malé rychlosti a prasklém víku a dokonce bloku motoru), tak já bych třeba takový padák už asi nechtěl. Když si vezmu, kolik zákazníků Rutana chodí sem na fórum, kolik z nich už vyzkoušelo padáky, kolika z nich to prasklo, kolik z nich to má nafoceno a zrovna vidělo tohle téma a přidalo foto/zkušenost, tak je toho docela dost a to by mě prostě odradilo.
Jinak nic osobního proti němu nemám, jen mě to lehce zarazilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 21:27 | Nahoru | #123
Veverčák> Ve velké většině tvých příspěvků s tebou souhlasím, ale tady se neshodneme. Padáky neměly požadované vlastnosti, pro které byly zakoupeny a použity. Měly ochránit motorku při některých případech pádů. Sám výrobce potvrdil, že byly vadné /tyto vlastnosti neměly/. Já tam vidím odpovědnost za škodu, která tímto vznikla. Dokazování výše škody jiná otázka, ale odpovědnost výrobce za škodu je tam podle mého vcelku jednoznačná.

Naposledy editováno 24.10.2016 21:32:40

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 22:00 | Nahoru | #124

joone píše: Veverčák> Ve velké většině tvých příspěvků s tebou souhlasím, ale tady se neshodneme. Padáky neměly požadované vlastnosti, pro které byly zakoupeny a použity. Měly ochránit motorku při některých případech pádů. Sám výrobce potvrdil, že byly vadné /tyto vlastnosti neměly/. Já tam vidím odpovědnost za škodu, která tímto vznikla. Dokazování výše škody jiná otázka, ale odpovědnost výrobce za škodu je tam podle mého vcelku jednoznačná.



Neverim, ze by pripadny soud (a ten jediny ma patent na pravdu a i to jen za urcitych podminek) prirknul vetsi nahradu nez ve vysi platby za padaky. Samozřejmě se můžu plest.

Dalsi vec je, ze jak jsem psal, vnimam padaky jen jako snizeni pravděpodobnosti, tudiz ne garantovanou, ale moznou ochranu. Kdyz pujdes do detailu, tak i rozstipnuty padak imho nějakou energii pohlti a k ochraně muze prispet. Stejne jako deformacni zony v aute, praskla prilba atd ....

rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 22:57 | Nahoru | #125
Vzhledem k tomu, že padáky jsou nehomologované pro provoz na veřejných silnicích a montuješ si tudíž doplněk neschválený výrobcem motorky tak případný soud by výrobce/prodejce těchto padáků zprostil viny. Takže prodejce/výrobce za vzniklé škody nehomologovaným výrobkem nenese žádnou odpovědnost. Já padáky nepoužívám, prostě když s tím fláknu tak je to moje chyba a nebudu si naivně myslet, že tyhle čuribrky něco zachrání na 100%, někdy se jen ohnou, někdy ulítnou, někdy se rozprsknou, někdy vylomí i kus rámu a někdy se jen odřou, každej pád je jinej. Jiná situace by byla kdyby padák byl homologováno, což jsou jen některé a zatím jsem je viděl jen na pár motorkách z výroby jako Jawa, Harley Davídků atd... a to jsou trubkový a ne tyhle čuribrky...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:02 | Nahoru | #126

ok8 píše: Jak je možné vyrobit "šmejdský silon"? Buď to je silon nebo není. A když to není silon, jakto že to obráběč nepozná?
Další otázka: kde se ty padáky teda obrábí?

Asi zkusím tento test: Z padáku uříznu kousek plastu a ožehnu plamenem. Pokud bude smrdět jinak než kousek silonu o kterým vím natuti, že to silon je, tak padáky reklamuji. Protože slíben byl silon.


Toto by aj mňa zaujímalo, keď Rutan potrvrdil, že bola vyrobená séria z vadného materiálu, v čom bol iný ten materiál, či v zložení, alebo tam boli bublinky....Či je možné, aby zákazník nejako zistil, či ma dobrý, alebo vadný kus. Predišlo by to k veľa škodám.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:08 | Nahoru | #127
Veverčák> Pokud by se podařilo před soudem prokázat souvislost mezi vzniklou škodou a vadným výrobkem ... potom není důvod, aby náhrada škody nepřekročila hodnotu padáků. Ale soudy bych do teoretické diskuze nezatahoval, tam se chodí pro rozsudek, ne pro spravedlnost.

Pokud například bezpečnostní pás v autě při nehodě v rychlosti 50 km/hod z důvodu vady výrobku selže a ty vylítneš při nehodě z auta, těžko bude výrobce argumentovat, že při nehodě ve 200 km/hod rychlosti by ti pás stejně nepomohl. A ani mu nepomůže argumentace, že neselhal úplně, když k jeho přetržení byla spotřebována nějaká energie a touto energií tě tedy trochu ochránil.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:11 | Nahoru | #128
joone> ja myslim, ze zasadni rozdil mezi nasim vnimanim je v tom, jak padaky vnimame. Ja to beru jen jako vec, ktera MOZNA pomuze, jini to berou jako neco, co URCITE pomuze. Mozna i proto na motorkach zadne padaky nemam (s vyjimkou okruhovky, ale i tam jsou jen proto, ze jsem ji s nima koupil).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:15 | Nahoru | #129

joone píše: Veverčák> Pokud by se podařilo před soudem prokázat souvislost mezi vzniklou škodou a vadným výrobkem ... potom není důvod, aby náhrada škody nepřekročila hodnotu padáků. Ale soudy bych do teoretické diskuze nezatahoval, tam se chodí pro rozsudek, ne pro spravedlnost.

Pokud například bezpečnostní pás v autě při nehodě v rychlosti 50 km/hod z důvodu vady výrobku selže a ty vylítneš při nehodě z auta, těžko bude výrobce argumentovat, že při nehodě ve 200 km/hod rychlosti by ti pás stejně nepomohl. A ani mu nepomůže argumentace, že neselhal úplně, když k jeho přetržení byla spotřebována nějaká energie a touto energií tě tedy trochu ochránil.


Ale bezpečnostní pás v autě asi bude mít homologaci,nevím jestli jestli padáky od Rutana mají nebo musí mít homologaci,pokud ne,tak to asi bude stejné jako doplněk stravy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:25 | Nahoru | #130
Veverčák> Já padáky beru jako věc, která může ochránit i může výrazně uškodit. Stejně jako bezpečnostní pás. Můžeš se utopit, uhořet a může se ti jako nepřipoutanému stát, že vyletíš při nehodě z auta a nic vážného se ti díky tomu nestane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:29 | Nahoru | #131
maco> Protože nejsme před soudem, nemusíme tu řešit píčoviny jako chybějící homologace. Žádnej pták nemá svý křídla homologovaný a světe div se, kupodivu už to nějakej ten milión let celkem obstojně funguje.

(reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:30 | Nahoru | #132

joone píše: Veverčák> Já padáky beru jako věc, která může ochránit i může výrazně uškodit. Stejně jako bezpečnostní pás. Můžeš se utopit, uhořet a může se ti jako nepřipoutanému stát, že vyletíš při nehodě z auta a nic vážného se ti díky tomu nestane.


Jako nepřipoutanému ho spíš airbagy domlátí tak,že už nevstane anebo vstane značně počechranej

(reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:31 | Nahoru | #133

joone píše: maco> Protože nejsme před soudem, nemusíme tu řešit píčoviny jako chybějící homologace. Žádnej pták nemá svý křídla homologovaný a světe div se, kupodivu už to nějakej ten milión let celkem obstojně funguje.


No tak si ale pak nestěžuj že sis nekoupil lék ale jenom doplněk

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:31 | Nahoru | #134

joone píše: Veverčák> Já padáky beru jako věc, která může ochránit i může výrazně uškodit. Stejně jako bezpečnostní pás. Můžeš se utopit, uhořet a může se ti jako nepřipoutanému stát, že vyletíš při nehodě z auta a nic vážného se ti díky tomu nestane.



no a prave proto mi prijde nemozne, aby padak, ktery nutne nemusi pomoct, byl povazovan za zdroj skody ..

Naposledy editováno 24.10.2016 23:32:36

1 reakcí na tento příspěvek rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:40 | Nahoru | #135
tu sa by sa mal riešiť chybný výrobok/vadný materiál, nie či padáky môžu pomôcť, alebo uškodiť.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:41 | Nahoru | #136

Pheege píše: Toto by aj mňa zaujímalo, keď Rutan potrvrdil, že bola vyrobená séria z vadného materiálu, v čom bol iný ten materiál, či v zložení, alebo tam boli bublinky....Či je možné, aby zákazník nejako zistil, či ma dobrý, alebo vadný kus. Predišlo by to k veľa škodám.


Já z tohoto pochopil, že ani samotný výrobce neumí rozpoznat vadný kus:

#77 jen krátce -jedna série hlavic byla vyrobena z materiálu, který neodpovídal objednanému typu. Byl o dost křehčí než ten, co standartně používáme a to vedlo do tohoto výsledku (možno porovnat se stovkami crashtestů na našem webu). Kromě lepší kontroly kvality materiálu proběhla kompletní změna konstrukce a zesílení stěny hlavic na možné maximum.
#88 bohužel to nejsem schopný stáhnout, jinak bych to dávno udělal. už tak stačí, že se preventivně zlikvidovala velká část zásob . Bohužel nečíslujeme výrobní šarže, navíc je pravděpodobné, že přišly ty vadné silonové tyče společně s normálními , takže se to pomíchalo. Nicméně z té doby, kdy bylo z této šarže vyrobeno spousta hlavic máme dost crastestů a takto dopadly asi dva z desíti. zbytek byl OK. crashtestů máme už skoro 300, blbě jako tento dopadlo za těch deset let možná 10, ale mají jedno společné - vždycky je má někdo chuť rozmáznout veřejně místo toho, aby to řešil se mnou jako normální člověk.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:50 | Nahoru | #137

Pheege píše: tu sa by sa mal riešiť chybný výrobok/vadný materiál, nie či padáky môžu pomôcť, alebo uškodiť.


Tak já nevím,je nárazník který praskne při nárazu chybný? Nárazníky jsou u aut plastové a praskají pokud vím,to by musely být kaučukové aby nepraskly

(reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:51 | Nahoru | #138
Veverčák> Navrhnul bych debatu mezi námi uzavřít, výsledkem nemusí být vždy dosáhnout shodného názoru.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

24.10.2016 v 23:56 | Nahoru | #139
joone> keď dokázali zistiť, že jedna várka materiálu bola horšej kvality, musia vedieť, ako to zistili

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:07 | Nahoru | #140
Veverčák> Soud by tohle vubec neresil. Neni to homologovane a na motorce to nemelo vubec co delat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:07 | Nahoru | #141
maco> tak neviem, či by som porovnál padáky na motorke a nárazníky na aute. keď sa opre 1,5 tony o tenučký plast...neviem či niekto čaká že sa nič nestane :D tam to ani nik negarantuje podľa mňa...na rutanových padákoch by malo telo padáka vydržať a duralová platňa sa ohnúť (toto má podľa mňa dobre vyriešené, pokiaľ by boli kvalitné materiály), ale to nehovorím už o vysokých rýchlostiach a silných nárazoch, to uz je jasné, že netreba čakať zázraky, tam sa už každý materiál devastuje.

(reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:11 | Nahoru | #142
Pheege> Mohl to je vydedukovat.
Dedukce (lat. deductio – odvození) je proces usuzování, ve kterém se od předpokladů (premis) dochází k závěru z těchto předpokladů vyplývajícího, přičemž odvozování je jisté, nikoliv jen pravděpodobné. Jde tedy o základní postup při dokazování.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:15 | Nahoru | #143

Pheege píše: maco> tak neviem, či by som porovnál padáky na motorke a nárazníky na aute. keď sa opre 1,5 tony o tenučký plast...neviem či niekto čaká že sa nič nestane :D tam to ani nik negarantuje podľa mňa...na rutanových padákoch by malo telo padáka vydržať a duralová platňa sa ohnúť (toto má podľa mňa dobre vyriešené, pokiaľ by boli kvalitné materiály), ale to nehovorím už o vysokých rýchlostiach a silných nárazoch, to uz je jasné, že netreba čakať zázraky, tam sa už každý materiál devastuje.


Ten materiál by měl zachytit energii nárazu a ne ji předat dál,pokud praskne,tak by to mělo být podle mě OK.Já bych tam ale přidal ještě nějaký pryžový mezikus aby si někdo nestěžoval že to praskne,každý plast musí prasknout podle mě.

rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:19 | Nahoru | #144
Dalším poučením pro Rutana by mělo být, že by měl na stránkách a v návodech použití upozornit spotřebitele na nemožnost použití jím prodávaných výrobků na veřejných komunikacích, když ty padáky nemá homologizované a kotouče s tlumiči řízení co překupuje jakbysmet.

rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:19 | Nahoru | #145
Každý materiál stárne a mění svoje vlastnosti,změnou teplot,prostředím,UV zářením,nic není věčné a na věky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:23 | Nahoru | #146
maco> nárazovú energiu by mala pohltiť hlavne tá duralová platňa, ale tá sa ohla možno o milimeter. a keďže sa ten kolík odlomil, tak motorka pekne ľahla na nádž. Keby tá motorka prasla silou o zem nepoviem nič, ale asi v 20tke som ju položil na bok. (ak by sa niekto čudoval ako je to možné, tak vo vracačke predomnou zabrzdilo auto, tak som v náklone pred autom musel motorku položiť, aby som do nedho nenabúral)

rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:28 | Nahoru | #147
Myslím si, že v tejto diskusii už nevyriešime nič

(reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 00:38 | Nahoru | #148

Pheege píše: maco> nárazovú energiu by mala pohltiť hlavne tá duralová platňa, ale tá sa ohla možno o milimeter. a keďže sa ten kolík odlomil, tak motorka pekne ľahla na nádž. Keby tá motorka prasla silou o zem nepoviem nič, ale asi v 20tke som ju položil na bok. (ak by sa niekto čudoval ako je to možné, tak vo vracačke predomnou zabrzdilo auto, tak som v náklone pred autom musel motorku položiť, aby som do nedho nenabúral)


No jo,stane se,my jsme před dvěma týdny na stavbě dávali vodovodní PE /polyetylen/ hadici do PP /polypropylen/ chráničky průměr 10 cm a jak chtěl natlačit trubku do kolena tak mu to PP koleno prasklo v ruce a to má tak tlouštku 3mm a ještě v tom koleně bylo gumové těsnění které se namazalo mazadlem aby to tam vjelo ale to tam nevjelo a mrdlo to Třeba to spadlo před tím někomu z regálu na zem a nějak se narušila struktura materiálu nebo to bylo něčím jiným,to už nikdo nezjistí ale koleno jsme zabetonovali prasknuté,byla to jenom chránička tak to nevadilo.
Nikdy by mě nenapadlo že koleno může prasknout v ruce a to se používá na rozvod vody






Naposledy editováno 25.10.2016 00:48:45

(reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 08:19 | Nahoru | #149

Creck píše: Veverčák> Soud by tohle vubec neresil. Neni to homologovane a na motorce to nemelo vubec co delat.



To neni pravda a zalezi na tom, co by se resilo. Bez ohledu na zpusob a misto uziti padaku muze soud (soudni znalec) resit toto: Koupim si deklarovany silonovy padak a ten ma mit vlastnosti XY, protoze byl ale z jineho materialu, jeho vlastnosti se zmenily na YY a to mohlo zpusobit, ze.... a hotovo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) rutan padáky nikdy více

25.10.2016 v 08:28 | Nahoru | #150

Veverčák píše: joone> ja myslim, ze zasadni rozdil mezi nasim vnimanim je v tom, jak padaky vnimame. Ja to beru jen jako vec, ktera MOZNA pomuze, jini to berou jako neco, co URCITE pomuze. Mozna i proto na motorkach zadne padaky nemam (s vyjimkou okruhovky, ale i tam jsou jen proto, ze jsem ji s nima koupil).


A teď si vem, že rutan dodal padáky o kterých věděl že URČITĚ NEPOMŮŽOU. K tomu se stavíš svým vnímáním jak?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist